Survarium: nový patch změní nejen vzhled, ale i herní styl

Už více jak dva roky trvá vývoj dystopické MMO střílečky Survarium. Zajímá vás, jak vývoj pokročil a jaké změny potkají hráče s příchodem zásadního patche 0.40? Čtěte dál.

Po ty, kteří dosud o Survarium neslyšeli jen v krátkosti připomeneme, že se jedná o stále běžící projekt z dílen ukrajinského studia Vostok Games. Někteří jeho členové přišli z GSC Games majícího na svědomí sérii Stalker.

Původní studio rozpracovalo dokonce koncept Stalkera 2 (některé artworky lze dosud nalézt na internetu), ale po krátké době činnost ukončilo a tím pádem ustala i práce na S2.

Za několik let, tedy v roce 2012, nový Vostok ohlásil práci na volném MMO pokračování Stalkera pod názvem Survarium, které je free-to-play. Koncept měl být více rozpracovaný a neměl se omezovat jen na prostředí černobylské zóny jako Stalker.

00006surv.jpg

00005surv.jpg00007surv.jpg00008surv.jpg

Survarium lze aktuálně hrát na několika serverech, přičemž je zatím k dispozici pouze PvP mód v několika lokacích, které nepostrádají atmosférický nádech dystopického světa kolem černobylské jaderné elektrárny. V některých mapách se podíváte i za hranice Ukrajiny, třeba do části Londýna či německého Kolína.

Kromě toho všeho máte k dispozici arzenál zbraní, maskovacích vzorů na oblečení, zbroje a další užitečné předměty. Survarium obsahuje také herní měnu a systém talentových bodů. Ty si rozdělujete do různých stromů a vytváříte své postavě osobitý charakter.

Když změna tak od podlahy

V první polovině února Vostok nabral stovku hráčů, které tímto povýšil do kategorie supertester s možností vyzkoušet novou grafiku, která má přijít v patechi 0.40 v rámci nastavení Renderer 2.0. Výsledky testování prozatím neznáme. První kolo testování proběhlo 16. února 2016.

Co tedy přinese nový patch 0.40? Bude to několik zásadních změn v herním rozhraní, na které si budete pár dní zvykat. Interface hlavního menu tak, jak jej známe v aktuální verzi 0.34 bude již minulostí a nahradí ho nové a jednodušší rozhraní. Vývoj updatu trval podle slov tvůrců dohromady devět měsíců, takže můžeme očekávat razantní změny a doufejme, že k lepšímu.

00002surv.jpg

Nové uživatelské rozhraní má být tedy čistější, což má zlepšit celkové vnímání hry. Mělo by také nově umět i hráče informovat o vlivech určitých herních aspektů, např. zvyšující se radiace, zásah končetiny apod. Z pohledu managmentu účtu dojde také k několika změnám.

Zásadní proměny se v patchi 0.40 budou týkat i střeliva do zbraní, kterého nyní již nebude možnost vybrat několik druhů najednou do jedné zbraně. Obtisky (Decals) a kamufláže (Camo) se nově už nebudou kupovat v prostředí shopu, ale hráč je dostane vždy po získání patřičných zásluh ve hře (achievement). Boostery pak již nebudou zabírat slot pro materiály a při aktivaci vydrží i několik bitev.00010surv.jpg

Rozhraní hlavního menu se také bude značně lišit po stránce grafiky a funkčnosti. Jednotlivé sloty projdou vizuální proměnou a s největší pravděpodobností i kompletní arzenál zbraní a zbrojí. Horní panel, tedy plocha, kde se sčítají zkušenosti a kde je i hlavní nabídka, bude pozměněn zřejmě jen málo.

Zbraňové modifikace

Zbraňové moduly budou další novinkou ve světě zelené apokalypsy, budou k dispozici podle typu a úrovně dané zbraně. Levelování bude probíhat skrze zabíjení protivníků, čímž k daným zbraním budete získávat postupně lepší a lepší možnosti modifikací.

Každý nový modul pak lehce pozmění styl hraní. Na výběr bude široké spektrum modifikací od optik s nočním viděním, přes kolimátory až po tlumiče záblesku nebo kompenzátory zpětného rázu. Laserový zaměřovač například zlepší dostřel zbraně, pokud střílíte od boku apod. 00009surv.jpg

000001survarium.jpg000002survarium.jpg00004surv.jpg

Tyto nové mechanismy pak upravují parametry zbraně, se kterou se vám bude ve finále střílet více pohodlně, než přes klasická mířidla. Zásadním faktem bude, že si nenainstalujete dva moduly stejného typu na jednu zbraň a také nepůjdou modifikovat startovní zbraně. (PPSh, TT-33, Mosin, Winchester Model 1984)

Tento krok bude mít zásadní vliv na rovnováhu hry jako takovou, jelikož najednou bude mít každý v rukou nastavení síly zbraně, i když jen do určité míry. Známe to už z jiných podobných her a ostatně i z Lost Alphy, což je remasterovaný Stalker SOC od Dezowave. Bylo tedy jen otázkou času, kdy i tuto cestu zvolí Survarium. Tento krok lze určitě kvitovat s nadšením.

