Star Trek – Kirk a Spock v kooperaci (preview)

Kvalitativně si mezi licencovanými hrami berou za vzor Batmana a jinak jsou překvapivě povedenou kombinací Gears of War, Uncharted a Dead Space.
Kapitoly článku

Hry podle filmů jsou většinou nepříliš kvalitní tituly snažící se parazitovat na známém jméně a náročného hráče tak nepobaví, ale spíše mu vženou krev do očí. Většinou je to způsobeno pověřením nepříliš známého a šikovného studia, které navíc ke slepení hry dostane šibeniční termín, málo peněz, a příkaz, aby se hlavně nepokoušelo o něco originálního. Ve formě žádné z těchto podmínek však naštěstí nedostali tvůrci z Paramount Pictures nůž na krk a na hře je to aspoň z půlhodinové gameplay prezentace a mého interview s Brianem Millerem znát.

Samotná videohra se má odehrávat mezi posledním Star Trekem od J. J. Abramse, jenž se odklání od původního ST kánonu, a jeho chystaným pokračováním – což je samozřejmě plus, neboť autoři nejsou v rámci vymýšlení příběhu vázáni žádnými uměle nastavenými mantinely. Stěžejní zápletkou je terraformace planety Nový Vulkán, kam se uchylují vulkánci poté, co v prvním díle Vulkán implodoval do černé díry. Poslední zbytky mocné rasy se snaží najít nový domov a upravit jej tak, aby na něm mohli žít a znovu vytvořit svou civilizaci.

Kdo jiný by měl vulkánce a vůbec celou Federaci zachránit, když ne Kirk a Spock

Jenže co čert nechtěl, teraformační stroj se pokazí a na Vulkán i do celého vesmíru se najednou začnou otevírat tajemné portály. Jimiž vpadnou staří známí Gornové (ano, ta ikonická ještěrka, s níž kapitán Kirk zápolil v originální sérii a nakonec se jen těsně vyhnul vrhnutému polystyrenovému šutru – viz youtube), hlavní záporné postavy celé videohry. A kdo jiný by měl vulkánce a vůbec celou Federaci zachránit, když ne Kirk a Spock spolu s posádkou Enterprise.

Filmová licence jako silná stránka

Hned po usazení do pohodlných křesílek se Brian Miller rozpovídal o tom, jak se jim spolupracuje přímo s herci a filmovým štábem. Jako Trekkie nadšeně kvitoval šíři zapojení designérů monster i lodí, lidí z CGI, umísťování drobných odkazů na filmy do hry a do filmů na hru, nebo fakt, že hudbu pro film i hru skládá jeden a ten samý člověk. Nejnadšenější pak byl z herců samotných, zvláště ze Zachary Quinta, který prý při dabingu některých Spockových vět prohlásil, že takhle by to nejznámější Vulkánec neřekl, a některé ze svých vět přeformuloval, čímž dodal hře další úroveň autenticity.

40961StarTrek_Screen_Fire.jpg 40972StarTrek_Screen_Shootout.jpg

Miller si také nemohl vynachválit výběr Gornů jako hlavních nepřátel: přestože jde o poměrně známou rasu, nebyla ve Star Treku nikdy do detailů rozebrána, takže se designéři mohli spolu s filmovým štábem vrhnout na vymýšlení všech jejich rituálů, náboženství, kultury a dalších významných prvků. Autoři v tuto chvíli slibují aspoň 10 různých druhů Gornů, kteří vám budou stát v cestě k dokončení hry. Namátkou mohu vybrat třeba standardní pěšáky, obrovské a silné Gorny, u nichž bylo k zneškodnění nutné najít jejich slabé místo, nebo zneviditelňující se zabijáky.

Diverzita nepřátel by pak měla hrát velkou roli v akčních sekvencích, kdy Star Trek ze všeho nejvíce připomíná sérii Gears of War

Diverzita nepřátel by pak měla hrát velkou roli v akčních sekvencích, kdy Star Trek ze všeho nejvíce připomíná sérii Gears of War. V pohledu třetí osoby totiž využíváte veškerého dostupného krytí, a jakmile nepřítel přestane střílet, vykloníte se, a pokropíte ho dávkou. Ke cti autorům je nutno dodat, že bitky aspoň z prezentace nevypadají stereotypně ať už kvůli různým typům nepřátel, nebo dostatečné variability prostředí – podíváte se do různých částí vesmírných lodí, na Nový Vulkán, hydroponickou farmu i další planety s vlastními specifiky.

40958StarTrek_Screen_Core.jpg 40959StarTrek_Screen_Enterprise.jpg

Brian Miller se navíc ještě chlubil spoustou různých zbraní unikátních pro Spocka či Kirka a ještě přidal pár slov o používání Gornských pušek a pistolí. Ve zkratce šlo o to, že si postupem hrou a hledáním zbraní budete moci odemknout přírůstky do stálého arzenálu a své původní zbraně ještě v průběhu hry několikrát vylepšit. Což zní výborně.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | 3rd person akce s adventurními prvky
Výrobce: Paramount Pictures | Webové stránky hry
Začátek prodeje: Q1 2013
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,