Star Trek:Armada

Nehraji hry. Teda přesněji, nehraji akční hry - protože mám mizerné reflexy. Nehraji logické hry, protože jsem... ehm, no to raději nebudu rozebírat. Nehraji simulátory, protože si nepamatuji hromadu tlačítek. Nehraji adventury, protože skoro neumím anglicky (nevěříte? No máte pravdu. Anglicky umím, ale nevzpomněl jsem si na důvod, proč nehraji adventury.). Hraji strategie - jakékoliv strategie, ať už turn-based nebo realtime
Star Trek:Armada

Žánr: realtime strategie
Minimum: 266 Pentium II, 32MB RAM, 600MB HD
3D: ano
Multiplayer: ano
Výrobce: RAD Game Tools, Inc.
Distributor:
Activision

Nehraji hry. Teda přesněji, nehraji akční hry - protože mám mizerné reflexy. Nehraji logické hry, protože jsem... ehm, no to raději nebudu rozebírat. Nehraji simulátory, protože si nepamatuji hromadu tlačítek. Nehraji adventury, protože skoro neumím anglicky (nevěříte? No máte pravdu. Anglicky umím, ale nevzpomněl jsem si na důvod, proč nehraji adventury.). Hraji strategie - jakékoliv strategie, ať už turn-based nebo realtime. Jo a málem bych zapomněl - všechny předchozí negativně laděné věty neplatí, pokud se jedná o hru s tématikou Star Treku.

Proč to všechno píšu? No abyste pochopili můj stav, když se mi dostala do rukou realtimeová strategie jménem Star Trek: Armada. Poslední podobný stav jsem zažil jenom, když jsem do ruky dostal Dunu II (jsem totiž také velký obdivovatel Franka Herberta). Od té doby, co mám PC, jsem nevynechal jedinou realtimeovou strategii a jedinou hru s tématikou Star Treku.

Trochu jsem si přeskládal menu na obrazovce.Borgové dělají pořádek u hranic svého unicomplexu.

Ale jako správný novinář se pokusím být nezaujatý (moc mi to asi nepůjde). Hru jsem nainstaloval - zabrala mi 550MB na disku, ale stejně potřebuje CD v mechanice. Pustil jsem hru. Přivítal mě nápis Activision, který byl vzápětí rozstřelen dvěmi kvantovými torpédy. Pak následovalo několikaminutové intro - s renderovanými postavami, ale hlasy těch pravých herců. Ve hře uslyšíme Patrica Stewarda (kapitán Picard/Borg Locutus), Michael Dorn (velvyslanec Worf), Denise Crosby (admirál Sela), J. G. Hertzler (kancléř Martok) - tedy postavy známe z právě vysílaného Star Trek: The Next Generation a ze Star Trek: Deep Space 9.

Od tohoto okamžiku až do konce hry se budete setkávat pouze s renderovanými a 3D (viz dále) video sekvencemi, takže žádné hrané scény jak bývá zvykem třeba ve hrách od Westwoodu (od prvního dílu Command & Conquer). Další mínus, ale jenom malé - zaplatit takového Patrica Stewarda by nebyla levná záležitost.

Takže jsem se dostal do hlavního menu. Co se konfigurace týče, není Armadě, co vyčíst - výběr rozlišení, nastavení detailů, kamera - všechno jak má být. Zvědav na rychlost hry jsem si pustil maximální rozlišení při maximálních detailech. A pustil jsem hru.

Tak a Omega Particle je má!Asimilované lodě Federace vypadají opravdu lépe.

Trvalo opravdu dlouho, než se to načetlo a pak jsem se skoro nepohnul s myší - byl jsem donucen snížit rozlišení na 800x600, ale řekl bych, že to je dáno spíš mojí grafickou kartou, která není primárně určena pro podobné detailové orgie (ATI All-In-Wonder 128). Ale pak už hra běžela bez jediného trhnutí - což se třeba o C&C: Tiberian Sun rozhodně říci nedá. Určitě je to z větší části způsobeno faktem, že je hra programována v C - tedy na dostatečně nízké úrovni na to, aby byla rychlá.

Hra samotná je dělaná zajímavou metodou. Její engine je 3D a umožňuje přepínaní mezi pohledem shůry a pohledem „filmovým“. Říkám shůry, protože i u tohoto pohledu si můžete definovat úhel - představu si udělejte z okolních obrázků. Každopádně co se detailu týče - můžete se podívat vaší jednotce/stavbě až do oken - do realističnosti už chybí pouze přecházející postavy za těmito okny.

Zkuste se postavit takové síle!začala závěrečná bitva.

Přepnul jsem si tedy na nejvyšší pohled a začal hrát - hned mi začala vadit velkost (malost) okna, kde se odehrávala samotná akce - tvořila asi 3/5 obrazovky, což je opravdu málo. Začal jsem tedy pátrat v manuálu a našel jsem. Všechna „menu“ okna ve hře se dají přesunout nebo úplně vypnout! Tak tomu říkám komfort (ale no tak, to jsem již viděl u SimCity 2000 – pozn. šéfredaktora).