Velkým problémem rebalancování univerza hry je zpětný ráz u zbraní, na které je instalována optika, např. scope 4x. Tím, že má každá rozdílný dosah viditelnosti, způsobuje u některých pušek (jako třeba VSS) problémy se zpětným rázem. Tomuto problému se lze nejlépe vyhnout rozdílným nastavením jednotlivých zbraňových modulů.

000004survarium.jpg000005survarium.jpg000006survarium.jpg

Verze pro PC s nižším výkonem

V myslích vývojářů je po celou dobu tvorby Survaria uložen i cíl pamatovat na PC a laptopy s nižším grafickým výkonem, tak aby i jejich uživatele mohli Survarium hrát při celkem hezkém nižším nastavení a rychlosti 50-60 FPS. Při hraní na kartách typu Intel HD Graphics by FPS mělo udržovat konstantní hratelnou hodnotu.

Dobrým krokem pro slabší grafické karty byla komprese dat některých objektů, barev a dalších herních materiálů. Dále bude hodně záležet na konfiguraci každé grafické karty a hráči s rozdílnými typy karet budou mít přístup k tomuto renderovému rozhraní,  aby je nižší výkon významně nepoškodil na základě odlišnosti typu karty.

Tohle všechno je ale zatím jen koncept, který vývojáři potřebují rozlousknout a na jeho formaci se bude podílet převážně četná hráčská komunita skrze své herní profily. Aktuálně mají vývojáři za cíl dosáhnout 60 FPS na kartách Intel HD 4000.

I když Survarium nabízí zatím jen PvP mód, i přesto je žhavým lákadlem pro milovníky FPS stříleček v post apo stylu. V daleké budoucnosti se snad dočkáme i vytouženého PvE módu, jelikož zůstat jen u PvP by bylo pro Survarium velká škoda.

Otevřený svět pojatý Vostokem by byl jistě osvěžením.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

4K obrázky z Far Cry 5 lákají neuvěřitelným smyslem pro detail

4K obrázky z Far Cry 5 lákají neuvěřit…

Far Cry 5 nás v mnohém příjemně překvapil, především ale nabídl nádherné pískoviště na hraní. A nic to nepodpořit tak, jako 4K rozlišení.

11.  4.  2018 | | 18 N/A
7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: co hrát na cestách?

7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: c…

Hrajete rádi na mobilním telefonu? Nechte si od nás doporučit několik kousků pro letošní rok.

17.  4.  2018 | | 8 N/A
Viděli jsme budoucnost: Na Playstation přijdou úžasné hry pro VR

Viděli jsme budoucnost: Na Playstation…

V Londýně se konala akce věnovaná budoucnosti platformy Playstation VR. Dostali jsme exkluzivní možnost nahlédnout, co Sony v oblasti virtuální reality chystá.

12.  4.  2018 | | 18 N/A
God of War: severská výprava (recenze)

God of War: severská výprava (recenze)

Populární rubač bohů se vrací, aby nám dokázal, že neztratil nic ze svého lesku. Jak dopadl Kratos nové generace?

12.  4.  2018 | | 22 N/A
PUBG: na mobilu lepší, než byste čekali (mobilní recenze)

PUBG: na mobilu lepší, než byste čekal…

Žánr Battle Royale prožívá v této době rozkvět, a to tak velký, že mimo PC a konzolí zasáhl také mobilní telefony. Zatímco Fortnite je zatím jen pro vyvolené, PUBG jsme se začali blíže věnovat a opravdu se to povedlo.

8.  4.  2018 | | 3 N/A
Podívejte se na skvělý dokument ze zákulisí Kingdom Come: Deliverance

Podívejte se na skvělý dokument ze zák…

Tohle se klukům neskutečně povedlo!

8.  4.  2018 |
Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, trvalo to necelý měsíc

Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, t…

Ubisoft si své hry snaží hlídat, hackeři jsou ale neúprostní.

16.  4.  2018 | | 11 N/A
Kde se vyvíjí ArmA: Podívejte se, jak to vypadá v Bohemia Interactive

Kde se vyvíjí ArmA: Podívejte se, jak …

V Bohemia Interactive pracují na nových hrách, ale také na technologiích, které bodu připravované hry využívat. A nejsou to jen technologie ryze softwarové, vytvořili si tu třeba i vlastní zařízení na fotogrammetrii.

4.  4.  2018 | | 1 N/A