Star Wars: Battlefront – Hvězdné války na bitevním poli

Mnozí jej považují za vrcholný příklad nevkusu, ostatní lidé respektují a ti ostatní – ti jej přímo milují. Svět Star Wars je neoddělitelnou součástí herní zábavy, což dokazuje také nově vznikající projekt Star Wars: Battlefront. Ten si však pro nás připravil skutečnou lahůdku – možnost prožít nejznámější bitvy historie Hvězdných válek! Dokážete pohrdnout?
Star Wars: Battlefront – Hvězdné války na bitevním poli

Her s tematikou populárních Hvězdných válek utěšeně přibývá, což je pro hráče skvělou zprávou – kvalita poslední výtvorů ze světa Star Wars nebyla totiž ani zdaleka špatná. Vždyť vzpomeňme na úspěch v podobě RPG Knights of the Old Republic nebo akce Jedi Academy. Před nedávnem však byly ohlášeny hned dvě další hry - konkrétně se jedná o taktické Republic Commando a také výtvor Battlefront, na který se dnes zaměříme. Hned na počátku si musíme říci, že jde ve stylu dnešních trendů o multiplayerovou akci, jež by se nejlépe dala přirovnat k populárnímu Battlefieldu 1942. Jak víme, Star Wars nejsou jen vybrané filmy – jedná se o zcela unikátní vesmír, který má jen opravdové minimum logických děr. Na jednu stranu se může zdát jednoduché do něj zabudovat nové prvky prostřednictvím počítačový her, na tu druhou je však třeba prostudovat všechny možné materiály, aby nedošlo k nějakým nelogičnostem a rozporům s předešlými hrami, filmy či třeba vydanými knihami. Tvůrci z Pandemic Studios se v případě Battlefront rozhodli přidržet již známých skutečností a obří bitvy hráčů postavit na již vytvořených reáliích.

Tažení skrz Galaxii

Hlavním příslibem dobré zábavy bude mód zvaný Galactic Conquest, jenž by se dal nejlépe přirovnat k podobně pojmenovanému modu v již zmíněném Battlefieldu. Postaví se zde proti sobě dva týmy hráčů, jejichž celkový počet se zřejmě vyšplhá až na magických 64, a utkají se o nadvládu nad tou kterou planetou. Dobývání jednotlivých planet by mělo probíhat formou jakýchsi záchytných bodů a tým, který jich bude mít aktuálně více, vyhrává, jelikož na jeho konto poplyne více tzv. tiketů. Prostě nic nového pod sluncem, ovšem Battlefront má minimálně jedno eso v rukávu. Ono slůvko Galactic v názvu propíraného modu má svůj opodstatněný význam. Nepůjde totiž o dobytí pouhé jedné planety, ale rovnou celé série planet. Jistě, něco podobného bude náročné na čas, ale atmosféra skutečných mezihvězdných bojů tím jedině zhoustne a jeden dílčí úspěch nemusí znamenat prohranou válku.

  

Zlatej raketovej motor * Ty vole, co jste mu to udělali? * No jo, drsňák

Záležet by mělo na tom, kdo si lépe rozloží síly. Na rozdíl od her podobného ražení, tedy víceméně čistě multiplayerových projektů, bude Battlefront disponovat ještě něčím navíc. Tím by měla být poměrně propracovaná herní varianta pro jednoho hráče, který si tak Galactic Conquest bude moci užít i bez připojení k internetu - samozřejmě prostřednictvím botů, jejichž umělá inteligence by měla dosáhnout špičkové úrovně. Dobře však víme, jak se to s podobnými prohlášeními má.

