State Of Emergency – nejnásilnější konzolová hra

Pokud toužíte vyzkoušet, jak by vypadalo řádění anarchisticky založených skupin, kdybychom neměli naši milou policii (kdyby nebyla tak báječně účinná), pak je SoE hra pro vás. Cílem je co nejvíc toho rozbít, zabít všechny lidi v oblecích, vyvraždit pořádkové síly do posledního muže a to všechno mezi desítkami postradatelných civilistů.
State Of Emergency – nejnásilnější konzolová hra

Multiplayer: ne
Paměťová karta: minimálně 170 kB
Analogové ovládání: všechna tlačítka
Vibrace: ano
Výrobce: Rockstar Games (www.rockstargames.com)
Distributor: Vis Entertainment
Homepage: (www.rockstargames.com/stateofemergency)

Upozornění: Hra State Of Emegency je určena hráčům od 18-ti let výše. Ne, že by na tom zas tak záleželo, ale připadlo mi to jako symbolický úvod pro tento článek.

Když jsem poprvé slyšel o State Of Emergency (dále jen SoE), domníval jsem se, že půjde o víceméně beznadějný projekt hry, jakou nikdo ve skutečnosti nechce a která nemůže mít úspěch. Když se pak SoE dočkala prvních ocenění odbornou kritikou a začala se prodávat jako divá, nestačil jsem se divit. Připadalo mi, že základní princip a myšlenka hry jsou příliš primitivní na to, aby se jimi hráč nechal strhnout. Navíc SoE rozhodně nepatří k těm titulům, které by vás na první pohled ohromily svojí grafikou (důvodem je až sto polygonových postav na obrazovce zároveň, to jsem se ale dozvěděl až později). A nabízí pouze čtyři úrovně (nicméně projití téměř dvěma stovkami úkolů v nich trvá hezkých pár hodin), což zavání stereotypem – vizuálním a nutně i hratelnostním. Nuže SoE dokázala, že jsem se naprosto mýlil a způsobila takový poprask, že budu po celou recenzi pečlivě volit slova, abych se nedotknul očividně úspěšné hry nebo jejích fanoušků.

State of Emergency   State of Emergency   State of Emergency

State of Emergency   State of Emergency   State of Emergency

State of Emergency   State of Emergency   State of Emergency

State of Emergency   State of Emergency   State of Emergency

SoE má příběh. Není zas tak důležitý, ale existuje díky němu nějaký důvod k tomu, abyste pozabíjeli všechny ty milióny lidí, které během hry pozabíjíte. V blízké budoucnosti se velké korporace natolik rozrostou, že jim jejich monopol umožní víceméně ovládat lidské životy, potažmo svět. Naštěstí existuje hnutí, které si hodlá svobodu vybojovat i těmi nejtvrdšími prostředky (ne, letadla do výškových budov zde posílat nebudete) – jako člen této anarchistické organizace vyrazíte do ulic (či supermarketu nebo sídla korporace), popadnete první zbraň, která vám přijde pod ruku (výběr je velmi pestrý: pěsti a nohy, lavičky, tyče, baseballové pálky, policejní pendreky, pistole, samopaly, utrhané končetiny nepřátel atd.) a začnete mlátit konkurenční gangy (které se odmítají s vámi spojit proti společnému nepříteli a tak mu vlastně pomáhají), pořádkové síly a všechny muže v oblecích (jednoznačně agenti a příživníci korporace) a případné civilisty, kteří nejsou dost dobří na to, aby se přidali k vám. Je potřeba si říci, že právě civilistů najdete ve hře nejvíce (kromě chvilkových zátahů policie) a tak je to nejčastěji nevinná krev, kterou umýváte ulice. Vzhledem k tomu, že lidé kolem vás bez přestání pobíhají v chumlech (příznačné jsou tlačenice na jezdících schodech – jako v dobrém akčním filmu), nijak vás nepřekvapí situace, kdy brokovnicí vystřelíte po jednom policistovi a před vámi padne v moři krve k zemi třeba dvacet nevinných lidí. Vrcholem černého humoru (pokud to tak ještě lze nazývat) je situace, kdy vyhodíte do vzduchu nějaký obchod a po explozi z trosek seberete ohořelou ruku mrtvého civilisty a tou začnete ubíjet k smrti ostatní (neboť se neustále pletou mezi vás a pořádkové síly, nebo vám alespoň zavazí v cestě a to je nepřípustné vzhledem k mnoha časově limitovaným úkolům).

