Squaresoft zradil Sony?

Final Fantasy udělala PlayStation tím, čím je. Je to řeč čísel. V začátcích první konzole Sony se prodalo prakticky stejné množství FF VII jako samotných přístrojů. Japonští a američtí hráči si kupovali PS kvůli této hře, ostatní si ji kupovali na jejich doporučení. Final Fantasy je kult. A teď zřejmě začne vycházet na Xbox a GameCube.
Squaresoft zradil Sony?
Final Fantasy udělala PlayStation tím, čím je. Je to řeč čísel. V začátcích první konzole Sony se prodalo prakticky stejné množství FF VII jako samotných přístrojů. Japonští a američtí hráči si kupovali PS kvůli této hře, ostatní si ji kupovali na jejich doporučení. Final Fantasy je kult. A teď zřejmě začne vycházet na Xbox a GameCube.

V nedávném rozhovoru se zahraničním internetovým magazínem GameSpot duchovní otec a režisér všech dílů Final Fantasy série , Hironobu Sakaguchi, komentoval dokončení prací na aktuální Final Fantasy X a přitom vypustil na světlo boží informaci, která doslova otřásla samotnými základy videoherního světa. Stovky emotivně reagujících čtenářů GameSpotu jsou toho dostatečným důkazem.

Nejprve ale to méně důležité: jak vědí všichni, kdo sledují oficiální stránku hry, japonská verze Final Fantasy X je hotová. Datum jejího vydání v Japonsku je stanoveno na 19. července 2001. Vzhledem k šílenství stovek lidí spících noc před zahájením prodeje na ulicích nikdo nepochybuje o dodržení tohoto termínu. Americká verze bude následovat začátkem roku 2002 a Evropská nějaký ten měsíc po ní.

Pokud jde o názor pana Sakaguchiho na jeho poslední dítko, největší radost mu udělala vlastnost, kterou se on a jeho tým pokoušeli implementovat již do sedmého dílu. Dokonalé vizuální souznění filmových animací, bitevních sekvencí a klasické herní interakce. Inu, je pravda že již první ukázky z „desítky“ před několika lety vypadaly stejně dobře jako tehdejší nejlepší filmové animace.

Nyní ale k tomu hlavnímu. Fanoušci, kteří sledují FF sérii (přezdíváni FFF – Final Fantasy Fanatik) jistě vědí, že na jedenáctém dílu série se pracuje už hezky dlouho a má to být první online titul ve Final Fantasy řadě. Možná by bylo rozumnější nejprve vydat speciální FF titul zaměřený na online hraní a teprve po jeho úspěchu nasměrovat na Internet samotný řadový díl hlavní série, ale to už bylo rozhodnuto a fanoušci s odporem ke společnosti s tím nic nenadělají.

Ničím novým není ani skutečnost, že se počítá s vydáním FF XI pro PlayStation 2 a následně pro PC, aby hráči obou platforem měli možnost zkřížit své meče. Tou skutečnou bombou pak jsou následující slova pana Sakaguchiho: „Po premiéře na PS2 a konverzi pro PC se pokusíme získat tak velké hráčské publikum, jak jen to bude možné a za tímto účelem vydáme hru v budoucnu i pro další konzole.“

Hysterické reakce čtenářů GameSpotu na tuto novinu zahrnují výkřiky typu „PS2 je mrtvá!“ nebo „Squaresoft zradil Sony!“. Pokud jde o tu zradu, v případě GameCube by FF XI byla naopak navrácení k původní platformě. První Final Fantasy vyšla jako zoufalý pokus zanikající softwarové společnosti a stala se jedním z nejúspěšnějších titulů systému. V následujících letech si Squaresoft a Nintendo byli víc, než prospěšní: Squaresoft měl nejúspěšnější hru a Nintendo nejúspěšnější konzoli. Není tedy divu, že rozhodnutí pana Sakaguchiho se mírně řečeno dotklo prezidenta společnosti Nintendo, který nedávno v souvislosti s GameCube prohlásil: „Nemáme žádný kontrakt se Square a ani žádný neplánujeme do budoucna.“. Proto osud FF XI na GameCube zůstává přinejmenším nejistý. Docela jinak je tomu s Xboxem, pro který bude velmi snadné konvertovat hru z PC a který se docela určitě nebude bránit takovému titulu, jakým je Final Fantasy.

Hironobu Sakaguchi však žádnou konkrétní platformu nejmenoval a tak zůstává jen velká hromada otazníků. Jisté však je, že Final Fantasy bude významnou položkou v blížícím se velkém souboji konzolí.

A co si myslíte vy?


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

17.  7.  2018 | | 8 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A