Starcraft 2 – představení jednotek - Protossové

Tento rok by měl být ve znamení příchodu Starcraftu 2. A protože se těšíme a jsme nervózní jak mandelinka před prvním postřikem, rozhodli jsme se sepsat všechny jednotky, o nichž již existují informace. Začínáme kompletním seznamem Protossů a nakousneme i Terrany.
Starcraft 2 – představení jednotek - Protossové
Seznam kapitol
  1. Protossové poprvé
  2. Protossové podruhé
  3. Protossové potřetí nebudou, v dražbě pokračují Terrani

Platforma: PC
Typ hry: real-time strategie
Výrobce: Blizzard Entertainment (
http://www.blizzard.com/)
Vydavatel: Blizzard Entertainment (
http://www.blizzard.com/)
Homepage:
http://www.starcraft2.com
Datum vydání: až bude hotovo

Říká vám něco Pavlovův reflex? Ve zkratce bylo nebylo, jednoho krásného dne naučil ruský vědec psy, že když zasvítí červené světlo, bude doba krmení. Psi pak začali slintat už při rozsvícení světla, bez ohledu na nepřítomnost jídla. A něco podobného dělá Blizzard fanouškům Starcraftu. Na svých stránkách uvádí postupně jednotky, které se ve hře objeví, a hráči jen radostí slintají. Pokud neumíte anglicky, nezoufejte, je zde pro vás tento článek, kde postupně jednotky představíme. A jak budou tvůrci rozšiřovat informace na stránkách hry, poroste i náš Otesánek, aby pozřel veškeré informace s chutí týden hladovějícího Zerga.

Navigace na přistání: A co kde najdete?

První kapitola s sebou přináší Protossy, konkrétně pak Warp Ray, Twilight Archon, Mothership, Carier a Observer
Druhá kapitola pak představí zbylé jednotky Protossů: Zealot, Immortal, Dark Templar, Stalker, Phase Prism, Phoenix a Colossus
Třetí kapitola se věnuje lidskému pokolení, konkrétně pak: Marine, Reapers, Ghost, Viking, Banshee, Thor, Battlecruiser a Nomad

Protossové jsou pradávná rasa, jež se uměla pohybovat mezi hvězdami už v dobách, kdy lidstvo po sobě házelo pazourky a na Zemi vládli dinosauři. Svůj vývoj zastavili před tisíci let, když se domnívali, že dosáhli filosofického maxima a striktně se drželi svých poznatků. V podstatě měli pravdu, jako každý jednotlivec se stali lepšími formami bytí, jak po stránce psychické, tak i fyzické. Nezabíjeli bez nutnosti, dokázali cestovat mezi galaxiemi a pouhou silou mysli manipulovat prostorem a časem. A pak se všechno pokazilo.

Přišly zergské války a Protossové najednou zjistili, že sice jsou nepřekonatelní bojovníci v soubojích jeden na jednoho, klidně i jeden proti desíti zápasníkům jakékoliv jiné rasy, ale jeden proti tisíci hladových zergů již obstát nemůže. Dokonce i filosofie se musela změnit, však také hrozilo, že bude sežrána spolu se svými proroky. Na čestný souboj již není místo, proč nevyužít všechny ty technologie, co rasa má, ke své obraně.

Warp Ray

Když se po zergských válkách spojily dávno rozdělené národy Protossů, temní templáři se vrátili mezi ostatní Protossy, došlo k mnoha vědeckým průlomům. I přes počáteční ostražitost a strach začali Protossové dávat dohromady své vědomosti a rozvíjet se navzájem. Výsledkem pak je, mimo dalších povedených výtvorů, také Warp Ray. Tato loď je v podstatě jeden obrovský létající generátor energie pocházející z mezihvězdného prostoru, jež je usměrňována psionickými schopnostmi. Teoreticky to zní moc krásně, ale v praxi stačí zbloudilá raketa a z reaktoru je výbušná řetězová reakce.

Warp Ray převádí energii na paprsek schopný propálit v rychlosti i ty nejpevnější slitiny. Čím déle se loď soustředí na svůj cíl, tím větší intenzitu je schopna vyvinout a v okamžiku je schopna udělat z bitevního křižníku sítko na mariňáky. Samozřejmě, že zničující síle se neubrání ani budovy, ale jakmile protivník nasadí větší množství cílů, má proti Warp Rayi vyhráno. Než se loď stihne zaměřit na nový cíl, může být pozdě cokoliv ničit.

