Stars! Supernova - přišel jsem, viděl jsem, dobyl jsem...

Už jste dohráli Imperium Galactica II za všechny rasy na všechny obtížnosti a opět jste se vrátili ke stařičkému Master of Orion, který je i přes své značně dlouhé a šedivé vousy stále jednou z nejlepších her v tomto oboru? Jsem na tom bohužel podobně, a tak upírám zraky do mlhavé budoucnosti a pátrám, zda se neobjeví nějaké nové přepracování starších osvědčených her.
Už jste dohráli Imperium Galactica II za všechny rasy na všechny obtížnosti a opět jste se vrátili ke stařičkému Master of Orion, který je i přes své značně dlouhé a šedivé vousy stále jednou z nejlepších her v tomto oboru? Jsem na tom bohužel podobně, a tak upírám zraky do mlhavé budoucnosti a pátrám, zda se neobjeví nějaké nové přepracování starších osvědčených her či popřípadě zcela nové projekty, které by zase na chvíli vyplnili dobu než opět začnu hrát Master of Orion... a světe div se, něco jsem našel.

Stars! SupernovaStars! Supernova

Tenhle nový přírůstek do světa vesmírných dobyvatelských strategie se jmenuje Star! Supernova a jak by na první pohled nemuselo být úplně zřejmě, jedná se o druhé pokračování této hry. Ono by se možná daleko lépe než pokračování hodil termín přepracování, protože podle dochovaných pramenů původní hra trpěla několika nepříjemnými neduhy, jednak co se týče složitosti ovládání, a rovněž také v pokročilém stádiu dobývaní vesmíru se vše stávalo značně časově náročným a komplikovaným a tím možná také trochu nudným. Autoři si ale přiznali své chyby a vrhli se na jejich druhé dílko se zkušenostmi a poznatky čeho se musí vyvarovat, na co si dát pozor a také co zlepšit, a věřím, že díky tomu se na sklonku roku dočkáme opravdu propracované strategie, která možná i na čas zastíní i již tolikrát do úst vzatý Master of Orion.

Teď ale zanecháme úvah a dohadů a řekneme si něco hutnějšího o hře. Začít můžeme třeba příběhem, který je založen na faktu, že vaši vědci zjistili lehce tristní fakt, a to že se domovská a zároveň jediná planeta vaší říše zakrátko změní v supernovu, a proto není od věci začít hledat nějaký nový domov, no a když už v tom budete, můžete třeba zabrat celou galaxii. Co víc si přát, vaše činy jsou rázem ospravedlněny a vítězství se bere jako jediné možné zakončení konfliktu.

Stars! SupernovaStars! Supernova

Na počátku vás samozřejmě čeká výběr rasy, za kterou se budete chtít zapojit do vesmírných pletek. Kolik jich přesně bude, to vám neřeknu, ale něco možná napoví, že ve hře je přítomno 48 schémat pro jednotlivé rasy (až 650 odlišných designů vesmírných plavidel) a ostatně nějaké číslo by bylo stejně asi zavádějící, když se navíc v úvahu vezme fakt, že si můžete vytvořit vlastní národ. Mezi hlavní rozhodnutí bude patřit, zda si vezmete rasu biologickou, rozmnožování jde pak jaksi samo, nebo syntetickou, kde se potomci vyrábějí v továrně. Další nastavení se bude týkat sociální struktury či směr, kterým se budete v budoucnu ubírat, takže si přijdou na své jak ti co mají rádi národ chytrolínů tak ti co inklinují spíše k barbarským způsobům vedení života.

Pro hru je připravena jedna kampaň, přes pětadvacet samostatných scénářů, plus několik scénářů pro multiplayer, kterého se mimochodem bude moct účastnit až šestnáct hráčů, a nakonec ještě náhodný generátor jak map tak scénářů a ještě vlastní editor. I zde půjde nastavit celá řada vymožeností jako velikost galaxie, způsob zakončení galaxie (kulovitá, prstencová...), půjde dotvořit vlastní příběh včetně textového a hudebního doprovodu a když budete mít dostatek odvahy a invence, můžete zkusit změnit i fyzikální zákony a vysmát se profesorovi fyziky do obličeje.

Stars! SupernovaStars! Supernova

Jak jsem se již zmínil, první Stars! měli drobet problémy v pokročilém stádiu hry se složitostí a zdlouhavostí (kdo ostatně nemá), takže se připravuje klasický systém automatického ovládání a rozhodování jednotlivých planet, jednoduše řečeno něco jak v Alpha Centauri byli guvernéři měst, stačí nastavit kterým směrem se má dění na planetě ubírat a počítač se o to postará bez vašeho zásahu či neustálé kontroly.

Možná trochu netradičně a zajímavě by mohl dopadnout technický rozvoj vaší civilizace, protože podle slov autorů to nebude záležet na množství financí, jež utratíte za výzkumná střediska, ale zcela na něčem jiném. Rovněž způsob objevování nových vynálezů nebude onen klasický princip vynalez tuhle věc, aby si mohl vynalézt zase nějakou další věc, která se zase hodí pro něco jiného, ale přístup k technologii bude určen na základě úrovně výzkumu v celkem šesti odvětvích (konstrukce , energie, motory...). No už se těším a doufám, že se tohle dílko dostane brzy na naše monitory.

Váš názor Další článek: Indiana Jones III: The Last Crusade

Témata článku: , , ,