Ve světě počítačových her se pohybuji od dob 386tek, vyrůstal jsem s prvními díly Score pod polštářem, vím, kdo to jsou Andrew a Ice a mám tak už něco odpařeno, přesto mě gamesy pořád baví a sleduji nejnovější trendy, takže moje dva centy:
Z herního průmyslu se (a to velmi výrazně v této generaci, tj. po uvedení xboxu 360 a PS3) prostě čím dál víc stává průmysl masový. Dnes už dávno nejsme "kultura kriplů" (pamětníci jistě vzpomenou, na co narážím), hrát hry je stejně "normální", jako dívat se na filmy. Z her se tak stává masové médium pro masového diváka. Je to stejné jako s hudbou, filmy, atp. Většina lidí prostě chce poslouchat/sledovat/hrát laciné povrchní nenáročné věci. Je to jednoduché a bezpečné. Takoví lidé prostě většinově jsou a zboží je právě takové, jaké má kupce. Ovšem stále platí, že publikum požadující větší hloubku a kvalitu existuje a kvalitní počin dovede ocenit (tj. koupit). To dokládá třeba úspěch PS3 exkluzivky Demon´s Souls, která se svojí originalitou, hratelností, náročností a herní dobou hravě vyrovná největším titánům zlaté éry. Bez jakékoli reklamy, jen na základě pozitivních reakcí hráčů na diskuzích, tahle hra co do prodejnosti předčila očekávání. Dalším takovým příkladem úspěšné kvalitní hry z nedávné doby je skvělý Zaklínač.
Je asi jasné, že dávno pryč jsou doby, kdy na nás Bullfrog valil v každé nové hře skvělé originální nápady (Populous, Theme Hospital, Magic Carpet, Dungeon Keeper - kdy naposledy vyšla podobně originální a zároveň skvělá hra?). Ale přesto se ještě stále čas od času dočkáme kvalitního titulu, který uspokojí i ty nejnáročnější hráčské choutky.
p.s. Poslední dobou mám dojem, že nejúrodnější platforma na ty opravdu dobré hry je kupodivu Playstation 3, byť i tam je jich jak jehel v kupě sena - viz. zmiňované Demon´s Souls, Metal Gear Solid 4, nebo očekávaný Last Guardian.