Star Trek – Kirk a Spock v kooperaci (preview)

Kvalitativně si mezi licencovanými hrami berou za vzor Batmana a jinak jsou překvapivě povedenou kombinací Gears of War, Uncharted a Dead Space.
Kapitoly článku

Akce ale rozhodně netvoří jedinou náplň videoherního Star Treku – tvůrci se chlubí vyvážením akce akčně adventurními, průzkumnickými a logickými pasážemi. Jakkoliv mě míra zapojení logiky či jiných prvků trochu rozladily u dema, kde bylo zcela jasně spoléháno jen na akční část a větší využití trikordéru se předvedlo až v jednom ze závěrečných bojů se silným Gornem, předváděčka za uzavřenými dveřmi mě trochu uklidnila.

9039Star_Trek_Concept_Gorn_Warrior.jpg

V úvodu to nevypadalo na nějakou obrovskou věc: s použitím již popsaného systému krytí jste museli v předem daných intervalech proskákat k výzkumné stanici poblíž jednoho slunce, které v určitých intervalech selhával štít proti záření.

Mimo logických hádanek by pak měla být přítomna i spousta akčně adventurních sekvencí

Legrace začala ve chvíli, kdy jste z pevných plošin přešli k otáčejícím se prstencům a dalším technickým vychytávkám, které bylo nutné zpomalit či zcela zastavit za použití slavného trikordéru.

40960StarTrek_Screen_Explosion.jpg 40962StarTrek_Screen_Helios.jpg

Později Spock trikordér používal třeba na spuštění hasícího systému na lodi, otevření zámku nebo oskenování mrtvol. Brian Miller poté rovněž tvrdil, že gameplay demo je z rané části hry a trikordér jako takový postupně nabírá důležitost a odemyká nové možnosti i režimy, přičemž ve většině hádanek představuje důležitý prvek k jejich vyřešení. Mimo logických hádanek by pak měla být přítomna i spousta akčně adventurních sekvencí ala Uncharted (Spock visí na stěně a skáče z římsy na římsu, přičemž pod ním je zaplavená část lodi nabitá elektřinou), části řešitelné plížením mezi nepřáteli či kousky hry odehrávající se ve vakuu (ahoj, Isaacu z Dead Space!)

Tam, kam se ještě nikdo nevydal

Nedílnou součástí hry by pak měl být údajně i průzkum okolí. Tím si údajně budete moci odemknout nové zbraně, získat nové drobty z příběhového pozadí či easter-eggy. Rozhodně ale s povděkem kvituji zařazení malých vedlejších úkolů, které by vám měly vždy přinést i nějakou extra odměnu. Ve velké většině je pravděpodobně dostanete zadané na Enterprise. Mimochodem, právě slavný vesmírný koráb autoři vymodelovali do posledního šroubku a ve hře jej budete moci projít od strojovny až po můstek, což je jistě snem každého Trekkie.

40963StarTrek_Screen_Labs.jpg 40964StarTrek_Screen_Scan.jpg

Váš dojem z celé hry by také mělo ovlivnit, za jakou postavu budete hrát. Star Trek totiž ve velkém sází na kooperaci dvou hráčů a chce nabídnout dva odlišné zážitky, abyste si hru mohli zahrát i znovu. Kirk a Spock tak budou zcela jiné charaktery, stejně jako ve filmech. Zatímco Kirk půjde do všeho po hlavě a hraní za něj bude akčnější, Spock naopak bude chtít vše předem naplánovat, spíše se proplížit a vyřešit vše kompletně logickou cestou. To se odrazí jak na stylu boje, tak ve chvílích, kdy se oba hlavní hrdinové rozdělí a budou se snažit splnit separátní úkoly – Kirk bude třeba zadržovat Gorny  v určitém místě, zatímco Spock půjde vypnout bezpečnostní systém a odřízne jim přístupovou cestu.

Slavný vesmírný koráb autoři vymodelovali do posledního šroubku a ve hře jej budete moci projít od strojovny až po můstek

Kooperace tak bude opravdu stěžejním herním prvkem, a proto se autoři rozhodli implementovat ji jak přes standardní online, tak i přes split-screen. Celá hra však půjde odehrát i s parťákem ovládaným umělou inteligencí. A ptáte se, jestli budete celou dobu jen v kůži Spocka a Kirka? Nemusí to tak podle tajemných úsměvů a náznaků být, protože na takto položenou otázku odpověděl Brian Miller tajemným „To je překvapení.“ Možná se tak dočkáme krátkého intermezza v kůži Scottyho a dalších členů posádky.

40965StarTrek_Screen_Solar.jpg 40966StarTrek_Screen_Brute.jpg

Star Treku se dočkáme na začátku roku 2013, vyjde na X360, PS3 a PC, přičemž nám bylo naznačeno, že „zatím“ jen pro tyto tři platformy – možná tedy přijde na řadu ještě něco. Dohrání hry by prý mělo zabrat 10-12 hodin a zatím to vypadá, že se v jejich průběhu budeme dobře bavit.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | 3rd person akce s adventurními prvky
Výrobce: Paramount Pictures | Webové stránky hry
Začátek prodeje: Q1 2013
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,