Staying Together: logická jednohubka (mobilní recenze)

Před pár dny byl Valentýn a při jeho příležitosti vydali tvůrci z Nauqatic LLC docela zajímavou hříčku s názvem Staying Together. My jsme ji otestovali a dnes vám na ni přinášíme recenzi.

Pakliže vás předchozí řádky vyděsily a teď se bojíte, že budeme psát o nějaké připitomělé hollywoodské šaškárně se srdíčky, můžeme vás uklidnit, o nic takového nepůjde. Staying Together se totiž jako valentýnská hra pouze tváří, v jádru jde ale o daleko propracovanější titul, než by se na první pohled mohlo zdát. Na svědomí ho mají lidé z Naquatic LLC, kteří se mohou pochlubit více než dvacítkou her pro mobilní platformy.

Doleva nebo doprava?

O čem tedy Staying Together vlastně je? Jde o logickou platformovku z 2D perspektivy, v níž hráč naráz ovládá dvě postavičky. Cílem je – jak už název napovídá – dostat je k sobě. Fígl je v tom, že to není až tak snadné, protože do cesty se vám bude stavět nepřeberné množství překážek. Jednou z nich jsou levely, které disponují překážkami a nástrahami v podobě mezer, záseků a také bodláků.

IMG_0043.PNG IMG_0044.PNG IMG_0045.PNG

Tou druhou a zároveň největší překážkou je ovládání postav. Přivést jednu k druhé by bylo bez nějakého zpestření docela jednoduché, nemyslíte? Proto, jak již bylo řečeno, v Staying Together ovládáte obě dvě postavy najednou, každá z nich se však pohybuje v opačném směru. To znamená, že když panákem na levé straně jdete doleva, dámská figurka na straně pravé půjde doprava a vice versa.

V Staying Together ovládáte obě dvě postavy najednou, každá z nich se však pohybuje v opačném směru

Připočtěte k tomu, že proto, abyste se dostali na určené místo (jež může být umístěno sebekrkolomněji), musíte třeba ještě vyskočit, sebrat srdíčka rozesetá po levelu nebo se vyhnout bodlákům. O pořádný guláš v hlavě máte rázem postaráno. Právě ovládání (na levé půlce displeje je pohyb do stran, na pravé skákání) a herní mechanismus, vyžadující logické uvažování a plánování společných pohybů, je největší předností titulu.

Jaro, podzim, zima

Jak již bylo řečeno, jednotlivé úrovně disponují překážkami a nástrahami. Nejen ve formě takové, kde vám bude hrozit pád a smrt, ale také v dalších mozek testujících hříčkách. Za všechny zmiňme například nutnost jednu z postaviček zmrazit, přesunout se na určené místo tou druhou, pak rozmrazit tu první a vesele pokračovat dál či posuvné desky ovladatelné jen skrze jednu z postav a spoustu dalšího. Hra vás nenechá vydechnout, protože před vás prakticky neustále staví nové herní prvky.

IMG_0046.PNG IMG_0047.PNG IMG_0048.PNG

Levely jsou rozděleny do třech společných tematických celků. První je jaro, druhý podzim a třetí zima. Úrovně v každém z nich se od ostatních stylisticky liší, což ostatně můžete vidět i na přiložených obrázcích. Ve verzi zdarma můžete odehrát celé jaro, tedy 20 úrovní. Za 1.99$ pak můžete dokoupit zbytek (40 úrovní). Cena je to přijatelná, škoda jen, že levelů není více. Ještě zmiňme, že v průběhu hry sbíráte části srdce. Nasbíráte-li jich dostatek, otevře se vám takzvaný hardcore mód, v němž budete mozkové závity testovat v ještě mnohem náročnějších sekvencích.

IMG_3443.PNG

V úvodu recenze jsme zmiňovali, že Staying Together je hra vydaná při příležitosti svátku svatého Valentýna, na jejím konci se k tomu jen zlehka vrátíme, protože se v tomto odstavci budeme věnovat technické stránce hry. Co od ní můžete očekávat? Pestrobarevné levely, atmosférickou hudbu, vtipné hlavní postavy, perfektní a rychle reagující ovládání a sem tam pár srdíček. Zmínit musíme i skvělé fungující rozdělování a spojování obrazovky. Někdy se totiž postavy ocitnou tak daleko od sebe, že se musí displej virtuálně rozpůlit. Jakmile se přiblíží, splyne v jeden obraz. Hra navíc běží naprosto bez problémů na většině strojích, problém jsme neměli na HTC One, iPhonu 5S ani iPhonu 6.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | Arkádová plošinovka
Výrobce: Naquatic LLC
Začátek prodeje: 12. února 2015
  • Logické hříčky
  • Grafický styl
  • Nevyzpytatelné ovládání
  • Málo úrovní

Staying Together je minimalistická hříčka zasluhující si maximální pozornost. Charakterizovali bychom ji slovy jako solidní a poctivý. Jde o titul stvořený s lehkostí, který s ještě větší lehkostí hraje. Hledáte-li něco, kde budete muset být neustále v pozoru a alespoň trochu zapojovat mozek, recenzovaný počin vám doporučujeme. Budete se skvěle bavit!

Hra byla testována na zařízení HTC One a iPhone 6 a je zcela zdarma ke stažení na Google Play a AppStore.

Za zapůjčení iPhonu děkujeme eshopu CZC.cz. logo_vertikalni_CZC.cz.jpg

Váš názor Další článek: Závody The Crew lákají novým trailerem na DLC obsah