Starmageddon – okna vesmíru dokořán

Vzpomínáte na Carmageddon? Na úchylné závody nebezpečných šílenců, kde za zmasakrování spoluhráčů a náhodných chodců sklízíte větší uznání než za bezchybnou jízdu mezi checkpointy? A co byste řekli na pokračování Carmageddonu odehrávající se ve vzdáleném vesmíru, na neznámých planetách plných dosud nic netušících obyvatel?
Starmageddon – okna vesmíru dokořán
Asi vás teď zklamu, ale nic takového se zatím nepřipravuje. Starmageddon není ani přímým, ani nepřímým pokračováním legendárního Carmageddonu, dokonce vůbec nepochází z dílen SCi Entertainment. Jde o nový projekt polského týmu CODA Development, jehož členové se v nedávné minulosti podíleli na zajímavé RPG Gorky 17. Tentokrát si vzali do hlavy, že přidají svého vlastního bojovníka ke stále rostoucí armádě 3D-realtime strategií.

StarmageddonStarmageddon

Autoři sami připravovanou hru charakterizují jako mix toho nejlepšího z Homeworld a Red Alert 2. Homeworld pro jeho celkové pojetí označují jako mezník v oblasti 3D vesmírných RTS, naopak na Red Alertu 2 obdivují snadné a intuitivní ovládání, metodu point-to-point targeting a závislost na zdrojích a technologiích. S čím novým po zkřížení těchto dvou úspěšných titulů přijde samotný Starmageddon?

StarmageddonStarmageddon

Příběh se točí okolo blíže nespecifikovaných změn, které zasáhnou nejen lidstvo, ale celý vesmír. V dynamicky generovaných bitvách se utkají tři rasy, z nichž každá bude mít unikátní zdroje surovin a technologií, propracovanou psychologii a vlastní sociální chování. Na originalitu hry tedy autoři zjevně nesází, mnohem lépe to už ale vypadá s technickým zpracováním. Jejich vlastní 3D engine LOD podporuje prostřednictvím rozhraní OpenGL snad všechny současné vizuální finesy (T&L, antialiasing, environmental mapping, bump mapping atd.), a na vypuštěných screenshotech to je skutečně znát. Skvělé grafice odpovídají i požadavky na systém – doporučuje se P-III 500 nebo vyšší, 128 MB RAM a grafický akcelerátor s 32 MB paměti a podporou T&L.

StarmageddonStarmageddon

Starmageddon si neklade za cíl vytvořit v počítačové zábavě nový žánr, avšak vhodným zkombinováním osvědčených prvků s vlastními nápady chce posunout o generaci vpřed ten stávající. Uvidíme, na kolik procent se tento ambiciózní záměr podaří uskutečnit.

StarmageddonStarmageddon

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A