Kvalitativně si mezi licencovanými hrami berou za vzor Batmana a jinak jsou překvapivě povedenou kombinací Gears of War, Uncharted a Dead Space.
Akce ale rozhodně netvoří jedinou náplň videoherního Star Treku – tvůrci se chlubí vyvážením akce akčně adventurními, průzkumnickými a logickými pasážemi. Jakkoliv mě míra zapojení logiky či jiných prvků trochu rozladily u dema, kde bylo zcela jasně spoléháno jen na akční část a větší využití trikordéru se předvedlo až v jednom ze závěrečných bojů se silným Gornem, předváděčka za uzavřenými dveřmi mě trochu uklidnila.
V úvodu to nevypadalo na nějakou obrovskou věc: s použitím již popsaného systému krytí jste museli v předem daných intervalech proskákat k výzkumné stanici poblíž jednoho slunce, které v určitých intervalech selhával štít proti záření.
Mimo logických hádanek by pak měla být přítomna i spousta akčně adventurních sekvencí
Legrace začala ve chvíli, kdy jste z pevných plošin přešli k otáčejícím se prstencům a dalším technickým vychytávkám, které bylo nutné zpomalit či zcela zastavit za použití slavného trikordéru.
Později Spock trikordér používal třeba na spuštění hasícího systému na lodi, otevření zámku nebo oskenování mrtvol. Brian Miller poté rovněž tvrdil, že gameplay demo je z rané části hry a trikordér jako takový postupně nabírá důležitost a odemyká nové možnosti i režimy, přičemž ve většině hádanek představuje důležitý prvek k jejich vyřešení. Mimo logických hádanek by pak měla být přítomna i spousta akčně adventurních sekvencí ala Uncharted (Spock visí na stěně a skáče z římsy na římsu, přičemž pod ním je zaplavená část lodi nabitá elektřinou), části řešitelné plížením mezi nepřáteli či kousky hry odehrávající se ve vakuu (ahoj, Isaacu z Dead Space!)
Tam, kam se ještě nikdo nevydal
Nedílnou součástí hry by pak měl být údajně i průzkum okolí. Tím si údajně budete moci odemknout nové zbraně, získat nové drobty z příběhového pozadí či easter-eggy. Rozhodně ale s povděkem kvituji zařazení malých vedlejších úkolů, které by vám měly vždy přinést i nějakou extra odměnu. Ve velké většině je pravděpodobně dostanete zadané na Enterprise. Mimochodem, právě slavný vesmírný koráb autoři vymodelovali do posledního šroubku a ve hře jej budete moci projít od strojovny až po můstek, což je jistě snem každého Trekkie.
Váš dojem z celé hry by také mělo ovlivnit, za jakou postavu budete hrát. Star Trek totiž ve velkém sází na kooperaci dvou hráčů a chce nabídnout dva odlišné zážitky, abyste si hru mohli zahrát i znovu. Kirk a Spock tak budou zcela jiné charaktery, stejně jako ve filmech. Zatímco Kirk půjde do všeho po hlavě a hraní za něj bude akčnější, Spock naopak bude chtít vše předem naplánovat, spíše se proplížit a vyřešit vše kompletně logickou cestou. To se odrazí jak na stylu boje, tak ve chvílích, kdy se oba hlavní hrdinové rozdělí a budou se snažit splnit separátní úkoly – Kirk bude třeba zadržovat Gorny v určitém místě, zatímco Spock půjde vypnout bezpečnostní systém a odřízne jim přístupovou cestu.
Slavný vesmírný koráb autoři vymodelovali do posledního šroubku a ve hře jej budete moci projít od strojovny až po můstek
Kooperace tak bude opravdu stěžejním herním prvkem, a proto se autoři rozhodli implementovat ji jak přes standardní online, tak i přes split-screen. Celá hra však půjde odehrát i s parťákem ovládaným umělou inteligencí. A ptáte se, jestli budete celou dobu jen v kůži Spocka a Kirka? Nemusí to tak podle tajemných úsměvů a náznaků být, protože na takto položenou otázku odpověděl Brian Miller tajemným „To je překvapení.“ Možná se tak dočkáme krátkého intermezza v kůži Scottyho a dalších členů posádky.
Star Treku se dočkáme na začátku roku 2013, vyjde na X360, PS3 a PC, přičemž nám bylo naznačeno, že „zatím“ jen pro tyto tři platformy – možná tedy přijde na řadu ještě něco. Dohrání hry by prý mělo zabrat 10-12 hodin a zatím to vypadá, že se v jejich průběhu budeme dobře bavit.