Dohrál jsem první misi - poměrně snadno, takže jsem si zvýšil obtížnost na medium. Hezká vlastnost tohle měnění obtížnosti v průběhu hry - je to něco, co mi v C&C chybí. V průběhu mise se spustila video sekvence - která v podstatě pouze zobrazila část mapy pomocí 3D enginu hry a zobrazila nějaký děj. Tato technika sice nevypadá až tak pěkně jako natočené sekvence, ale zase na druhou stranu přispívá k realističnosti video sekvencí. Uvedu příklad: Došlo ke zničení jedné něčím významné lodi - ve video sekvenci, která se spustí, jsou skutečně jednotky, které tuto loď zničily... Nevím jak vám, ale mě připadne v C&C stupidní, když ve filmové sekvenci vidíme APC, které upaluje z vybuchující základny, přičemž ve hře jsem žádné APC nepostavil a základnu jsem srovnal se zemí, takže už tam ani nemělo CO vybuchovat... Obdobně i v jiných hrách.

Stíny Borgského Nexu slábnou…Cíl zničen!

Takže jsem Armadu vychválil po technické stránce, takže ještě musím udělat to samé po herní stránce. Bohužel to už tak silné nebude... Děj hry je postaven do doby po válce s Dominionem (časově tedy po seriálu Deep Space 9). V Alfa kvadrantu zavládne na chvíli mír, ale jen na chvíli. Borgové se totiž vrátili, ale tentokrát už neposílají jednu krychli, aby asimilovala Zemi, nýbrž celou invazní flotilu, která má srovnat celou Federaci. Navíc se v Klingonské říši opět rozhořel boj o kancléřský post a do toho všeho se objevila Omega - molekula, jejichž jeden řetězec může energií zásobovat celou civilizaci. A pro borgy je Omega symbolem toho, po čem prahnou - symbolem dokonalosti.

Jak vidíte, budete mít spoustu práce, abyste nejdříve za Federaci udělali pořádek na hranicích a vytlačili Borgy. Poté vrátili řád kligonské říši, vyřídili účty s Romulany a vytlačili Borgy i ze svého území. No a pak jako Romulané odrazili útoky Klingonů, získali Omegu, podvedli Borgy a uzavřeli mír s Klingony. No a nakonec jako Borgové musíte vyrvat Omegu ze spárů Romulanů a do třetice konečně asimilovat Zemi. Všechno? To by asi nebyl moc HAPPY END, co? No nechejte se překvapit…;)

ještě jeden filmový pohled…Obličeje postav jsou renderované dobře, ale jejich ruce – nic moc.

Takže to máme celkem 20 misí. Což je zhruba o šest až deset méně než realtimeové strategie stejného rázu - pracovně to nazývám BAD - Build-Arm-Destroy (Postav-Ozbroj-Znič). To je málo, Armadu máte dohranou za den-dva, pokud se jí věnujete. Některé mise jsou opravdu minutová záležitost, typicky ty mise, kde musíte před někým utéci nebo někoho eskortovat. Na druhou stranu já úplně nesnáším tyto mise v C&C, protože mi připadnou nesnesitelně zdlouhavé, ale každý podle vlastního gusta.

Tento nedostatek misí však řeší multiplayer, kdy se na stránkách fanoušků Star Treku objevily nové mapy - některé velmi kvalitní. No a dá se předpokládat (vzhledem k loayalitě trekkies ke všemu, co má ve jménu Star Trek), že těch map bude ještě spousta... Takže co teď? Pokud jste fanoušek Star Treku, pak je Armada povinností. Pokud jste fanda realtimeových strategií, je Armada příjemné strávení času při čekání na Original Wars (podle toho, co o této novince z dílny Altaru vím - bude to bomba). Pokud si sem tam, zahrajete nějakou tu strategii - je pro vás Armada vyhozením peněz z okna.

Grafika: 7/10
Zvuky: 9/10
Hudba: 6/10
Hratelnost: 9/10
Rozhodně není tato hra vyhozením peněz. Budete se u ní bavit dlouho, i když zrovna nebudete hrát kampaň.
Celkové hodnocení: 8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě nikdy nevypadalo lépe

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě…

Grand Theft Auto 5 dostává grafické modifikace takřka každý měsíc. Nyní máte před sebou špičku současné tvorby - Project NVRX.

4.  11.  2017 | | 10 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 9 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Wolfenstein II: The New Colossus - natrhněte náckům sandál (recenze)

Wolfenstein II: The New Colossus - nat…

BJ je zpět. Brutálnější, naštvanější...a na vozíku. To vás ale nezachrání pane Adolfe!

3.  11.  2017 | | 3 N/A
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A