Squaresoft zradil Sony?

Final Fantasy udělala PlayStation tím, čím je. Je to řeč čísel. V začátcích první konzole Sony se prodalo prakticky stejné množství FF VII jako samotných přístrojů. Japonští a američtí hráči si kupovali PS kvůli této hře, ostatní si ji kupovali na jejich doporučení. Final Fantasy je kult. A teď zřejmě začne vycházet na Xbox a GameCube.
Squaresoft zradil Sony?
Final Fantasy udělala PlayStation tím, čím je. Je to řeč čísel. V začátcích první konzole Sony se prodalo prakticky stejné množství FF VII jako samotných přístrojů. Japonští a američtí hráči si kupovali PS kvůli této hře, ostatní si ji kupovali na jejich doporučení. Final Fantasy je kult. A teď zřejmě začne vycházet na Xbox a GameCube.

V nedávném rozhovoru se zahraničním internetovým magazínem GameSpot duchovní otec a režisér všech dílů Final Fantasy série , Hironobu Sakaguchi, komentoval dokončení prací na aktuální Final Fantasy X a přitom vypustil na světlo boží informaci, která doslova otřásla samotnými základy videoherního světa. Stovky emotivně reagujících čtenářů GameSpotu jsou toho dostatečným důkazem.

Nejprve ale to méně důležité: jak vědí všichni, kdo sledují oficiální stránku hry, japonská verze Final Fantasy X je hotová. Datum jejího vydání v Japonsku je stanoveno na 19. července 2001. Vzhledem k šílenství stovek lidí spících noc před zahájením prodeje na ulicích nikdo nepochybuje o dodržení tohoto termínu. Americká verze bude následovat začátkem roku 2002 a Evropská nějaký ten měsíc po ní.

Pokud jde o názor pana Sakaguchiho na jeho poslední dítko, největší radost mu udělala vlastnost, kterou se on a jeho tým pokoušeli implementovat již do sedmého dílu. Dokonalé vizuální souznění filmových animací, bitevních sekvencí a klasické herní interakce. Inu, je pravda že již první ukázky z „desítky“ před několika lety vypadaly stejně dobře jako tehdejší nejlepší filmové animace.

Nyní ale k tomu hlavnímu. Fanoušci, kteří sledují FF sérii (přezdíváni FFF – Final Fantasy Fanatik) jistě vědí, že na jedenáctém dílu série se pracuje už hezky dlouho a má to být první online titul ve Final Fantasy řadě. Možná by bylo rozumnější nejprve vydat speciální FF titul zaměřený na online hraní a teprve po jeho úspěchu nasměrovat na Internet samotný řadový díl hlavní série, ale to už bylo rozhodnuto a fanoušci s odporem ke společnosti s tím nic nenadělají.

Ničím novým není ani skutečnost, že se počítá s vydáním FF XI pro PlayStation 2 a následně pro PC, aby hráči obou platforem měli možnost zkřížit své meče. Tou skutečnou bombou pak jsou následující slova pana Sakaguchiho: „Po premiéře na PS2 a konverzi pro PC se pokusíme získat tak velké hráčské publikum, jak jen to bude možné a za tímto účelem vydáme hru v budoucnu i pro další konzole.“

Hysterické reakce čtenářů GameSpotu na tuto novinu zahrnují výkřiky typu „PS2 je mrtvá!“ nebo „Squaresoft zradil Sony!“. Pokud jde o tu zradu, v případě GameCube by FF XI byla naopak navrácení k původní platformě. První Final Fantasy vyšla jako zoufalý pokus zanikající softwarové společnosti a stala se jedním z nejúspěšnějších titulů systému. V následujících letech si Squaresoft a Nintendo byli víc, než prospěšní: Squaresoft měl nejúspěšnější hru a Nintendo nejúspěšnější konzoli. Není tedy divu, že rozhodnutí pana Sakaguchiho se mírně řečeno dotklo prezidenta společnosti Nintendo, který nedávno v souvislosti s GameCube prohlásil: „Nemáme žádný kontrakt se Square a ani žádný neplánujeme do budoucna.“. Proto osud FF XI na GameCube zůstává přinejmenším nejistý. Docela jinak je tomu s Xboxem, pro který bude velmi snadné konvertovat hru z PC a který se docela určitě nebude bránit takovému titulu, jakým je Final Fantasy.

Hironobu Sakaguchi však žádnou konkrétní platformu nejmenoval a tak zůstává jen velká hromada otazníků. Jisté však je, že Final Fantasy bude významnou položkou v blížícím se velkém souboji konzolí.

A co si myslíte vy?

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

13.  1.  2018 | | 7 N/A
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A