Twilight Archon

Templáři jsou oddaní bojovníci využívající svých psionických schopností ke zlepšení bojových dovedností. Ti nejlepší z templářů se pak dostanou až mezi nejvyšší templáře, ať už se jedná o bojovníky z řady původních Protossů, nebo jejich temných soukmenovců. Když je ale nejhůř, mohou se dva templáři rozhodnout obětovat svůj život a tělo, spojit své myšlenky a vytvořit tak archona. I když je tento zoufalý čin zřídka kdy viděn, jsou známy tři druhy archonů – klasický archon, jenž vznikl spojením dvou templářů, dvojice temných templářů pak vytvoří temného archona, ale když se jedná o ohrožení celého národa, jsou odloženy stranou staré rozpory a spojí se nejvyšší templář se svým temným protějškem a vznikne archon soumraku.

Twilight archon je téměř neskutečně mocná bytost tvořená čistou energií, schopná psychickými silami bičovat protivníky jak na zemi, tak i ve vzduchu. Když už se takovýto bojovník objeví, zastane často práci za desítky vojáků a je schopen bojovat proti ohromné přesile. Jakmile však dojde na nejhorší, jedná se o obrovskou ztrátu pro Protossy. Neztratí jen jednoho, ale rovnou dva výjimečné bojovníky s nezanedbatelnými schopnostmi. Jejich jména však nebudou nikdy zapomenuta.

Mothership

V dobách dávných tak, že Terrani tehdá ani klacky neznaly, zergové se pohybovali někde v úrovni prvoků a vesmír byl mladý, v dobách, kdy Protossové budovali svoji říši a kolonizovali vesmír, v těch dobách používali létající pevnosti Mothership. Loď tehdy sloužila průzkumným týmům, které se vydávaly do hlubin vesmíru s dostatečnou ochranou a zpáteční jízdenkou. V srdci každé lodi přitom sídlí obří khaydarin krystal přeplněný psionickou energií, díky kterému bylo možné měnit i vlastní časoprostor kolem lodi. Na vrcholu éry Protossů se všichni domnívali, že mohou lodě odložit na vzdálených výspách své civilizace a už nikdy je nepoužít. A pak přišli zergové.

Protossové byli nuceni po zničení své domovské planety opět vytáhnout do boje a mothership se svými schopnostmi se ukázala být dobrou zbraní. Po spuštění generátorů neviditelnosti protivník neuvidí jednotky v blízkosti lodi (ale loď samotnou ano), což později bylo použito i u Arbiterů. Mothership umí navíc vystřelit i časovou bombu, kdy v okruhu výbuchu dojde ke zpomalení času. Ultimátní zbraní je pak paprsek vyslaný ze dna lodi, který již nejednu menší planetu změnil ve dvě půlplanety. Bohužel pro Protossy je však těchto prastarých lodí málo a výroba nových je neskutečně náročná a pomalá.

Carrier

Obří létající hnízdo, z něhož vylétávají desítky malých a obraných interceptorů, i tak by se dal popsat carrier. Od dob zergských válek se téměř nezměnil, jen se Protossům podařilo ještě vylepšit synchronizaci veškerých procesů na lodi, takže zatímco jsou některé stíhačky ve vzduchu, jiné jsou opravovány a na protivníky se žene stálý příval střel. Samotná loď není nijak ozbrojena, ale ani to v podstatě nepotřebuje. Jen výjimečné křižníky, jako byl Gantrithor Executora Tassadara mají vlastní zbraně, ale takovýto exemplář těžko potkáte.

 

Observer

Protossové žízní po informacích a mají spoustu prostředků, jak jich dosáhnout. Výzkumné týmy s sebou vždy berou observery, aby prozkoumali oblast, do které se vydávají. Observer je ve své podstatě jen systém senzorů se schopností létat. Všechny možné, i pro lidi nemožné, způsoby, jak odhalit přítomnost čehokoliv zvláštního jsou této lodi vlastní. Pro všechnu tu jemnou techniku však už nezbylo místo na jakékoliv zbraně a tak jediným ochranným prostředkem je pole neviditelnosti okolo celého stroje. Jakmile se nepřátelům podaří observer odhalit, nic jej nezachrání od zkázy a Protossové tak přijdou o cenný zdroj informací.

 

Druhá kapitola pak představí zbylé jednotky Protossů: Zealot, Immortal, Dark Templar, Stalker, Phase Prism, Phoenix a Colossus

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 122 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

včera | | 15 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

včera | | 18 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |