StarTrek: DS9: The Fallen - Červí díry jsou všude

Nedávno jsem se tu rozplýval nad ST: Voyager: Elite Force a už je tady další příspěvek do utěšeně se rozrůstající rodiny her ze světa ST. Narozdíl od Voyageru se mi svět DS9 jeví daleko více konzistentní a jednotlivé díly by se daly spojit do filmu lépe než příhody kapitána Janewayové; škoda jen, že DS9 u nás není ani zdaleka tak známý jako ostatní série.

Žánr: 3D akce
Minimum: PentiumII, 64MB RAM, grafika s 8MB, Hdd: 150MB, Windows
3D: Ano
Multiplayer: Ne
Výrobce: The Collective
Distributor:
Simon and Schuster

Na rozdíl od Voyageru se mi svět DS9 jeví jako daleko více konzistentní a jednotlivé díly by se daly spojit do filmu daleko lépe, než příhody kapitána Janewayové (zvláště pak poslední dvě, tři sezóny (hlavně pak konflikt s Dominionem)), a proto je velká škoda, že DS9 u nás není ani zdaleka tak známý jako ostatní série. Tohle opomenutí by měla však tahle hra poněkud opravit. Přispěji také svoji troškou do mlýna a lehce nastíním, o co že to vlastně v DS9 jde. Inu, DS9 je vesmírná stanice u planety Bajor (původně těžební stanice Terok Nor ve vlastnictví Cardassianů (to jsou ti „špatní“)). Bajor by nebyla nijak významnou planetou, nebýt nedaleké červí díry propojující Alfa a Gama kvadrant. A právě k dohlížení na tento přírodní úkaz obsadila Federace bývalou těžební stanici špičkovou technikou a personálem. Mezi ty, na které byste neměli zapomínat patří: kapitán Benjamin Sisko (důstojník Federace, mezi jehož zásluhy patří i vývoj nové řady lodí – Defiant), major Kira Nerys (první důstojník, nicméně nepatří pod velení Federace nýbrž svého rodného Bajoru, vyznačuje se postojem „za vším hledej cardassiana“), nadporučík Worf (po zničení Enterprise D jako jediný nepřešel na Enterprise E, operační důstojník (na Defiantu první důstojník)), Miles O’Brien (po neshodách s Picardem na Enterprise D požádal o přeřazení, hlavní inženýr) a konečně můj oblíbený poručík Julian Bashir (šéflékař, který si nijak nezadá s humorem Doctora ani se šarmem Beverly a často projeví i pohotovost hodnou „kostry“ McCoye) a to by bylo asi v kostce všechno. Jak bývá zvykem, není po X sezónách nic zdaleka tak růžové, takže původně vědecká stanice se proměnila v bitevní pevnost, která je poslední obranou Federace ve válce s Dominionem (Gama kvadrant – ti hodně zlí :-)). No nebudu vás napínat a přejdu rovnou do hry…

Sniper mod je nádherná věc...Tvrďák Worf

Po úspěšné instalaci na se vás usměje klasický (a perfektní) LCARS systém menu. První věcí, kterou je třeba udělat, je výběr charakteru; čekají na vás Sisko, Kira a Worf – původně jsem myslel, že jde pouze o výběr obtížnosti a skinu postavy a směle zvolil Worfa. Nicméně autoři se nás rozhodli velice potěšit, neboť za každou z postav hrajete jiné mise a hlavně – tyto mise probíhají paralelně (tedy současně)!!! Ne tedy, že by každý hledal štěstí v jiných lokacích, ale pohybuje se v komplexu s vlastním cílem. Třeba jeden nahodí reaktor zatímco další obnovuje jádro počítače a podobně. Skvělý pocit sounáležitosti je navíc umocněn neustálou komunikací s ostatními členy teamu – když totiž vyberete jednu postavu další dvě plní mise pod vedením počítače. Úžasné. Za cenu jedné hry dostanete tak hry tři…

Tvrďák Sisko...Opatrná Kira Neris...

Vaši hrdinové se liší nejen skinem a náplní misí ale i vybavením a stylem hry. Zatímco Worf je bojovník, Kira naopak spíše upřednostňuje tichou infiltraci, nu a Sisko kombinuje obojí. A teď k výstroj a výzbroj. Sisko a Kira mají v základním vybavení phaser s nastavitelnou modulací, což je úžasná věc umožňující synchronizovat frekvenci paprsku s frekvencí silových polí a tak je prostřelit (hodí se na nepřátele s osobním silovým polem) a Worf (tvrďák) je vybaven čepelí Bat’leth pro boj zblízka – také projde vším, ale riskujete kůži :-) Dalších zbraní je také dost – od pušek (pulzních) a „omračovačů“ až po EM miny nebo vrhač plazmy. Bohužel většinu zbraňových lahůdek ochutnáte až na závěr hry a už se s nimi nestačíte dostatečně pomazlit. Každá ze zbraní má pochopitelně dva režimy použití, ale na to už jsme si zvykli… A výstroj?

