Steep: zimní překvapení Ubisoftu láká do hor

Letošním překvapením na závěr ubisoftí konference byla zajímavá směs extrémních zimních sportů zaměřená především na multiplayer a sociální prvky. Jedním slovem Steep.

Her se zimními sporty je dneska jen pomálu a ty kvalitní byste jen těžko hledali. Tuhle díru na trhu se pokusí vyplnit Ubisoft se svou novou značkou. Steep má na starosti studio Ubisoft Annecy, které už má za sebou několik multiplayerových záležitostí. Především mají na svědomí všechny multiplayerové části v sérii Assassin’s Creed a Splinter Cell. Dále se pak podíleli na Dark Messiah, Ghost Recon Wildlands nebo The Division. Ne, že by u Steepu byli na všechno kompletně sami. Pomocnou ruku jim poskytují ještě studia Ubisoft Montpellier a Kyjev.

Ze slov vývojářů jde docela snadno odvodit, že půjde hlavně o online zážitek s přáteli, ale co obsah pro jednoho hráče? Bude Steep bavit i bez kamarádů? K těmto věcem se nijak zatím nevyjádřili. V tomto ohledu také vidím největší hrozbu pro Steep. Nezačne po chvíli hraní o samotě nudit?

125749.jpg125750.jpg125754.jpg

Než ale začneme řešit podobné otázky, měli bychom si ujasnit, co to Steep vlastně je. V základu je to kombinace čtyř sportů. Zkrátka se zjevíte na vrcholu hory a vyberete, jakým způsobem se dostanete dolů. K dispozici jsou klasické lyže a snowboard. Když nemáte náladu na sjezd, co takhle slet? Zbylé dvě varianty jsou totiž padák a v poslední době vcelku populární wingsuit. Přepínat mezi jednotlivými sporty můžete takřka pokaždé, když se zastavíte. Ale tady se jen zřídkakdy zastavíte na místě. Plynulost je totiž jednou z věcí, kterou si novináři s možností zkusit rozpracovanou verzi velmi pochvalovali. Po tom, co dokončíte nějaký závod s padákem, nečekejte žádnou tabulku s časem, skóre a podobné věci. Hezky přistanete na nějakém vrcholku a okamžitě se můžete vrhnout dolů, nebo si přepnout na jiný dopravní prostředek.

 

Nečekejte od Steepu žádnou simulaci, tohle bude arkáda jako řemen

 

Pokud se stane, že se dostanete až dolů, nebo není kde zastavit, můžete si kdykoliv zapnout 3D mapu označovanou Mountain View a přenést se kamkoli se vám zachce a zase svištíte dolů. Nečekejte od Steepu žádnou simulaci, tohle bude arkáda jako řemen.

125755.jpg

Zatím jsme viděli jen jakousi upravenou verzi Alp. Vývojáři se reálným pohořím do značné míry opravdu inspirovali, ale pro potřeby hry si několik věcí upravili k obrazu svému. Mimo této lokace je ještě oznámená Aljaška. Je také velmi pravděpodobné, že další oblasti budou přibývat formou DLC.

Ve Steepu by měl nemalou roli hrát sociální aspekt, který bude využívaný hlavně při tvorbě závodů, překonávání rekordů a podobných záležitostí. K tvoření závodů a výzev by vám měl hodně pomoci zdejší replay. Jistě si většina z vás už někdy vyzkoušela v nějaké hře photomód. Replay bude v tohle případě něco jako jeho vylepšená verze. Rychlost videa můžete zrychlovat, zpomalovat, kameru lze libovolně natáčet nebo přepnout na kteréhokoliv ze závodníků. Vámi vytvořené video hned můžete přímo ze hry uploadovat na sociální sítě. Pomocí replaye ale může na projeté trati vytvořit i výzvu pro přátele a ostatní hráče Steepu.

Výzvu můžete vytvořit opravdu kdekoli, přičemž se ještě dělí na několik kategorií. U skokanských výzev půjde hlavně o délku a výšku skoku, u sjezdu zase o rychlost. Také je tady “risky“ kategorie, ve které projíždíte jen velmi těsně kolem překážek. Pokud se vám tedy podaří nějaký husarský kousek, kdy se s wingsuitem proplétáte mezi vedením elektrického proudu, můžete dát kamarádům pořádnou challenge.

125756.jpg125758.jpgsteep-3840x2160-extreme-e3-2016-best-games-playstation-4-xbox-one-11314.jpg

Při tom, jak se proháníte po horách, sbíráte čtyři různé druhy bodů. Prvním je Bone Collector. Body v této kategorii získáte těsným projetím kolem překážky nebo do ní zkrátka napálíte. Ano, i za tohle jste odměněni. Druhá kategorie nese název Freestyler, ve které si zvednete skóre prováděním triků.

 

Vývojáři grafický stav hry obhajují tím, že to byly záběry z rozpracované konzolové verze a práce na Steepu nejsou ani zdaleka u konce

 

Dalším druhem hodnocení je Explorer. Tady si body zasloužíte za objevení nových míst na mapě, nebo za nalezení nových výzev a závodů. Poslední na řadě je Freerider. V téhle kategorii dostanete body za cokoliv, co se vám ve hře povede. Ať už je to jízda, skoky nebo létání, vždycky něco dostanete.

steep-3840x2160-extreme-e3-2016-best-games-playstation-4-xbox-one-11320.jpg

Je tady ale jedna věc, která Steep v mých očích hodně stahuje dolů. Je to její vzhled, který by se snad dal překousnout jen u minulé generace. Bylo to vidět už při předváděčce na konferenci, že hory nemají nijak vysoce kvalitní textury a i věci poblíž se zdají být tak nějak mázlé. Vývojáři grafický stav hry obhajují tím, že to byly záběry z rozpracované konzolové verze a práce na Steepu nejsou ani zdaleka u konce. Na dotažení všech věcí už ale nemají velké množství času.

Steep sice nevypadá vábně, obsah pro jednoho hráče ale asi také nebude nijak výrazný. Stále však doufám, že se z něj vyklube příjemné překvapení. Osobně mi totiž od dob SSX podobná hra velmi chybí. Jak si s tím v Annecy poradí, uvidíme už na konci letošního roku na PC, Playstation 4 a Xbox One. 

Váš názor Další článek: Studio Dontnod chystá multiplayerovou střílečku Battlecrew Space Pirates

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,