Studie tvrdí, že jsou akční hry prospěšné

Studií zabývajících se škodlivostí interaktivního zábavního průmyslu je nepočítaně. Málokdo však ví, že přibližně stejný počet "odborných" prací poukazuje také na prospěšnost her. Zatím poslední troškou do mlýna přispěli výzkumníci z University of Rochester, kteří se zaměřili na akční žánr.

Z jejich studie vyplývá, že hraní akcí umožňuje hráčům rozhodovat se podstatně rychleji i v reálném životě. Test se prováděl na nehráčích ve věku od 18 do 25 let, kteří byli rozděleni do dvou skupin. Zatímco ta první hrála střídavě Call of Duty a Unreal Tournament, ta druhá byla odkázána na The Sims 2.

Následně byly všem zúčastněným položeny triviální otázky o titulech, které hráli, na něž měli odpovědět co nejrychleji. Hráči akcí byli podle všeho schopni vědcům správně odpovědět v průměru o 25 % rychleji, což je podle Daphne Bevalier způsobeno tím, že gamesy pomáhají efektivně zpracovávat sluchové a zrakové vjemy.

O kvalitách dané práce by se sice opět dalo dlouze poemizovat, ale narozdíl od konkurence se její autoři mohou pochlubit alespoň prostým logickým přístupem. Přeci jen, je mnohem pravděpodobnější, že skutečně budu schopný se rychleji rozhodovat po hraní UT, kde na bleskových rozhodnutích závisí vaše přežití, než že půjdu a ukradnu auto, protože postava ve hře to přece dělala taky.

Zdroj: 1UP

Nejnovější komentáře