Malý výbuch (škoda že jen v 16ti bytech...)Tady to nedopadne dobře, aneb léčka elektrošokem.

K výstroji stačí jedno slovo – tricoder! Konečně hra, kde tahle hračka najde uplatnění. Pomocí téhle elektronické drobnosti můžete skoro vše – zjišťovat frekvence silového pole, lokalizovat nepřátele (a také zjistit kam se dívají a následně se nepozorovaně proplížit), hledat věci, cíle mise, nebo třeba miny na podlaze – zkrátka úžasná věc. Autoři si vyhráli a tak budete potřebovat jeho služby opravdu často. Dalším. co si můžete pobrat s sebou. je třeba osobní generátor silového pole nebo ochranný oblek (konečně žádné výsadky na cizí planetu v obleku k čaji o páté :-)) Ještě k tricoderu – vykračujete si takhle chodbou, vytáhnete tricoder a zjistíte, že před vámi leží sbírka EM min, která by stačila k likvidaci menšího městečka. Žádný problém, pěkně si ty malé mršky lokalizujete a jednu po druhé zničíte. Hluk ale přilákal nějakou potvůrku, okolo se blyští štít – zjistíte si jeho frekvenci a přenastaveným phaserem ji odpaříte. Jdete dál, před vámi se prochází několik stráží, počkáte, až se budou dívat jinam (zase tricoder) a proběhnete. Vaši cestu však blokuje další silové pole, generátor se nachází za ním, žádný problém, jedna modulace a cesta je volná. Krása.

To asi nebylo úspěšné přistání...Booooooooooom

A jak to všechno vypadá? Hra běží na mírně modifikovaném engine Unrealu a tak se zase můžeme těšit na skvělou grafiku a na dnešní dobou zvladatelné HW nároky. Autoři se však rozhodli pro TombRaider-like pohled a tak vše sledujete z pohledu kamery, která se vznáší za zády vaši postavy – s tím se také pojí poněkud odlišný styl hry než třeba u Voyageru. Zkrátka a dobře - užijete si skákání po plošinkách, ručkování a podobné vylomeniny v míře vrchovaté – někomu se to líbí, někomu ne (třeba mně :-)). Animace postav je na velmi vysoké úrovni, jen ten běh do schodů by chtěl vylepšit… Některé létající potvůrky (takoví netopýři třeba – víc jich tam snad ani není :-)) jsou vysloveně roztomilé a když přičtu ještě krásné „krokodýly“, kteří s vámi koketují ve vodě, je efekt dokonalý.

Seznamte se - Cardassian (a poslední okamžik života)Záchranná akce

Hudba? Zvuk? StarTrekovská klasika. Zvuky plně 3D a velice pěkně dokreslují atmosféru. S hudbou si dal někdo záležet a tak se neopakují jen známé motivy ze StarTreku, ale zazní i nějaké ty inovace. Celkově velice hezké poslouchání.

A blíží se finiš. Místo obvyklého shrnutí se s vámi podělím o systém hodnocení hry, takže:

Grafika – je to Unreal, tak začneme na 7/10, textury ve vysokém rozlišení (+1), kamera občas zmizí za rohem či zdí (-1), krokodýli a létavci (+1) a konečně celkový dojem StarTrek-like (+1). Verdikt 9/10

Zvuk – značně subjektivní, průměrné ozvučení by dostalo 5-6/10. Invence a bohatost ST hudby (+2), zvuky a jejich věrnost (+2). Celkem 7-8/10 přikloním se k 8/10.

Hratelnost – je to StarTrek, začneme tudíž na 6/10. Tři charaktery a rozdílná linie úkolů (+1), občas šílené skákání (Worf) (-1), tricoder (+1), absence multiplayeru (-1), tuhost protivníků, originalita a dobrý pocit :-) (+2). Suma sumárum 8/10.

Celkem 9+8+8+8/4 – hezká osmička. A to je vše (fandové ST připočtou minimálně jeden bodík…)

O tomhle skákání jsem mluvil...A tohle jsou ty krásné textury

PS: Všimli jste si, že zcela chybí popis příběhu? Točí se okolo otevření další červí díry pomocí tří mocných orbů, ale víc nebudu prozrazovat, protože by se dal velice rychle shrnout a tím vás připravit o zážitek ze hry :-)))

Grafika: 9/10
Zvuky: 8/10
Hudba: 8/10
Hratelnost: 8/10
Další ze ST věciček. Není to sice bomba, nicméně je vysoko nad většinou věcí poslední doby.
Celkové hodnocení: 8/10
Váš názor Další článek: Kodak DC3800 – elegantně maličký a mimořádně výkonný

Témata článku: , , , , , , , ,