Steelseries Rival 700: přizpůsobivá myška (recenze)

Vyzkoušeli jsme nejnovější přírůstek do herní rodiny Steelseries Rival. Jak se nám hrálo?

Když se přede mne dostala nabídka recenzovat novou high-end myš od Steelseries, Rival 700, rozhodně jsem nemohl odmítnout. Nějaké ty myšky mi již za ty roky prošly rukama, ale nestává se často, že by se objevila nabídka ozkoušet si myš za tři tisíce. Nejsem progamer a nikdy jsem nedal na extra drahé periferie, hlavní je to v rukách, že jo. Taková myška by ale měla splnit nároky i toho největšího progamera. Rival 700 má dokonce i nějaké novinky, které se vidí v segmentu myší snad poprvé.

Co zde v článku nenajdete jsou různé náročnější metody měření pomocí sofistikovaných měřících přístrojů. To přenechám profíkům z čistě hardwarových magazínů. Stejně jako tak grafici nebo programátoři nejsou často hardwarovými nadšenci (ano, výjimky potvrzují pravidlo), tak mnoho hráčů zajímá, jestli si hru zahrají plynule, ale je jim jedno, co se skrývá uvnitř jejich kouzelných krabiček, jestli nějaké FXko, i3 nebo třeba i7 s Hyperthreadingem.

tactile_product.png

Při prvním pohledu na novou, opravdu decentní lesklou krabičku s mnoha nápisy si řeknete, že to je snad krabička od nějakého základního počítačového hlodavce. Velmi střídmý design mne překvapil. Po vysunutí tohoto postranního ochranného „pouzdra“ se ale již naskytne mnohem hezčí pohled. Pevná vyklápěcí krabička s pěkně nadesignovaným potiskem v červenooranžovo-černém provedení vyvolává předzvěst, že se opravdu jedná o produkt jak z řady Republic of Gamers.

 

Součástí balení jsou také dva odnímatelné kabely v pěkném omotání pro lepší ochranu

 

Po odklopení horní části můžeme konečně spatřit samotnou myš a krabičku, která obsahuje bohužel jen rychlou příručku s informacemi, jak k ní připojit microUSB kabel a popis tlačítka pro změnu DPI a scroll kolečka... To je asi má jediná větší výtka, i když podrobné manuály samozřejmě najdete online. Součástí jsou také dva odnímatelné kabely v pěkném omotání pro lepší ochranu, byť to může být jeden z důvodů, proč se vám kablík zadrhává například o hranu stolu nebo podložky.

DSC_0661.JPGDSC_0662.JPGDSC_0664.JPG

Při prvním pohledu na samotnou myš Rival700 si řeknete, že tohle asi bude fakt něco extra. Nikde nic nevrže, ještě aby vrzalo u takové cenovky. Vše krásně doléhá. Myška je většího tvaru, ale určitě to není nejgigantičtější herní myš, se kterou se setkáte. Ideální bude pro všechny, kteří mají střední nebo větší ruce. Způsob uchopení je také komfortní, ať preferujete mít dlaň vzadu a na tlačítkách jen špičky prstů, nebo i naopak, jestli máte na myši položenou celou dlaň a prakticky i většinu prstů na tlačítkách. Jestli používáte nahoře jen dva prsty nebo tři (tlačítka + kolečko), jsou možné oba způsoby. U toho druhého snad jen nesmíte mít ruce jako nějaký nadřený dřevorubec nebo Rambo. Pak by se mohly o sebe nepříjemně dotýkat a mírně omezovat váš hráčský výkon.

SteelSeries rival 700.jpg

Jako nejdůležitější je obecně brán senzor. Tím je PMW3360. Podobnou verzi obsahoval třeba Deathadder. Naštěstí však bez bugu, kdy senzor přeskakoval nějaký z prvních pixelů. Někdo by možná namítal, že to je jen optický senzor a ne laserový, ale ne vždy platí, že novější technologie musí být lepší. Záleží na kvalitě, ne kvantitě. Dočkat se u Rivala700 můžete nulové HW akcelerace a přesnosti snímání pohybu 1:1. Zkráceně, je to prakticky to nej, co můžete ve své herní myši mít. Jednotka se senzorem je dokonce vyjímatelná, pokud byste chtěli v budoucnu upgradovat na jiný senzor. Myš jezdila krásně ať už na barevné podložce, dřevě, papíru nebo i skle. To by asi i člověk u takového drahého kousku čekal. Neujížděla nikam a vše se zdálo být shodně přesné a pohodlné.

Potěšila mne i tlačítka, která se mačkají o něco snáze s menším odporem, než konkurence u Logitechu. Alespoň mi to tak subjektivně přijde, ať se jednalo o MX518, M185 nebo mou domácí herní G400. Může to být ale i pouhý subjektnivní dojem a placebo díky tvaru Rivala, který není tak zaoblený, ale vrchní část je více plochá.

DSC_0666.JPGDSC_0667.JPGDSC_0669.JPG

Mnoho možností na vás čeká i v softwaru od Steelseries, zde je to nová verze Engine3 s Gamesense. Můžete si zde vytvářet mnoho profilů, mapovat tlačítka podle představ, spravovat citlivost myši. K dispozici jsou najednou dvě volby. Citlivost je možné nastavit od 100 do 16000 dpi, takže si jistě vyberete a nic vás nebude limitovat. Dále se dá nastavit ještě dalších několik parametrů, ale jejich změnou jsem u sebe přínos neviděl. U ostatních hráčů se může jednat o důležité volby.

