Starcraft 2 – představení jednotek - Protossové

Tento rok by měl být ve znamení příchodu Starcraftu 2. A protože se těšíme a jsme nervózní jak mandelinka před prvním postřikem, rozhodli jsme se sepsat všechny jednotky, o nichž již existují informace. Začínáme kompletním seznamem Protossů a nakousneme i Terrany.
Starcraft 2 – představení jednotek - Protossové
Seznam kapitol
  1. Protossové poprvé
  2. Protossové podruhé
  3. Protossové potřetí nebudou, v dražbě pokračují Terrani

Platforma: PC
Typ hry: real-time strategie
Výrobce: Blizzard Entertainment (
http://www.blizzard.com/)
Vydavatel: Blizzard Entertainment (
http://www.blizzard.com/)
Homepage:
http://www.starcraft2.com
Datum vydání: až bude hotovo

Říká vám něco Pavlovův reflex? Ve zkratce bylo nebylo, jednoho krásného dne naučil ruský vědec psy, že když zasvítí červené světlo, bude doba krmení. Psi pak začali slintat už při rozsvícení světla, bez ohledu na nepřítomnost jídla. A něco podobného dělá Blizzard fanouškům Starcraftu. Na svých stránkách uvádí postupně jednotky, které se ve hře objeví, a hráči jen radostí slintají. Pokud neumíte anglicky, nezoufejte, je zde pro vás tento článek, kde postupně jednotky představíme. A jak budou tvůrci rozšiřovat informace na stránkách hry, poroste i náš Otesánek, aby pozřel veškeré informace s chutí týden hladovějícího Zerga.

Navigace na přistání: A co kde najdete?

První kapitola s sebou přináší Protossy, konkrétně pak Warp Ray, Twilight Archon, Mothership, Carier a Observer
Druhá kapitola pak představí zbylé jednotky Protossů: Zealot, Immortal, Dark Templar, Stalker, Phase Prism, Phoenix a Colossus
Třetí kapitola se věnuje lidskému pokolení, konkrétně pak: Marine, Reapers, Ghost, Viking, Banshee, Thor, Battlecruiser a Nomad

Protossové jsou pradávná rasa, jež se uměla pohybovat mezi hvězdami už v dobách, kdy lidstvo po sobě házelo pazourky a na Zemi vládli dinosauři. Svůj vývoj zastavili před tisíci let, když se domnívali, že dosáhli filosofického maxima a striktně se drželi svých poznatků. V podstatě měli pravdu, jako každý jednotlivec se stali lepšími formami bytí, jak po stránce psychické, tak i fyzické. Nezabíjeli bez nutnosti, dokázali cestovat mezi galaxiemi a pouhou silou mysli manipulovat prostorem a časem. A pak se všechno pokazilo.

Přišly zergské války a Protossové najednou zjistili, že sice jsou nepřekonatelní bojovníci v soubojích jeden na jednoho, klidně i jeden proti desíti zápasníkům jakékoliv jiné rasy, ale jeden proti tisíci hladových zergů již obstát nemůže. Dokonce i filosofie se musela změnit, však také hrozilo, že bude sežrána spolu se svými proroky. Na čestný souboj již není místo, proč nevyužít všechny ty technologie, co rasa má, ke své obraně.

Warp Ray

Když se po zergských válkách spojily dávno rozdělené národy Protossů, temní templáři se vrátili mezi ostatní Protossy, došlo k mnoha vědeckým průlomům. I přes počáteční ostražitost a strach začali Protossové dávat dohromady své vědomosti a rozvíjet se navzájem. Výsledkem pak je, mimo dalších povedených výtvorů, také Warp Ray. Tato loď je v podstatě jeden obrovský létající generátor energie pocházející z mezihvězdného prostoru, jež je usměrňována psionickými schopnostmi. Teoreticky to zní moc krásně, ale v praxi stačí zbloudilá raketa a z reaktoru je výbušná řetězová reakce.

Warp Ray převádí energii na paprsek schopný propálit v rychlosti i ty nejpevnější slitiny. Čím déle se loď soustředí na svůj cíl, tím větší intenzitu je schopna vyvinout a v okamžiku je schopna udělat z bitevního křižníku sítko na mariňáky. Samozřejmě, že zničující síle se neubrání ani budovy, ale jakmile protivník nasadí větší množství cílů, má proti Warp Rayi vyhráno. Než se loď stihne zaměřit na nový cíl, může být pozdě cokoliv ničit.

Twilight Archon

Templáři jsou oddaní bojovníci využívající svých psionických schopností ke zlepšení bojových dovedností. Ti nejlepší z templářů se pak dostanou až mezi nejvyšší templáře, ať už se jedná o bojovníky z řady původních Protossů, nebo jejich temných soukmenovců. Když je ale nejhůř, mohou se dva templáři rozhodnout obětovat svůj život a tělo, spojit své myšlenky a vytvořit tak archona. I když je tento zoufalý čin zřídka kdy viděn, jsou známy tři druhy archonů – klasický archon, jenž vznikl spojením dvou templářů, dvojice temných templářů pak vytvoří temného archona, ale když se jedná o ohrožení celého národa, jsou odloženy stranou staré rozpory a spojí se nejvyšší templář se svým temným protějškem a vznikne archon soumraku.

