Styx: Master of Shadows - tak trochu zbytečná hra (recenze)

Diskuze čtenářů k článku

co to zatr....?  |  12. 10. 2014 23:07

hm, asi by stálo za to pro příště poprosit redakci, aby nechala dělat recenze na stealth hry někoho, kdo chápe, že "stealth" není nutně jen nenápadné zabíjení - v tomhle případě (tzn. v případě Styxe) je to opravdu prakticky čistě zlodějská hra (no, zabíjet nikomo nebrání, ale zbíjejte nožem někoho dvakrát většího a silnějšího než jste sami), řekl bych že je to tak trochu nový Thief jak by vypadal, kdyby se jeho autoři soustředili i na něco jiného než grafické zpracování.

Ale vážně, ta recenze je fakt špatná, až bych přímo řekl nepravdivá.

Pro případ, že by náhodou tenhle komentář nedošel smazání, dovolím si autora trochu upřesnit - tohle není vyvřažďovací úchylárna ala AC (podotknu, že mě AC baví, i když starší díly víc než novější). Nenní to ani Dishonored, které se také dá hrát jako pitomá vyvražďovačka (ale rozumný člověk to nejspíš tak dělat nebude, protože si stěžuje další postup a zablokuje si některé bonusy). Naštěstí to nemá nic společného s Thifem, byť původní hra je tak trochu legenda (a o nové se raději ani nezmiňuju), tak je tam víc než pár věcí co mi vadí, a souboje jsou tam obdobně smrtící jako tady (ok, na rozdíl od styxe, v thiefovy člověk může zkusit seknou mečem a utéct, ale stejně to na vyžší obtížnost nejspíš nebude fungovat.

Naopak bych řekl, že Styx má velice blízko právě k Dishonored, kterou považuju za jednu z nejlepších a nejzábavnějších stealth "akcí" vůbec, právě díky tomu, že není nutné zmasakrovat každého na potkání. Tady je to pravda trochu vynucené, ale proti přesile hromotluků v brnění prostě nemá chudák goblin celkem logicky žádnou šanci.

Jo, to kritizované levelování - tohle bude asi věc vkusu, zvolený systém, kdy se dají naučit 3-5 nových dovedností za dokončenou misi, mi celkem vyhovuje a dovednosti nejsou k ničemu - jen z malého goblina neudělají nezmrtelného všehoschopného killera, ale pomáhají vylepšovat schopnosti které má, jen je třeba je zkusit použít.

Celkově bych Styxe hodnotil velmi dobře (a rozhodně o několik řádů lépe než původní "of orcs and man", i když to je trochu jiný styl hry), a i když má pár much, tak jediné co je opravdu pruda je ta faktická nemožnost utéct ze souboje (na druhou stranu kdo někdy zkusil utéct od maníka s mečem, tak chápe, že to zas tak nereálné není - v reálu vy to skončilo propíchnutím a game-over).
Jo, a věc co mě trochu kazí dojem ze hry je sběr mincí - když je člověk posbírá všechny, dostane bonusové expy, když byť jedna chybí, tak sou k ničemu. Samozřejmě na mapě vidět nejsou, takže pak sklouzávám k tomu zuřivě prohledávat každý kout mapy místo toho abych se bavil.

|   |  Odpovědět
Matěj  |  07. 02. 2018 21:02

Zbytečnej je ten, kdo psal tuhle recenzi.

