Strategické RPG Invictus

Firma Interplay vypustila 3 obrázky ze své připravované novinky jménem Invictus: In the Shadow of Olympus. Těžko říct, co si přesně představit pod něčím, co se prezentuje jako směs realtimové strategie a RPG, ale podle screenshotů to vypadá jako docela normální RPG. 

Invictus začíná tam, kde Homér skončil svoji Odyseu. Aténa, bohyně moudrosti a války, je pyšná na Odyseovo vítězství, protože to byla ona, která mu radila v jeho bitvách a dobrodružstvích. Nyní se chlubí před ostatními bohy, že je schopná vzít kteréhokoli smrtelníka a udělat z něj hrdinu epických rozměrů. Poseidón, který nikdy neuměl prohrávat, však na oplátku rozšiřuje řeči, že Odyseus nezemřel jen díky hloupé souhře náhod, a že Aténa by tento úspěch nebyla schopna zopakovat, ani kdyby na tom závisela její božská existence. Tím je božská rukavice hozena.

Aténa ráda přijímá Poseidónovu výzvu, protože se ráda předvádí, a to zejména před svými kolegy z hory Olymp. Poseidón si je tak jist, že Aténa nezvládne přeměnu smrtelníka na hrdinu, že dokonce této ubohé duši poskytne několik skutečných hrdinů, aby mu byli na jeho těžké cestě ku pomoci. Pokud hráč zvítězí v konečné bitvě, stane se hrdinou - polobohem.

Takže jsme skončili u celkem klasické RPG. Na začátku si pečlivě vyberete skupinu, pro niž máte k dispozici přes 30 různých tvorů včetně takových exotických příšerek jako jsou gorgony a harpyje. Při boji si můžete kdykoli zavolat na pomoc čtyři z celkem deseti legendárních hrdinů: například Orion pošle na nepřátele déšť šípů, Herkules zemětřesení a Cadmus umí oživit mrtvé, kteří se pak přidají po váš bok. Ze svých vojáků můžete vytvářet různé bojové formace jako klín, čtverec nebo linii, což vám přijde vhod při specifických obranných či útočných taktikách.

     

Trojrozměrný svět Invictu se bude skládat z mnoha přitažlivých prvků; najdeme zde členité hory, močály, lávová jezírka a starobylé artefakty, na něž bude možné libovolně zoomovat a otáčet se kolem dokola. Animace budou voxelové, takže na nějakou podporu 3D akcelerátorů to zatím nevypadá - kvalitu bude zřejmě muset zajistit CPU. Tomu odpovídají systémové požadavky (viz níže). K dosažení totálního vítězství bude zapotřebí šikovně komunikovat s vedlejšími postavami; vaše chování v ranných misích ovlivní průběh pozdějších bojů. Vycvičenou sestavu ze singleplayeru budete moci použít v boji s lidskými protihráči přes IPX, TCP/IP a modem. 

Nároky na váš počítač nebudou právě malé, ale na to už jsme zvyklí: minimem je Pentium II 266 (doporučeno 350), 64 MB RAM a 300 MB na disku. Ze zveřejněných informací a screenshotů se zdá, že Invictus má dobrou šanci na úspěch.

Nejnovější komentáře