 

Vepředu, na vnitřní straně myši si dokonce můžete vytvořit vlastní nápis či uploadovat obrázek díky OLED displeji

 

Hračičkové si mohou nastavit různé varianty přechodů svítění loga na zadní části myšky a u kolečka. A to z celých 16 milionů barev. Vepředu, na vnitřní straně myši si dokonce můžete vytvořit vlastní nápis či uploadovat obrázek díky OLED displeji. Ten mimo jiné ukazuje užitečnou informaci během hraní, jako je přesnost střelby, životy nebo počet nábojů. Je to sice spíše bonus, jelikož během hraní koukáte spíše do monitoru, ale rozhodně příjemný bonus. Nemluvě o tom, že díky tomu myška prostě vypadá cool.

SteelSeries rival 700.jpgsteelseries-oled1-590x330.jpgsteelseries-rival-700-oled.jpg

Zajímavostí a pravděpodobně jednou z předností myši je „taktilní“ senzor, díky kterému vám myš jakoby zavibruje a dá vědět, co se děje. Barevné notifikace během hraní trošku ztrácí smysl... Opět závisí na nastavení dle dané hry a profilu. Zkoušeno u Doty2 a funguje to dobře. Motůrek se pohybuje mírně směrem nahoru a dolů, nestane se tak, že by vám zatočil s přesností. Tohle je velká novinka a prakticky by měla změnit pojetí myší jako pouhého zařízení pro provádění úkonů. Přesouvá se totiž blíže konzolovému ovladači, minimálně z hlediska pocitů.

engine_hero.png

Jaký mám výsledný pocit z tohoto hlodavce? Skvělý. Myš si nehraje na nic extra, působí relativně konzervativně, avšak moderně. Ne ale tak moderně jako jiné myšky, připomínající spíše hranatá neviditelná letadla, což mně osobně přijde maličko groteskní vzhledem k tvaru dlaně. Programová podpora je také na úrovní a musím říct, že se na takový komfort opravdu hezky zvyká. Myš tak velmi rád doporučím všem, kteří nemají dlaně jak miminko a nebude jim líto dát tři litry za myšku.

Specifikace

  • Rozměry: 124,85 x 68,46 x 41,97 mm
  • Váha: 135g
  • Počet tlačítek: 7
  • Délka kabelu: 1m (krátký), 2m (dlouhý)
  • Senzor: PixArt PMW3360
  • Typ senzoru: optický
  • CPI: 100 na 16 000
  • IPS: 300
  • Akcelerace: 50g
  • Snímání pohybu: 1:1

Myš Steelseries Rival 700 bude k dispozici na českém trhu 19. dubna za předpokládanou cenu 3000 Kč.

Hodnocení: 4/5

Za zaslání hardwaru děkujeme společnosti Grunex.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy E3 2018: je na co se těšit

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy…

Výstava E3 není jen o odhalení a novinkách. Také jsme se dočkali tuny nových obrázků z očekávaných her.

22.  6.  2018 | | 2 N/A
Nejžhavější trailery a videa z výstavy E3 2018: vše v pohybu

Nejžhavější trailery a videa z výstavy…

Obrazovou galerii máme za sebou, teď jsou na řadě ty nejlepší trailery. A že jich bylo.

17.  6.  2018 | | 1 N/A
E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii za střídání ročních období

E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat …

Na konferenci Microsoftu snad nesmí nikdy chybět Forza. Nová Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii a nabídne čtyři roční období.

13.  6.  2018 | | 2 N/A
Cyberpunk 2077: E3 dojmy z nejambicióznějšího RPG dneška

Cyberpunk 2077: E3 dojmy z nejambicióz…

Největší herní svátek roku sice už pomalu končí, ale pro nás je to teprve začátek. Postupně vám přineseme informace o valné většině představených her. Přednost mají samozřejmě ty větší tituly, a proto se dnes podíváme na Cyberpunk 2077 od CD Projekt RED.

16.  6.  2018 | | 2 N/A
Cyberpunk 2077 bude obsahovat necenzurovanou, účelnou nahotu

Cyberpunk 2077 bude obsahovat necenzur…

Tvůrci Cyberpunku 2077 potvrdili, že v jejich hře bude mimo jiné i nahota, kterou do ní umístili z dobrých důvodů a její cenzurování by uškodilo tomu, co chtějí sdělit.

18.  6.  2018 | | 9 N/A
Playstation 5 využije speciálně navržený grafický čip Navi od AMD

Playstation 5 využije speciálně navrže…

Playstation 5 se musí pochlubit celou řadou nejmodernějších technologií a díky Forbesu můžeme nahlédnout na pravděpodobný hardware o něco dříve.

15.  6.  2018 |
E3: Assassin

E3: Assassin's Creed Odyssey bude mít …

Ubisoft se po oznámení nového Assassin's Creed Odyssey s ničím moc nepáral a hráčům předhodil rovnou pět různých edic, z nichž nejdražší bude stát 240 euro.

12.  6.  2018 | | 9 N/A
To nejlepší z herní výstavy E3 2018: nové hity a budoucnost videoher

To nejlepší z herní výstavy E3 2018: n…

Největší světová multimediální výstava E3 je u konce a nám nezbývá, než se podívat na zoubek budoucnosti videoher.

18.  6.  2018 |