|   |  Odpovědět
petr  |  13. 10. 2014 12:12

Plně souhlasím s příspěvkem výše, takové hodnocení si Styx nezaslouží

|   |  Odpovědět
xxPP  |  13. 10. 2014 12:16

vidím to stejně

|   |  Odpovědět
Jurik  |  13. 10. 2014 19:45

Pokud budu Styx porovnávat s Assassin´s Creed tak dopadnu stejně jako autor recenze. Je pravda, že by neuškodil trochu vypilovanější systém lezení a skákání po plošinkách hlavě více svobody. Musím se prostě občas "trefit" na to správné místo. Taky jsem se na začátku vztekal, obzvlášť když mě někdo objevil a snažil jsem se zdrhnout a často hupsnul někam do hlubin. Jakmile jsem ale přistoupil na pravidla hry a hlavně přestal očekávat, že se hra hude chovat jako zmíněný AC, začal jsem si užívat výborný vertikální design, pěkné zpracování světa a zábavnou hratelnost. V tomto ohledu vůbec nesouhlasím s recenzí, žádnou podobně stavěnou hru neznám. No a že jsou stěny hnědé? Mají snad být zelené nebo co? Spíš bych vytknul, že na sebe občas nenavazují textury a že hra nemá implementované ambient occlusion, hlavně v tmavých místech bez kontrastního osvětlení vyloženě chybí. Systém boje neni ideální, ale jako fanoušek Dark Souls mě to odrážení útoků bavilo, a hlavně nedělalo žádné potíže. Zdlouhavé to není - párkrát parry a kill. Pokud je víc nepřátel víc je to průsvih a dá se případně uskakovat ale není to ideální. Mechanismus úniku tu chybí a hlavně u broukoidních potvor to skřípe, protože mají výrazný ´stun´ efekt a s absencí attack tlačítka můžu tak akorát skákat jako pominutej někam do vyšších poloh, kde mě ten malej šmějd přestane hledat.
Malý rozpočet je tu znát hlavně v repetivtinosti. Přes to všechno a vzhledem k ceně mi příjde, že se hra zaslouží lepší hodnocení, dobrá recenze je např na Rock Paper Shotgun.
Osobně jsem za starší technické zpracování rád - hra běží na max v 1080p na staré GTX260 v 40-60 fps, což není ani v minimálních požadavcích (to je GTX560). Na uměleckém ztrvárnění to ale neubírá.

|   |  Odpovědět
Abelion666  |  13. 10. 2014 21:47

Už jen výrok "tváří se jako AC" mi pošimral mandle až se mi chtělo zvracet. Hráli jste to vůbec? S žádnou uvedenou hrou to nemá nic společného, leda žánr. Pane recenzente, zapřísahám vás, dejte své povolání na hřebík, protože jste zatím jediný web, který hru hodnotil a zcela neoprávněně jste připravili lidi o jednu z nejlepších her, která se v téhle cenové relaci dá sehnat. Ano, má to své mouchy v grafice, ale to je všechno. Hra je jen prostě těžká. Snadno se dá přehlédnout nějaká cesta, často záleží na centimetru navíc při odrazu, mapa a indície jsou znázorněné jen formou obrázků a některé vedlejší úkoly se ani nezobrazí, protože prostě musíte poslouchat. Hra vás prostě nevede za ručičku, o čemž svědčí už jen to, že i při tutoriálu budete potřebovat rychlé ukládání. Jste malý, rozkošný goblin, který s mrtvolou o 30 kilech nedokáže vyjít schod, kdyby jste uměli bojovat působil by ten zbytek dost absurdně, nemyslíte? Styx není volně rozvinutelný charakter jako v Dishonored, kdy jste buď šířili chaos poryvy větru a tunou krys nebo se jen vznášeli nad střechami. Jednoduše jste téměř bezbranný goblin, co musí čarovat s fígly aby se udržel naživu, to jest vše. A i možnost rozvíjení bojových schopností není k zahození, protože... ehm... je tam sakra tučně napsáno umění duelu, co by to tak asi mohlo být. Jakmile přestane hráč mrčet o kolik lepší stealth byl v Thiefovi, který lítal pod nohama stráží pomocí nekonečného mezerníku bez vydání hlásky (ano to bylo dost retardované), užije si hru naplno a po přečtení téhle vaší recenze nejspíš polkne vlastní varlata.

|   |  Odpovědět
Cobra  |  17. 10. 2014 19:53

Lidi dneska nadávají, že hry nejsou jako dřív... Že jsou lehké, vodí člověka za ručičku, nedovolí mu udělat nic špatně. A pak vyjde hra, kde musíte být přesní, rychlí, zruční a opravdu opatrní a zjistí, že nejsou schopní to hrát.

|   |  Odpovědět
Monoe  |  19. 12. 2014 11:56

Takhle ubrečenou recenzi už jsem dlouho neviděl :)

|   |  Odpovědět
Elexorr  |  01. 03. 2015 22:15

Recenzia je uplne odveci. Hram goblina uz niekolko hodin a vyborne sa pri nom bavim. Asi je to vec vkusu a zanroveho rozdielu, ale napr. Assassin ma oproti Styxovi strasne nudil. Chyby v grafike nevidim, paci sa mi - z mojho pohladu je vsak nepodstatna. Hratelnost je vyborna, kedze k cielu existuje vzdy niekolko ciest, da sa experimentovat a improvizovat a naozaj sa da hrat aj bez vyvrazdovania. Akonahle som objavil Styxove schopnosti (napr. dvojnik), moznosti sa rozsirili este viac, takze tvorivy hrac si tu pride na svoje. Subojovy system je irelevantny - zrejme sa rata s tym, ze rozumny hrac sa bude subojom vyhybat, pretoze polmetrovy goblin s dykou logicky nema zoci-voci tazkoodencovi ziadnu sancu. Toto nie je Dark Souls! Za seba davam 9/10.

|   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor