Squaresoft zradil Sony?

Final Fantasy udělala PlayStation tím, čím je. Je to řeč čísel. V začátcích první konzole Sony se prodalo prakticky stejné množství FF VII jako samotných přístrojů. Japonští a američtí hráči si kupovali PS kvůli této hře, ostatní si ji kupovali na jejich doporučení. Final Fantasy je kult. A teď zřejmě začne vycházet na Xbox a GameCube.
Squaresoft zradil Sony?
Final Fantasy udělala PlayStation tím, čím je. Je to řeč čísel. V začátcích první konzole Sony se prodalo prakticky stejné množství FF VII jako samotných přístrojů. Japonští a američtí hráči si kupovali PS kvůli této hře, ostatní si ji kupovali na jejich doporučení. Final Fantasy je kult. A teď zřejmě začne vycházet na Xbox a GameCube.

V nedávném rozhovoru se zahraničním internetovým magazínem GameSpot duchovní otec a režisér všech dílů Final Fantasy série , Hironobu Sakaguchi, komentoval dokončení prací na aktuální Final Fantasy X a přitom vypustil na světlo boží informaci, která doslova otřásla samotnými základy videoherního světa. Stovky emotivně reagujících čtenářů GameSpotu jsou toho dostatečným důkazem.

Nejprve ale to méně důležité: jak vědí všichni, kdo sledují oficiální stránku hry, japonská verze Final Fantasy X je hotová. Datum jejího vydání v Japonsku je stanoveno na 19. července 2001. Vzhledem k šílenství stovek lidí spících noc před zahájením prodeje na ulicích nikdo nepochybuje o dodržení tohoto termínu. Americká verze bude následovat začátkem roku 2002 a Evropská nějaký ten měsíc po ní.

Pokud jde o názor pana Sakaguchiho na jeho poslední dítko, největší radost mu udělala vlastnost, kterou se on a jeho tým pokoušeli implementovat již do sedmého dílu. Dokonalé vizuální souznění filmových animací, bitevních sekvencí a klasické herní interakce. Inu, je pravda že již první ukázky z „desítky“ před několika lety vypadaly stejně dobře jako tehdejší nejlepší filmové animace.

Nyní ale k tomu hlavnímu. Fanoušci, kteří sledují FF sérii (přezdíváni FFF – Final Fantasy Fanatik) jistě vědí, že na jedenáctém dílu série se pracuje už hezky dlouho a má to být první online titul ve Final Fantasy řadě. Možná by bylo rozumnější nejprve vydat speciální FF titul zaměřený na online hraní a teprve po jeho úspěchu nasměrovat na Internet samotný řadový díl hlavní série, ale to už bylo rozhodnuto a fanoušci s odporem ke společnosti s tím nic nenadělají.

Ničím novým není ani skutečnost, že se počítá s vydáním FF XI pro PlayStation 2 a následně pro PC, aby hráči obou platforem měli možnost zkřížit své meče. Tou skutečnou bombou pak jsou následující slova pana Sakaguchiho: „Po premiéře na PS2 a konverzi pro PC se pokusíme získat tak velké hráčské publikum, jak jen to bude možné a za tímto účelem vydáme hru v budoucnu i pro další konzole.“

Hysterické reakce čtenářů GameSpotu na tuto novinu zahrnují výkřiky typu „PS2 je mrtvá!“ nebo „Squaresoft zradil Sony!“. Pokud jde o tu zradu, v případě GameCube by FF XI byla naopak navrácení k původní platformě. První Final Fantasy vyšla jako zoufalý pokus zanikající softwarové společnosti a stala se jedním z nejúspěšnějších titulů systému. V následujících letech si Squaresoft a Nintendo byli víc, než prospěšní: Squaresoft měl nejúspěšnější hru a Nintendo nejúspěšnější konzoli. Není tedy divu, že rozhodnutí pana Sakaguchiho se mírně řečeno dotklo prezidenta společnosti Nintendo, který nedávno v souvislosti s GameCube prohlásil: „Nemáme žádný kontrakt se Square a ani žádný neplánujeme do budoucna.“. Proto osud FF XI na GameCube zůstává přinejmenším nejistý. Docela jinak je tomu s Xboxem, pro který bude velmi snadné konvertovat hru z PC a který se docela určitě nebude bránit takovému titulu, jakým je Final Fantasy.

Hironobu Sakaguchi však žádnou konkrétní platformu nejmenoval a tak zůstává jen velká hromada otazníků. Jisté však je, že Final Fantasy bude významnou položkou v blížícím se velkém souboji konzolí.

A co si myslíte vy?

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

4K obrázky z Far Cry 5 lákají neuvěřitelným smyslem pro detail

4K obrázky z Far Cry 5 lákají neuvěřit…

Far Cry 5 nás v mnohém příjemně překvapil, především ale nabídl nádherné pískoviště na hraní. A nic to nepodpořit tak, jako 4K rozlišení.

11.  4.  2018 | | 18 N/A
7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: co hrát na cestách?

7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: c…

Hrajete rádi na mobilním telefonu? Nechte si od nás doporučit několik kousků pro letošní rok.

17.  4.  2018 | | 8 N/A
Viděli jsme budoucnost: Na Playstation přijdou úžasné hry pro VR

Viděli jsme budoucnost: Na Playstation…

V Londýně se konala akce věnovaná budoucnosti platformy Playstation VR. Dostali jsme exkluzivní možnost nahlédnout, co Sony v oblasti virtuální reality chystá.

12.  4.  2018 | | 18 N/A
God of War: severská výprava (recenze)

God of War: severská výprava (recenze)

Populární rubač bohů se vrací, aby nám dokázal, že neztratil nic ze svého lesku. Jak dopadl Kratos nové generace?

12.  4.  2018 | | 22 N/A
PUBG: na mobilu lepší, než byste čekali (mobilní recenze)

PUBG: na mobilu lepší, než byste čekal…

Žánr Battle Royale prožívá v této době rozkvět, a to tak velký, že mimo PC a konzolí zasáhl také mobilní telefony. Zatímco Fortnite je zatím jen pro vyvolené, PUBG jsme se začali blíže věnovat a opravdu se to povedlo.

8.  4.  2018 | | 3 N/A
Podívejte se na skvělý dokument ze zákulisí Kingdom Come: Deliverance

Podívejte se na skvělý dokument ze zák…

Tohle se klukům neskutečně povedlo!

8.  4.  2018 |
Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, trvalo to necelý měsíc

Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, t…

Ubisoft si své hry snaží hlídat, hackeři jsou ale neúprostní.

16.  4.  2018 | | 11 N/A
Kde se vyvíjí ArmA: Podívejte se, jak to vypadá v Bohemia Interactive

Kde se vyvíjí ArmA: Podívejte se, jak …

V Bohemia Interactive pracují na nových hrách, ale také na technologiích, které bodu připravované hry využívat. A nejsou to jen technologie ryze softwarové, vytvořili si tu třeba i vlastní zařízení na fotogrammetrii.

4.  4.  2018 | | 1 N/A