Pokud jde o ty úkoly, tak jde o mise typu „dojdi tam, přines/znič/zabij/předej to nebo ono“. Příběh se nijak zvlášť nerozvíjí, i tak jsem překvapen všemi těmi řádky, které mu jsou v manuálu věnovány. Jestliže se vám stane, že úkol zkazíte, stačí se jen vrátit do místa jeho zadání a můžete jej začít plnit znovu. Vypovídám zde o hlavním herním režimu nazvaném Revolution, hra nabízí i další, ve kterých jde jen o nasbírání bodů na čas nebo volnou zábavu.

Světlé stránky hry
  • originálnost a spád akce
  • široký výběr zbraní
  • rychlost a plynulost
Temné stránky hry
  • hra je OPRAVDU VELMI NÁSILNÁ
  • lze hrát jen v jednom
  • pouze čtyři různá prostředí a dvě stovky podobných úkolů

I když je grafika relativně prostá (oproti vzdáleně příbuzným hrám, jako je GTA3 nebo třeba Mafia), můžete z obrázků sami poznat, že dokonale splní svůj účel – ukázat, co je potřeba. Mimořádně bohatý je výběr zbraní (jak již bylo zmíněno, používat nebo demolovat lze většinu prostředí) a také postav je docela hodně druhů i když při tom obrovském množství se některé zkrátka musí opakovat – jenže v té rychlosti (a rudých oblacích krve) je to stejně jedno. Absolutním trumfem SoE je skutečnost, že i v přítomnosti zmíněného sta postav na obrazovce se hra nezpomaluje, lépe řečeno, nezpomaluje se nikdy (kromě pokusu o hraní na PSOne, tam neběží prakticky vůbec). Zvuky jsou průměrné (tvrďácké hlášky zanikající v hluku davu a palbě zbraní), hudba taktéž.

State of Emergency   State of Emergency

Největším záporem jinak překvapivě povedené hry je skutečnost, že postrádá multiplayer. Pouliční mlátičky si přímo říkají o spolupráci dvou hráčů a její absence zde je neomluvitelná. Nevím, zda k ní došlo kvůli zachování rychlosti hry nebo z jiného důvodu (aby se hráči nekazili navzájem ve dvou, ale hezky na vlastní riziko každý sám), ale je to velká chyba. V jednom se SoE stává děsivě stereotypní (o tom už jsem se zmínil) a málokdo ji dokáže hrát v tahu až do konce (zatímco taková Baldur´s Gate...).

Grafika: 7/10
Zvuk: 6/10
Hudba: 5/10
Hratelnost: 9/10

Strašlivě násilná hra, která rozhodně nepostrádá kvalitní hratelnost, nicméně je děsivě stejná od začátku do konce.

Celkové hodnocení: 7/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
Když jsou hry umění: nádherné obrázky, které by se klidně daly vystavit v galerii

Když jsou hry umění: nádherné obrázky,…

Hry jsou uměním a díky moderních nástrojům můžeme tvořit nádherné pohlednice z našich výprav. Pojďme se podívat na ty nejlepší z posledních let.

7.  5.  2018 | | 1 N/A
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Thanos míří do akce Fortnite díky speciálnímu, časově omezenému eventu

Thanos míří do akce Fortnite díky spec…

Nejpopulárnější světový film zavítá do nejpopulárnější videohry.

8.  5.  2018 |
Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell, Rage 2, Borderlands 3 a řadu dalších

Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell…

Úniky se občas stávají, obchodní řetězec Walmart to ale tentokrát opravdu slušně skonil.

9.  5.  2018 | | 3 N/A