Star Wars: Commander – návrat do galaxie (mobilní recenze)

Hvězdné války jsou jedním z nejpopulárnějších alternativních světů v historii sci-fi. Není tak divu, že Disney na letošní léto připravilo další Star Wars hru. Jak se hraje?

Nová hra nese podtitul Commander a je přímo z dílen Disney, která v roce 2012 odkoupila LucasArts a vlastní práva na celé univerzum Hvězdných válek. Star Wars: Commander je komplexní a plnohodnotnou strategií, ve které okusíte prakticky všechna úskalí klasických RTS.

A jelikož se jedná o Star Wars hru, můžete se těšit na atmosférické prostředí galaxie. Nechybí válečné jednotky (droidi, vozítka, kluzáky), kultovní postavy jako Han Solo nebo princezna Lea na straně rebelů, Darth Vader za barvy impéria, jednotlivé planety, protivníci, budovy a také unikátní příběh, vytvořený speciálně pro účely Commandera.

IMG_2965.PNG IMG_2966.PNG IMG_2967.PNG

Základna musí fungovat

Jako hráč jste na začátku postaveni před jasnou volbu – budete odolávat silám zla nebo se postavíte na jeho stranu? Na základě toho, co zvolíte, se odvíjí všechno. Příběh, to, jak budete bojovat, jak bude vypadat vaše základna a jaké jednotky budete cvičit. V samotné hře jde o to vybudovat co možná nejsilnější armádu pro útok, ale zároveň co nejlépe obránit vaši základnu.

Budete potřebovat suroviny, mezi něž patří kovy a zlato, které těžíte na základně v určených továrnách

Herní koncept Star Wars: Commander lze totiž rozdělit do dvou oblastí: výstavba základny a její obrana a útoky vedené mimo ni. Výstavba probíhá tak, jak jsme u RTS zvyklí. Budete potřebovat suroviny, mezi něž patří kovy a zlato, které těžíte na základně v k tomu určených továrnách. Pro větší výkon a rychlejší vývoj je třeba investovat suroviny s rozumem, protože jejich dodávky jsou pomalé. Základnu jako takovou budete muset také bránit před nájezdy, ať už AI ovládaných jednotek nebo hráčů z online světa.

IMG_2969.PNG

Útočná fáze je opakem té předchozí. V misích, do kterých můžete vstoupit libovolně a kdykoliv budete chtít, vás čekají cesty do různých koutů galaxie, kde budete likvidovat nepřátelské jednotky impéria nebo rebelů, bránit vlastní základnu, ale i plnit různé výzvy týkající se výstavby základny. Boj je zjednodušený a nejedná se o klasický RTS koncept. Když vycvičíte jednotky, naložíte je do kluzáku, přemístěte se na místo určení a tam se bojuje v obléhacím stylu - jednotky rozmístíte na jednotlivá místa, odkud budou útočit, ale samy na vlastní pěst, nad nimi už kontrolu mít nebudete.

Pestré jednotky

Star Wars: Commander na to, že jde o hru pro mobilní platformy s operačním systémem iOS, překvapí svou propracovaností a rozmanitostí. V případě výstavby základny je to nespočet budov, které lze postavit, možnost upgradů prakticky čehokoliv, a také nutné kombinování budov pro dosažení speciálních možností. Všechno je navíc třeba stavět s rozumem a citem, v opačném případě – například nemáte-li dostatečně vybudovanou obranu, tzn. hradby a věže – budete se jen stěží bránit nájezdům.

IMG_2970.PNG IMG_2971.PNG IMG_2972.PNG

Rozmanitost platí i pro výcvik jednotek. Naleznete tu pěšáky, droidy, speciální roboty, ale i vozítka a kluzáky, které mohou útočit shora. Tím ale výčet jednotek rozhodně nekončí, čím více budete upgradovat základnu, tím širší spektrum jednotek se před vámi otevře. Vzhledem k tomu, že každá jednotka má navíc rozličné vlastnosti, ať už v síle nebo použití, je nutné vystavět armádu ideálně vyváženou.

Hvězdné války na mobilu

Hratelnost jako taková je vybalancovaná a díky tomu i velmi zábavná. Star Wars: Commander podporuje mikrotransakce, kterými lze urychlit úplně všechno, do jejich nákupu ale nuceni nebudete, nicméně v pozdějších fázích hry se bez nich neobejdete. Velkou nevýhodou se to také stává v momentě, kdy na vás z online světa zaútočí někdo, kdo má – právě díky zakoupeným urychlovačům za reálné peníze – mnohonásobně silnější armádu.

IMG_2975.PNG

O technické stránce lze prohlásit jen jediné: je to skvost. Grafika je laděná do komiksového stylu, nicméně působí neuvěřitelně svěže a i na iPhone 4 vypadá naprosto nádherně. Oceňujeme především paletu využitých barev, která perfektně sedne k Hvězdným válkám. Těšit se můžete na detailně vymodelované budovy, rozličná prostředí planet a válečné jednotky, které si navíc můžete díky zoomu přiblížit a objevovat každičkou maličkost. Samozřejmostí je pak vychytané dotykové ovládání, se kterým jsme neměli sebemenší problém, a plynulost hry. Připočítejte k tomu filmové melodie a zvuky a o atmosféru máte postaráno.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Strategie | Sci-fi strategie
Výrobce: Disney Mobile | Webové stránky hry
  • Hratelnost
  • Univerzum SW
  • Mikrotransakce

Star Wars: Commander je po všech stránkách vyladěnou hrou. Díky bezchybné implementaci univerza Hvězdných válek, špičkovému technickému zpracování a výborné hratelnosti vám ji nemůžeme než doporučit všemi deseti. Jste-li navíc ochotni připlatit nějakou tu korunu za rychlejší posun vpřed, budete se královsky bavit.

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a je ke stažení na AppStore zcela zdarma.