Remake, které se ani remakem nedá nazývat je konečně ve finální verzi. Včera byly rozesílány novinářské verze a dnes již první šťastlivci mohou tuto hru hrát. Ani Doupě nezůstane pozadu a v brzké době uvedeme recenzi!
Remake, které se ani remakem nedá nazývat je konečně ve finální verzi. Včera byly rozesílány novinářské verze a dnes již první šťastlivci mohou tuto hru hrát. Ani Doupě nezůstane pozadu a v brzké době uvedeme recenzi!
A o co vlastně v této hře půjde? Pro ty, kdož nečtou pravidelně herní časopisy (naše dojmy z dema) – Stronghold je strategie zaměřená nikoliv na ovládání území, ale obléhací válku. Pod vaši kontrolu je přidělen hrad/tvrz/chatrč a vaším úkolem je vystavět z něj obranyschopné opevnění a posléze jej udržet před nájezdy. K tomu slouží velice rozmanitý arzenál včetně klasických prostředků té doby a tak krom katapultů, balist zde budou ještě zajímavější prostředky jako rozpálená smůla, olovo a tak podobně. Pravděpodobně se setkáme i s nějakou tou magií, ale pravděpodobně nepůjde o nic velkého, protože Stronghold si velice zakládá na historické věrnosti. Což ale nebrání, aby byly do hry přidány velice důmyslné mechanické pasti a podobná sladká překvapení na nepřátele. O všechno se budou starat houfy lidiček, kde každý by měl mít unikátní záznam a pozadí. O své poddané se budete muset starat a tak se k válce přidá ještě management surovin a zdrojů – doufejme, že to nebude moc komplikované.
 |
 |
 |
 |
Hradů je celkem 12 a všechny by měly být postaveny na historickém základě. Autoři slibují 80 historických budov, z čehož je vidět, že asi nepůjde jen o vás hrad, ale o celé městečko uvnitř hradeb. Proti vám bude stát několik vojevůdců, kteří se budou usilovně snažit vás o tyto budovy připravit - každý z nich má navíc jinou taktiku a schopnosti, takže nuda na bitevním poli by nastat neměla.
Grafika vypadá vskutku pěkně (navíc minimální požadavky se pohybují okolo Pentium II 350 MHz), doufejme, že hratelnost bude podobná.