Remake Wing Commanderu už ti dávno udělali fanoušci... mrkni na google...
A Star Citizen je víc zaměřený na Space Combat a FPS prvky tam jsou proto... protože když se nalodíš na kapitálku, tak je přece pr**el vystřílet posádku a obsadit loď pro sebe... x)
Hra obsahuje několik modulů... primárním je PU, což je vlastně vesmír se stovkami soustav, kde lítáš s ostatními hráči jako např v Elite Dangerous. Máš zde obchodování, mise, vesmírné boje a stejně jako v ED přistávání na procedurálních planetách a zkoumání povrchu (s tím rozdílem, že nemusíš platit dalších x dolarů, aby jsi tam mohl přistávat). Ještě rozdíl oproti ED je, že nebude obsahovat miliradu soustav, ale jen pár set. Vy-jímka je v tom, že jsou částečně generované a částečně ručně dělané, takže bude spousta planet, kde najdeš velká města, která budeš moci prozkoumávat zevnitř i vně lodě. Jinak FPS je tam proto, aby jsi si právě vybraná místa mohl prohlédnout do detailů a "ručně" si vše osahat, případně svým kvérem odstřelit nebo někoho okrást. (Možná si to trochu troufnu přirovnat ke GTA5). Nebudou chybět také RPG prvky... sbírání surovin, těžba, stavba vlastních základen atd.
Další moduly je něco jako módy misí v GTA5 s tím, že ti nesráží žádné negativní prvky z PU např Star Marine nebo Arena Commander jsou módy, kde máš TDM, CTF, Domination atd... standart z jiných her, kde si maximálně kazíš skóre, ale když tě zabijí v PU, má to určitý vliv na tvou postavu (ztráta reputace, šrámy na těle, úplná ztráta lodě, itemů, carga, dokonce i možnost úplné smrti [PU není vázano na postavu, ale na majetek])