Nejen vykecáváním živ je dobrodruh, a to platí i pro svět Star Wars. Vzhůru do boje a světelné klacky s sebou.
Už jste si mohli přečíst něco o příbězích, které vám přináší Star Wars: The Old Republic, ale tato epická dramata se často neobejdou bez pořádného boje. Ať už je to charakteristické bzučení světelných mečů, výboje blesků Síly, nebo střelba blasterů a raketometů, se vším se v The Old Republic setkáte.
Tvůrcům se podařilo vytvořit pro každou ze čtyř základních tříd vlastní bojový systém, který se však spolu s ostatními pěkně doplňuje. Třeba takový Sith Warrior nabírá body zuřivosti, pomocí nichž pak používá v průběhu boje stále mocnější dovednosti. A protože se každá třída dělí na dvě pokročilé, u Warriora se můžete stát buď tankem, nebo melee dps se dvěma světelnými meči. Připravte se po hlavě skočit do boje a roztočit se jak smršť ve víření světelných čepelí.
Podobně je na tom i Jedi Knight, což je vlastně ekvivalent na světlé straně Síly. Dovednosti nejsou však stejné, i když u některých se mění pouze názvy, ikonky a efekty, pak jiné jsou originální a dostupné pouze na dané straně Síly.
Síla vás provází
Větší rozdíl pak skrývají pokročilé verze Jedi Consulara a Sith Inquisitora, přičemž vždy používají jako zdroj pro své dovednosti Sílu. Na jedné straně však stojí specializace na léčení a útoky na dálku, kdy po nepřátelích vrháte jeden výboj elektřiny za druhým, omračujete je a necháváte se svíjet v šílenství.
V rámci léčení pak máte k dispozici kouzla různého účinku, ale i doby sesílání, nebo třeba klasické obranné bubliny. A pokud už k vám někdo přijde blízko, tak pořád v jedné ruce vesele třímáte světelné párátko, se kterým řadu protivníků v pohodě vykostíte.
Zato Jedi Shadow a Sith Assassin se specializují na boj nablízko s oboustrannou světelnou tyčí. Jako příjemný bonus k tomu má i schopnosti proplížit se nepozorovaně za záda nepřátel a stále si zachovává i základní dovednosti umožňující jak znehybnit jeho cíl, tak v případě potřeby vrhat na dálku blesky.
Jde to i bez vidliček
I když budou nejspíš nejoblíbenější povolání se světelnými meči a nadpřirozenými schopnostmi, určitě se najde místo i pro ostatní. Mají totiž dostatečně zajímavé bojové mechaniky, které umožňují zcela odlišný styl hraní.
Bounty Hunter a Trooper totiž musí hospodařit s teplem, které vydávají jejich zbraně a jetpacky. Čím více střílí speciálními výstřely, tím pomaleji se také teplo vyzařuje do okolí a je potřeba udržovat rozumné tempo, kdy sice nepřátele pohodlně zabíjíte, ale přírůstek zbytkového tepla stačíte vyzařováním pokrýt. Samozřejmě, že se najdou i schopnosti umožňující zbavit se jednou za čas tepla rychleji, což v soubojích s bossy budete využívat s radostí.
Originální je pak boj i za Smugglera a Imperial Agenta, kdy vás čeká možnost skrývat se za překážky. Nejen, že se tak vyhnete zranění od střelby protivníků, ale navíc za překážkami máte k dispozici speciální schopnosti. K jejich používání pak potřebujete energii, která je v principu velmi podobná měření teploty u vojáka, jen v opačném směru. Zda se pak rozhodnete pomáhat spíše poblíž boje a léčit při tom spolubojovníky, nebo odstřelovat nepřátele pěkně z dálky, to už je jen na vás.
Ať už si vyberete kteroukoliv z rolí, musíte aspoň v betě počítat s tím, že ji tvůrci ještě aspoň dva týdny budou ladit. Zároveň je však už teď vidět, že přichystali pro každého něco, zajímavé jsou pak i společné dovednosti pro všechna povolání. Jedná se o možnost během až patnácti vteřin doplnit životy a potřebné zdroje (v případě teploty spíš vypustit v efektním plameni), nebo buff pro celou partu, který se podle třídy postavy mění. V boji je to pak další prvek, jak se jednotliví hrdinové doplňují, cože je příjemné.