Star Wars: KOTOR – nechť vás Síla provází (mobilní recenze)

Bez diskuze jedna z nejlepších Star Wars her vůbec se dočká letos v létě desetiletého výročí vydání. No a jak lépe toto jubileum oslavit, než vydáním titulu na iPad?

Je možné, že mnoho hráčů první díl tzv. KOTORu nehrálo. Tím se dle mého názoru ošidilo o skvělou porci zábavy. Pro mě osobně to byl vůbec první RPG titul, který jsem hrál a zároveň také nejlepší hra tohoto žánru, se kterou jsem měl do této chvíle čest. Ačkoli je herní styl, příběh a víceméně vše okolo KOTORu už značně profláklé, pojďme si alespoň letmo představit hlavní dějovou linii. Podrobněji se o titulu dozvíte z naší starší recenze originálu.

V daleké galaxii

Příběh se odehrává několik tisíc let před událostmi z notoricky známých filmů George Lucase. Bývalý Jedi a nyní přívrženec temné strany Darth Malak se zmocnil něčeho, čemu se říká Star Forge. Bitva mezi řádem Jedi a Temným pánem ze Sithu tak může začít. Nyní by bylo nasnadě zmínit, že vy jste ten statečný jinoch, který musí všechno zlo potlačit, ale není to tak úplně pravda.

KOTOR totiž už před deseti lety přidal do hry jakýsi morální systém. To znamená, že vaše činy budou mít za následek, jestli bude vaše postava inklinovat k temné, nebo světlé straně. Tedy něco, co RPG hry používají dodnes. Při procházení hry si tedy dávejte pozor, jak budete reagovat. Závisí na tom herní vývoj, a také vývoj vaší postavy.

KOTOR je RPG v pravém slova smyslu. Rozprostře se před vámi úžasný svět Star Wars, kdy cestujete mezi různými planetami, potkáváte jejich obyvatele a poznáváte jejich příběhy. Kromě klasické hlavní dějové linie na hráče čeká bezpočet vedlejších úkolů, které na vás číhají doslova na každém rohu. Je samozřejmě jen na hráči, zda se je rozhodne plnit, já osobně to však vřele doporučuji, protože se mnohdy dostanete k zajímavým informacím, které vám například usnadní nějakou další misi.

Mobilní se vším všudy

Tak to by bylo ke KOTORu jako takovému. Pokud jste hráli původní díl (případně ten druhý), pravděpodobně jste část nahoře spíše proletěli a už vás zajímá, jak se povedl port na iOS zařízení. Mám pro vás skvělou zprávu, port se totiž vydařil na jedničku. Samozřejmě tu jsou jistá omezení v ovládání díky dotykovému displeji a chybějící myši, nicméně lze si na to velmi rychle zvyknout.

Hned po spuštění doporučuji snížit citlivost ovládání, která je nastavena nesmírně vysoko, takže sebemenší pohyb po displeji bude mít za následek rychlé kmitání kamery. Po jednoduché úpravě v nastavení je však pohroma zažehnána a můžete si užít skvělý herní zážitek. Uživatelské rozhraní je totiž dobře rozložené, zbytečně vám nezaclání a obecně napomáhá rychlému a pohodlnému cupitání prstů, což je často na dotykovém displeji kamenem úrazu.

Při výše řečeném je však také nutno dodat, že se jedná o dost přesný port, a to včetně grafiky. Tam je asi nejvíce vidět zub času, který prostě nejde nijak skrýt a hráči, co vyhledávají vymazlené tituly určené pro Retina displej, budou asi zklamáni.KOTOR se hrál a hraje především pro hratelnost a brát jej jako grafický benchmark by bylo chybou největší.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: RPG
Výrobce: Aspyr Media
Začátek prodeje: 30. května 2013
  • Skvěle provedený port
  • Výborné ovládání
  • Zkrátka je to KOTOR
  • Cena
  • Zastaralá grafika

Nicméně je třeba mít na mysli, že se jedná o čistý port, a to se vším všudy. Mně osobně to nijak nevadilo a hru jsem si již celkově popáté (4krát na PC a nyní na iPadu) dohrál a opět skvěle vychutnal. Pokud vám chybí Star Wars na tomto zařízení, případně celkově kvalitní RPG, pořízením tohoto titulu zabijete hned dvě mouchy jednou ranou.

Titul naleznete ke stažení na oficiálních stránkách iTunes za cenu $9,99.

Diskuze (6) Další článek: EA odhaluje Battlefield 4: Deluxe Edici a náležité bonusy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,