Star Trek – Kirk a Spock v kooperaci (preview)

Kvalitativně si mezi licencovanými hrami berou za vzor Batmana a jinak jsou překvapivě povedenou kombinací Gears of War, Uncharted a Dead Space.
Seznam kapitol
  1. Nastavte phasery na omráčení
  2. Nejen střílením živ je vulkánec
  3. Galerie

Hry podle filmů jsou většinou nepříliš kvalitní tituly snažící se parazitovat na známém jméně a náročného hráče tak nepobaví, ale spíše mu vženou krev do očí. Většinou je to způsobeno pověřením nepříliš známého a šikovného studia, které navíc ke slepení hry dostane šibeniční termín, málo peněz, a příkaz, aby se hlavně nepokoušelo o něco originálního. Ve formě žádné z těchto podmínek však naštěstí nedostali tvůrci z Paramount Pictures nůž na krk a na hře je to aspoň z půlhodinové gameplay prezentace a mého interview s Brianem Millerem znát.

Samotná videohra se má odehrávat mezi posledním Star Trekem od J. J. Abramse, jenž se odklání od původního ST kánonu, a jeho chystaným pokračováním – což je samozřejmě plus, neboť autoři nejsou v rámci vymýšlení příběhu vázáni žádnými uměle nastavenými mantinely. Stěžejní zápletkou je terraformace planety Nový Vulkán, kam se uchylují vulkánci poté, co v prvním díle Vulkán implodoval do černé díry. Poslední zbytky mocné rasy se snaží najít nový domov a upravit jej tak, aby na něm mohli žít a znovu vytvořit svou civilizaci.

Kdo jiný by měl vulkánce a vůbec celou Federaci zachránit, když ne Kirk a Spock

Jenže co čert nechtěl, teraformační stroj se pokazí a na Vulkán i do celého vesmíru se najednou začnou otevírat tajemné portály. Jimiž vpadnou staří známí Gornové (ano, ta ikonická ještěrka, s níž kapitán Kirk zápolil v originální sérii a nakonec se jen těsně vyhnul vrhnutému polystyrenovému šutru – viz youtube), hlavní záporné postavy celé videohry. A kdo jiný by měl vulkánce a vůbec celou Federaci zachránit, když ne Kirk a Spock spolu s posádkou Enterprise.

Filmová licence jako silná stránka

Hned po usazení do pohodlných křesílek se Brian Miller rozpovídal o tom, jak se jim spolupracuje přímo s herci a filmovým štábem. Jako Trekkie nadšeně kvitoval šíři zapojení designérů monster i lodí, lidí z CGI, umísťování drobných odkazů na filmy do hry a do filmů na hru, nebo fakt, že hudbu pro film i hru skládá jeden a ten samý člověk. Nejnadšenější pak byl z herců samotných, zvláště ze Zachary Quinta, který prý při dabingu některých Spockových vět prohlásil, že takhle by to nejznámější Vulkánec neřekl, a některé ze svých vět přeformuloval, čímž dodal hře další úroveň autenticity.

40961StarTrek_Screen_Fire.jpg 40972StarTrek_Screen_Shootout.jpg

Miller si také nemohl vynachválit výběr Gornů jako hlavních nepřátel: přestože jde o poměrně známou rasu, nebyla ve Star Treku nikdy do detailů rozebrána, takže se designéři mohli spolu s filmovým štábem vrhnout na vymýšlení všech jejich rituálů, náboženství, kultury a dalších významných prvků. Autoři v tuto chvíli slibují aspoň 10 různých druhů Gornů, kteří vám budou stát v cestě k dokončení hry. Namátkou mohu vybrat třeba standardní pěšáky, obrovské a silné Gorny, u nichž bylo k zneškodnění nutné najít jejich slabé místo, nebo zneviditelňující se zabijáky.

Diverzita nepřátel by pak měla hrát velkou roli v akčních sekvencích, kdy Star Trek ze všeho nejvíce připomíná sérii Gears of War

Diverzita nepřátel by pak měla hrát velkou roli v akčních sekvencích, kdy Star Trek ze všeho nejvíce připomíná sérii Gears of War. V pohledu třetí osoby totiž využíváte veškerého dostupného krytí, a jakmile nepřítel přestane střílet, vykloníte se, a pokropíte ho dávkou. Ke cti autorům je nutno dodat, že bitky aspoň z prezentace nevypadají stereotypně ať už kvůli různým typům nepřátel, nebo dostatečné variability prostředí – podíváte se do různých částí vesmírných lodí, na Nový Vulkán, hydroponickou farmu i další planety s vlastními specifiky.

40958StarTrek_Screen_Core.jpg 40959StarTrek_Screen_Enterprise.jpg

Brian Miller se navíc ještě chlubil spoustou různých zbraní unikátních pro Spocka či Kirka a ještě přidal pár slov o používání Gornských pušek a pistolí. Ve zkratce šlo o to, že si postupem hrou a hledáním zbraní budete moci odemknout přírůstky do stálého arzenálu a své původní zbraně ještě v průběhu hry několikrát vylepšit. Což zní výborně.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | 3rd person akce s adventurními prvky
Výrobce: Paramount Pictures | Webové stránky hry
Začátek prodeje: Q1 2013

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Je potřeba mít hardware nové generace, říká Sony o Playstation 5

Je potřeba mít hardware nové generace,…

Společnost Sony potvrdila, že již pracuje na další generaci herního hardwaru.

10.  10.  2018 | | 24 N/A
Fotografové vyrazili do Řecka, nafotili nádherné snímky v AC Odyssey

Fotografové vyrazili do Řecka, nafotil…

Stejně jako Origins i Odyssey nabízí propracovaný fotorežim. A umělecké kousky na sebe nenechaly dlouho čekat!

8.  10.  2018 | | 7 N/A
7 tipů na bláznivé hry, které překvapí i zabaví

7 tipů na bláznivé hry, které překvapí…

Což takhle dát si oddych? Což takhle zahrát si něco trochu méně seriózního?

10.  10.  2018 | | 2 N/A
Sony dnes startuje program odměn pro členy PS Plus

Sony dnes startuje program odměn pro č…

Ten rozšiřuje řadu výhod pro členy PS Plus o další skvělé slevy a nabídky od našich lokálních partnerů.

14.  10.  2018 |
Evropský PS Store láká na skvělé slevy, nechybí Detroit a God of War

Evropský PS Store láká na skvělé slevy…

Nejsou to jen malé hry, co dostanou slevy na Playstationu. Tentokrát jde o hity.

4.  10.  2018 | | 7 N/A