Star Wars: Episode I - Obi-Wan

To jest název další hry ze světa Hvězdných Válek, kterých již dnes lze napočítat desítky. Naštěstí však převážná většina z nich byla a je na vysoké kvalitativní úrovni a ani tentokrát by se to nemělo změnit. Vlastně je to docela zajímavé - třeba na rozdíl od her ze světa Star Treku, které jsou střídavě paskvilovité a střídavě vrcholně zábavné.
To jest název další hry ze světa Hvězdných Válek, kterých již dnes lze napočítat desítky. Naštěstí však převážná většina z nich byla a je na vysoké kvalitativní úrovni a ani tentokrát by se to nemělo změnit. Vlastně je to docela zajímavé - třeba na rozdíl od her ze světa Star Treku, které jsou střídavě paskvilovité a střídavě vrcholně zábavné. Možná tento rozdíl tkví v tom, že licence na výrobu her s ST tématikou si herní developeři přehazují jako horký brambor, zatímco SW hry si drží pod svými ochrannými křidélky stále pouze George Lucas, resp. jeho firma LucasArts. Mno, ale raději se teď pustíme do Obi-Wana.

Star Wars: Episode I – Obi-WanStar Wars: Episode I – Obi-Wan

Z letmého přehlédnutí obrázků by si mohl leckdo pomyslet, že se bude jednat o klasickou "tombraiderovskou" 3rd person adventuru, podobnou Phantom Menace. Leč, není tomu tak. Obi-Wan bude totiž navazovat spíše na starodávné akční pecky Dark Forces a Dark Forces II. Půjde o 1st/3rd person akci, ve které si budete muset "se svým" Obi-Wanem proklestit cestu od učedníka až po rytíře řádu Jedi. Tato cesta povede skrz (circa) 12 levelů naplněných nejrůznějším temným smetím, v podstatě podobným tomu, které jsme poměrně nedávno měli možnost vidět v již zmíněné SW: Phantom Menace. Ono vlastně přeci jen půjde spíše o takovou akčnější Skrytou hrozbu, protože nic jiného se prostě už asi vymyslet nedá (tedy nic jiného z čeho by se ještě daly vytřískat peníze). Hlavní zbraní nadále zůstane světelný meč, ovšem k dispozici budou samozřejmě i jiné, klasičtější, jako lasery, rotační lasery, a další. Jak budete hrou postupovat, bude se zlepšovat či zhoršovat vaše Umění Síly. To podle toho, zda budete konat věci dobré či špatné. Např. pokud v nějaké misi zbytečně zmasakrujete ulici plnou lidí (nic nemožného;), vaše Síla se oslabí. Naopak pokud zachráníte nějaké zajatce, vaše Síla vzroste.

Se Sílou souvisí další zajímavost - fyzikální model Obi-Wana. Totiž třeba možnost udělat v místnosti bordel jediným pohybem ruky - použijte sílu na stůl a několik židlí a v tu ránu všechny tyto objekty poletují kdesi ve vzduchu. Použijete-li ale sílu na pětitunový kus skály, bude efekt minimální (podle vašich schopností).

Star Wars: Episode I – Obi-WanStar Wars: Episode I – Obi-Wan

Grafika Obi-Wana, jak hry, tak samotné postavy, je uchvacující. U LucasArts si tentokrát dali pořádnou práci a vytvořili velice moderní engine, schopný všech moderních efektů (Level of Detail, T&L) a na postavy použili kombinaci klasické animace a motion capture. Výsledek opravdu stojí za to, jak můžete vidět kolem. Prostředí, ve kterém se bude vše odehrávat, se prý tvořilo přímo ve 3D Studiu, což není myslím příliš obvyklé. Např. samotné město Theed zabralo něco kolem jednoho roku modelování!

Hra bude samozřejmě obsahovat i multiplayer. Na výběr budete mít mimo Obi-Wana i Qui-Gon Jinna, Darth Maula, a další. Multiplayer bude obsahovat klasické módy jako deathmach či CTF a bude možný přes internet (klasický klient-server jako třeba Q3) či přes LAN.

Obi-Wan by měl vyjít na podzim tohoto roku.

Diskuze (3) Další článek: Jak jsem hrál Carmageddon TDR 2000

Témata článku: , , , ,