Twilight archon je téměř neskutečně mocná bytost tvořená čistou energií, schopná psychickými silami bičovat protivníky jak na zemi, tak i ve vzduchu. Když už se takovýto bojovník objeví, zastane často práci za desítky vojáků a je schopen bojovat proti ohromné přesile. Jakmile však dojde na nejhorší, jedná se o obrovskou ztrátu pro Protossy. Neztratí jen jednoho, ale rovnou dva výjimečné bojovníky s nezanedbatelnými schopnostmi. Jejich jména však nebudou nikdy zapomenuta.

Mothership

V dobách dávných tak, že Terrani tehdá ani klacky neznaly, zergové se pohybovali někde v úrovni prvoků a vesmír byl mladý, v dobách, kdy Protossové budovali svoji říši a kolonizovali vesmír, v těch dobách používali létající pevnosti Mothership. Loď tehdy sloužila průzkumným týmům, které se vydávaly do hlubin vesmíru s dostatečnou ochranou a zpáteční jízdenkou. V srdci každé lodi přitom sídlí obří khaydarin krystal přeplněný psionickou energií, díky kterému bylo možné měnit i vlastní časoprostor kolem lodi. Na vrcholu éry Protossů se všichni domnívali, že mohou lodě odložit na vzdálených výspách své civilizace a už nikdy je nepoužít. A pak přišli zergové.

Protossové byli nuceni po zničení své domovské planety opět vytáhnout do boje a mothership se svými schopnostmi se ukázala být dobrou zbraní. Po spuštění generátorů neviditelnosti protivník neuvidí jednotky v blízkosti lodi (ale loď samotnou ano), což později bylo použito i u Arbiterů. Mothership umí navíc vystřelit i časovou bombu, kdy v okruhu výbuchu dojde ke zpomalení času. Ultimátní zbraní je pak paprsek vyslaný ze dna lodi, který již nejednu menší planetu změnil ve dvě půlplanety. Bohužel pro Protossy je však těchto prastarých lodí málo a výroba nových je neskutečně náročná a pomalá.

Carrier

Obří létající hnízdo, z něhož vylétávají desítky malých a obraných interceptorů, i tak by se dal popsat carrier. Od dob zergských válek se téměř nezměnil, jen se Protossům podařilo ještě vylepšit synchronizaci veškerých procesů na lodi, takže zatímco jsou některé stíhačky ve vzduchu, jiné jsou opravovány a na protivníky se žene stálý příval střel. Samotná loď není nijak ozbrojena, ale ani to v podstatě nepotřebuje. Jen výjimečné křižníky, jako byl Gantrithor Executora Tassadara mají vlastní zbraně, ale takovýto exemplář těžko potkáte.

 

Observer

Protossové žízní po informacích a mají spoustu prostředků, jak jich dosáhnout. Výzkumné týmy s sebou vždy berou observery, aby prozkoumali oblast, do které se vydávají. Observer je ve své podstatě jen systém senzorů se schopností létat. Všechny možné, i pro lidi nemožné, způsoby, jak odhalit přítomnost čehokoliv zvláštního jsou této lodi vlastní. Pro všechnu tu jemnou techniku však už nezbylo místo na jakékoliv zbraně a tak jediným ochranným prostředkem je pole neviditelnosti okolo celého stroje. Jakmile se nepřátelům podaří observer odhalit, nic jej nezachrání od zkázy a Protossové tak přijdou o cenný zdroj informací.

 

Druhá kapitola pak představí zbylé jednotky Protossů: Zealot, Immortal, Dark Templar, Stalker, Phase Prism, Phoenix a Colossus

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Forza Motorsport 7: vstup giganta na scénu (recenze)

Forza Motorsport 7: vstup giganta na s…

Na okruh se vydal další z velkých favoritů letošního závodu o titul závodní hry roku 2017. Forza Motorsport 7 je konečně tady, pojďme si jí tedy rozebrat kousek po kousku.

3.  10.  2017 | | 4 N/A
Herní agenda: zářijový výběr jako předzvěst podzimních hitů

Herní agenda: zářijový výběr jako před…

První měsíc tohoto školního roku je za námi, a tak je čas na naši pravidelnou agendu. Podzimní sezóna je v plném proudu, takže si konečně můžeme vychutnat pecky jako druhé Destiny, datadisk k Dishonored nebo nové závody Project Cars. To ale není ani zdaleka všechno.

4.  10.  2017 |
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K úchvatně, podívejte se

Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K …

Nový Battlefront je takřka za rohem a internet se začíná plnit novými pohlednicemi z betatestu. Již brzy vám přineseme naše dojmy, prozatím si užijte parádní 4K obrázky.

6.  10.  2017 | | 3 N/A