Star Wars: herní historie a budoucnost – 3. část

V závěrečném dílu této trilogie se podíváme, jakých herních produktů z tématické oblasti Hvězdných válek se dočkáme na PC a na neatraktivním místě při okraji stránky zmíníme i hry, které vyjdou pravděpodobně pouze na herních konzolích.
To by bylo, abychom se v posledním dílu seriálu nepodívali do budoucnosti! Pravda, neřekl jsem co, ale mám zkrátka pocit, že je z jakéhosi důvodu dobré touto větou začít. Nechme však nemocných pokusů o grandiózní začátek článku a pohlédněme rybím okem do laboratoří LucasArts. V čekárně na poslední fázi zhmotnění sedí několik nešťastlivců a upřeně zírají na pořadník, dle kterého se budou postupně odebírat do montážní haly. A pod šroubovák půjde jako první:

Episode 1: Battle For Naboo
Tato hra již vyšla na Nintendo 64 a na začátek března se chystá její PC mutace, která by měla oslnit o něco hezčí grafikou a zhuštěnou framerate. Vývoje se ujal tým, který kdysi zazářil s Rogue Squadron. Tomu je také Battle For Naboo velmi podobná a stojí na stejném systému, avšak jsou zde samozřejmě reálie, kterými se od svého "rodiče" odlišuje: lepší grafika, ozvučení, fyzický model, umělá inteligence nepřátel a také širší repertoár přemisťovacích a bojových zařízení (lodě, tanky, vznášedla, letouny), které mohou drandit po rozličných typech terénu. Roztomilé je také to, že můžete - a většinou i musíte - měnit svůj "vůz" v průběhu mise. O tom jsem vždycky snil, takhle si vletět do hangáru a vyletět s něčím úplně jiným. Příběh bude původní a vyjeví, co se dělo na Naboo za nepřítomnosti princezny Amadaly, která zatím házela očkem po mladém Darth Vaderovi.

Episode 1: Battle for NabooEpisode 1: Battle for Naboo

Episode 1: Battle for NabooEpisode 1: Battle for Naboo

Super Bombad Racing
Episode 1: Racer trochu jinak a hlavně o poznání humorněji. Pokud zástupce cílové skupiny (děti) nevyšokuje lebeční přetlak všech zúčastněných postav natolik, že nebudou schopni vzít do ruky joystick, čeká je už od pohledu zábavná závodní hříčka, ve které bohatě zúročí své... eh... třeba postřehové schopnosti. Fyzikální model se nebude nijak dramaticky držet reality, takže budou dítka (a infantilní pubescenti ovšemže) moci provádět různé akrobatické nesmyslnosti. Hra nabídne 8 známých postav; do kůže jedné z nich hráč vstoupí a se zbývajícími sedmi bude soupeřit, logika žije! Samotné závody se pak budou odehrávat na devíti tratích a bude je zpestřovat kolem třiceti efektních power-upů. Dle veřejného průzkumu se děti sborově obávají přelomu dubna a května, kdy by měl Super Bombad Racing pravděpodobně vyjít, a to nejprve na PlayStation2 a vzápětí na PC.

Super Bombad RacingSuper Bombad Racing

Super Bombad RacingSuper Bombad Racing

Episode 1: Obi-Wan
O této 3D akci se v kuloárech hovoří jako o nástupci oblíbeného Jedi Knighta. Narozdíl od něj by však v Obi-Wanovi měl hrát dominantní roli pohled z pozice třetí osoby, který Jedi Knight sice obsahoval, ale pokud vím, se žádným masovým použitím se tato vychytávka nesetkala. Jinak se ale dle dostupných informací jedná o příbuzné z jednoho kolena. Opět sevřeme v rukou světelný meč, který za nás bude vykrývat nepřátelské salvy a budeme s elegancí sobě vlastní používat Sílu, jejíž rostoucí hladina otevírá dveře k mocnějším a mocnějším schopnostem. Samozřejmostí je postupný vývoj postavy - časem se Obi-Wan naučí nové čísla se světelným mečem apod. Technicky se máme opět na co těšit - úroveň grafiky je na výši, totéž lze očekávat od zvuku. Pro navození maximální realističnosti pohybových výkonů herních postav dokonce najali autoři jakéhosi mistra bojových umění, kterého posléze zneužili k motion capturingu. Hra bude také velice zajímavá z hlediska příběhu. Narozdíl od Episode 1: Phantom Menace dějová linie přímo nekopíruje film, ale pouze se jej čas od času chytá, aby se po chvilce odpojila a popisovala, co se paralelně dělo mimo narvaný kinosál. Na povrch tedy vyplavou nová fakta, které pak mohou (a musí) Star Wars maniaci zapsat do své paměti. Této nadílky se dočkáme ve třetím kvartálu roku 2001.

Zní to hezky, že ano? Teď ale přijde ta jobovka - vývoj verze Obi-Wana pro PC byl totiž na konci listopadu 2000 definitivně zastaven! Jako důvod uvedli LucasArts hardwarovou náročnost hry, se kterou se vypořádají konzole, ale ne už tak PC. Jistě, za běžných okolností by to nebyl zase až tak špatný pokus o humor, ale v této situaci mi to nijak přehnaně zábavné nepřipadá.

Star Wars Galaxies
"Týjo!" zavýskli si jistě všichni fandové Star Wars, když se poprvé domákli informace, že se chystá projekt podobný fenomenální Ultimě Online, avšak v prostředí jejich oblíbených Hvězdných válek. Hru vytváří Sony Online Entertainment ve spolupráci s LucasArts a na jejím vývoji se dokonce podílí některé z hlavních tváří v pozadí her Ultima Online a EverQuest, což zní více než dramaticky. Za cíl si dali vytvořit co nejdokonalejší simulaci celého světa Star Wars v době občanské války (tedy po zničení Hvězdy smrti), ve kterém se bude zkrátka přirozeně žít. Chcete být hokynář? Máte to mít. Pokud ale preferujete rudé šero bojové vřavy, nikdo vám nebrání. Stejně tak můžete skládat droidy nebo se opíjet v kantýně. Zajímavé ale je, že pokud se hodláte mimo Star Wars Galaxies občas věnovat i životu v tvrdé realitě, neměla by tím ztratit hra smysl - Lucasové se snaží zajistit uspokojivé soužití postav, jejichž "majitelé" u hry tráví velmi rozdílné procenta svého volného času.

Nyní ve stručném přehledu uvedu nejdůležitější vlastnosti, kterými hra oplývá:

  • tvorba charakteru na začátku hry a výběr z osmi živočišných druhů, přičemž z každého z nich se může postupem času stát (Dark) Jedi
  • mnoho povědomých míst, ale také ty zatím nikdy neviděné
  • sympatická možnost podkuřovat Impériu, zatím však není jasné, zda budete moci hrát přímo za imperiálního vojáka
  • přirozené opotřebovávání a stárnutí předmětů, ne však postav
  • možnost nakupovat a různě modifikovat různorodá vznášedla a přepravně-bojová hebla vůbec, lze také zakoupit nějaké domácí zvířátko či droida, kteří vám budou asistovat
  • chytré řešení komunikace mezi různými živočišnými druhy pomocí jednoduchých translátorů či droidů
  • možnost stavět budovy a dokonce i základny (týmově)
  • doprovodná hudba s tématikou Star Wars, což je - přiznejme si - veliké překvapení
  • žádné rozdělení na zóny jako v EverQuestu, nýbrž souvislá herní plocha bez přechodů a nahrávání
  • neustálý vývoj prostředí hry, které budou autoři nadále měnit a rozvíjet
Vydání bychom se mohli dočkat snad někdy v prvním kvartálu roku 2002. V současnosti se hovoří pouze o PC verzi, převod na jiné platformy však není vyloučen. Uvažuje se o serverech v Americe, Asii a Evropě, přičemž k hraní by měl stačit obyčejný modem. Tato legrace bude placená, tudíž očekávám, že se v balení hry bude nacházet také nevyplněná žádost o zvýšení platu, kterou promptně předám vedení.

Star Wars GalaxiesStar Wars Galaxies

Star Wars GalaxiesStar Wars Galaxies

Star Wars GalaxiesStar Wars Galaxies

Star Wars GalaxiesStar Wars Galaxies

Jedi Knight 2
Ano, je to tak. Nezapomenutelný Jedi Knight se na začátku příštího roku dočká svého pokračování. Zatím není příliš jasné, kdo přesně bude tuto hru vyvíjet, ale proslýchá se, že půjde o některý tým ze stáje firmy Activision. Pokud se vývoj obejde bez komplikací (a že se to moc často nestává :), měl by druhý Jedi Knight dorazit na pulty v době jarních oblev na začátku příštího roku. Pokud se nemýlím, tání sněhu se s obdivuhodnou pravidelností koná mezi lednem a březnem. Pro jistotu.

Star Wars Battleground
27. února LucasArts oznámili, že na podzim roku 2001 chystají ve spolupráci s firmou Ensemble Studios vydání realtimové strategie, běžící na enginu hry Age of Empires. Bližší fakta bohužel nejsou známa.

Uff, tak jsme se úspěšně prokousali na konec tohoto miniseriálu. Nechť vás provází Síla, all your base are belong to us!

Váš názor Další článek: World Eater - Pojídač světů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,