Stealth Inc: A Clone in the Dark – plíživá plošinovka (recenze)

Sam Fisher a Solid Snake by si v těchto temných koridorech ani neškrtli.

Stealth Inc se vysmívá myšlence, že stealth hra by měla být pomalá a obezřetná. Jistě, v této indie plošinovce, která slavila už úspěch na PC pod jménem Stealth Bastards, si užijete svoji dávku rozvážného číhání ve stínech, nicméně odměňování za co nejrychleji splněnou úroveň zároveň odrazuje od zbytečného zevlování a žene vás co nejrychleji k východu. Přehršel nástrah a pastí pak hbitě potrestá každé bezhlavé chování a Stealth Inc tak po vás požadují stejným dílem mrštné reflexy, chladnou rozvahu i přemýšlivou hlavu.
Stealth 04.jpgStealth 05.jpgStealth 06.jpg

Hra v základě představuje 2D plošinovku, kde se snažíte dostat z bodu A do bodu B. Při cestě vpřed musíte přeskákat nejen obligátní plošinky, ale vyhnout se i všem překážkám, což může znamenat kulometné věže, hlídkující roboty, smrtící laserové paprsky a tak dále. Prakticky každá chyba znamená okamžitou smrt a restart od nejbližšího checkpointu. Obezřetnost je tak na místě a stíny jsou vašimi nejlepšími přáteli, protože nebýt vidět znamená nebýt zmasakrován.

Na hlavě protagonisty, bezejmenného klonu, sedí užitečné brýle barvou indikující, zda jste vidět či ne. Nebezpečnou osvětlenou pasáží musíte proběhnout, když je zrovna čočka kamery otočena jiným směrem, případně si lze vytvořit stínové útočiště šikovným posunutím velkého bloku.

Stealth 07.jpgStealth 08.jpgStealth 09.jpg

Jednotlivé úrovně tak představují takovou hádanku k vyřešení – počkat, rychle vyskákat, aktivovat terminál, posunout bednu na tlakový spínač, vyhnout se laserovým paprskům… Hra před vás klade celkem 80 úrovní se vzrůstající obtížností a postupně představovanými překážkami.

Stealth Inc tak po vás požaduje stejným dílem mrštné reflexy, chladnou rozvahu i přemýšlivou hlavu

Malé místnůstky s jednou bezpečnostní kamerou se tak promění v komplexní bludiště plné čidel detekujících pohyb i zvuk, hlídkujících dronů a smrtících laserových sítí. Cesta ke splnění úrovně je vždy jen jedna a jenom na vás je, abyste na ni přišli co v nejkratším čase a ideálně přitom nechali povraždit co nejméně klonů. Hra vás sice nebrzdí žádnými limity, ale po dokončení úrovně se vám spočítá skóre podle vaší úspěšnosti a čím lepší bodové ohodnocení, tím více odemknutých bonusů.

Stealth 10.jpgStealth 11.jpgStealth 12.jpg

Mezi ty se třeba řadí i další typy klonů, které na rozdíl od toho základního umí i nějaké triky, jako třeba dočasná kamufláž. Nový klon může znamenat motivaci k opětovnému rozehrání některé úrovně a útok na ještě lepší skóre. I tak je ovšem porce 80 úrovní dost solidní a dokáže vydržet na pěkných pár hodin.

Stealth 01.jpgStealth 02.jpgStealth 03.jpg

Pravda, později je to i frustrující nutností opakovat jednu pasáž, protože vyžaduje naprosto precizní načasování a provedení. Dost často dojde i na metodu pokud omyl, protože napoprvé netušíte, co se stane po aktivování nějakého terminálu. Jasně, může to znamenat, že se někde poblíž otevře cesta dál, ale stejně se zároveň mohou vedle vás aktivovat lasery.

Dostupné pro: PS3, Vita
Žánr: Arkády | Stealth plošinovka
Výrobce: Curve Studios | Webové stránky hry
Začátek prodeje: léto 2013
  • Mix plošinovky a stealth
  • Nápadité úrovně
  • Editor úrovní
  • Stylové zpracování
  • Místy frustrující
  • Otravná hudba
  • Vytvořené úrovně nelze sdílet

Stealth Inc: A Clone in the Dark staví na jednoduché a účelné grafice, kterou doplňuje místy otravný elektronický soundtrack. Vítaným bonusem se stává editor úrovní, ovšem proniknout do něj vám chvíli potrvá a co je horší, nedají se nijak jednoduše sdílet úrovně. Hra nabízí možnost Cross Buy, což znamená, že za jednu cenu (270 Kč) dostanete verzi na PS3 i PS Vitu. A za ty peníze můžu Stealth Inc rozhodně jen doporučit.

Váš názor Další článek: Diablo III láká v nové reklamě na konzolovou verzi

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,