Znalci Star Wars série určitě vědí o existenci dvou vlastních sérií, z nichž každá čerpá z trochu odlišného zázemí. Tyto dvě linie se navíc nemohou a nesmí protnout. V zásadě vždy soupeří dobro se zlem, ať už je to impérium proti rebelům či republika vs. klony. Dočkáme se tak logicky duplikovaného vybavení a rovnou dvou časových rovin, u nichž bude fungovat jen minimum společných znaků. Nejvíce změn pocítíme zřejmě na samotných bojištích, jež budou tvořit nejznámější bitvy Star Wars historie. Okusíme, jak se bojovalo na Geonosis, Naboo, Hoth nebo třeba veleznámém Tatooine, který bude přítomný rovnou v obou variantách, tedy té, jakou známe z Epizod I-III i z původní trilogie. Podle slov autorů můžeme v tomto případě čekat i změny povrchu a zaměření na jinou část planety. Kolem a kolem by mělo jít o slušných 10 planet a necelou dvacítku bitev.

  

Ten vzadu vykonává potřebu * Já ty větry nikdy neudržím, pardon * Moc pěkný dláždění

Darth Vader vs. Luke Skywalker

Hra bude podle všeho klást velký důraz na taktiku a nejen na pouhé zabíjení. K tomu by mělo být přítomno velké množství nejrůznějších typů vojákům, kteří se liší jak po stránce vizuální, tak výkonnostní. Jako jedno z nejzajímavějších povolání, jež prezentovali sami autoři, se má stát špeh na straně rebelů, který se může zamaskovat do podoby imperiálního vojáka a řadoví příslušníci tohoto řádu jej tak nerozeznají. Ovšem stačí, aby byl dlouho na očích nějakému vyššímu oficírovi a je zle. Rázem se o vetřelci dozví všichni a špion už se rovnou může jít respawnovat na nejbližší checkpoint.

Možná si říkáte, že budete vždy hrát za hodnost, která má nejobšírnější a nejlepší schopnosti. Ono to ale nebude zase tak jednoduché – hra totiž nabídne jakýsi kariérní vzestup, na jehož začátcích bude k dispozici jen několik málo voleb, ale na samém konci narazíme na takové autority jako je Darth Vader, Han Solo či Luke Skywalker. Abychom vám ale nevěšeli bulíky na nos, musíme čestně prohlásit, že do kůže podobných celebrit dostanou přístup jen ti nejotrlejší z otrlých, jelikož v rámci vyváženosti se nabídnou pokaždé jen těm nejlepším hráčům, kteří na svém kontě hýčkají značný počet fragů. Jestli vám ve výčtu chybí rytíři Jedi či naopak Sithové, musíme potvrdit již dříve prosakující zprávu – tito ve hře kvůli špatně implementovatelným silám a vůbec všemu, co s Jedii souvisí, nebudou.

  

Tady nejsi na olympiádě, parde * Kdo je větší? * Neschovávej se

To nám ale vůbec nemusí vadit, jelikož se můžeme těšit na bohatou škálu nejrůznějších strojů, které tak realisticky rozsévají zkázu ve filmech. Od obligátních stacionárních děl se přemístíme ke klasickým a především rychlým kluzákům, ale co je hlavní – ve hře konečně využijeme síly populárních dvounohých tanků AT-AT a podle všeho se nevyhneme ani bombardování prostřednictvím skvělých X-Wingů.

Tak abychom to nějak shrnuli, že? Podle mého skromného názoru půjde o další vynikající hru z prostředí Star Wars, i když stát se může samozřejmě cokoliv. V tomto případě mám však pramalé pochybnosti. Vždyť vynikající Galactic Conquest mod se za přítomnosti bohatých bojových prostředků a především velkého množství nejrůznějších vojenských tříd jistě postará o dlouhotrvající zábavu.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

včera | | 8 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |
Jak by vypadaly současné herní hity v minulém století? (galerie)

Jak by vypadaly současné herní hity v …

Napadlo vás někdy, jak by vlastně vypadaly současné hry, kdyby byly vytvořeny v dobách dávno minulých? My už odpověď známe!

16.  1.  2018 | | 1 N/A