V minulém roce nás ohromilo skvělé RPG Knights of the Old Republic revolučním vyprávěním vynikajícího příběhu, výběrem preferované Síly, svou komplexností, rozsahem, ale i taktickými souboji. To vše chtějí v LucasArts zopakovat a ještě mnohé dodat či vylepšit. Podaří se zopakovat úspěch prvního dílu a nabídnout znovu zábavu hodnou nejlepšího RPG roku?
Minulý rok nebyl na RPG kdovíjak bohatý a snad právě o to větší pozdvižení způsobila vynikající záležitost jménem Knights of the Old Republic, která nás zavedla do časů staré Republiky. Bioware nám nabídli unikátní, takřka filmový příběh, jenž jsme hltali jedním dechem. Navíc jsme se mohli rozhodnout, na jakou stranu Síly se přidáme. A vězte, že rozhodnutí to bylo víceméně fatální, jelikož se tato volba projevila jak na plnění questů, tak i na průběhu hry. Trochu jsme si mohli stěžovat na větší lineárnost, na kterou u RPG od Bioware nejsme příliš zvyklí, ale jednalo se jen o daň vynikajícího vyprávění příběhu.
Opět za Republiku!
Trochu zarážející je, že se vývoje neujali samotní mistři z Bioware, avšak vysvětlení je celkem jednoduché. Tito borci dávají přednost tvoření originálních světů a v současnosti vyvíjejí dva nadějné tituly: Dragon Age a Jade Empire. Na vývoj Sith Lords sice pořád dohlíží, ale hlavní práce svěřili kamarádům, firmě Obsidian Entertainemnt, což je společnost složená ze zaměstnanců dobře známých a dnes již neexistujících Black Isle, kteří se blýskli například dvěma díly Fallouta nebo stejným počtem ledového dobrodružství Icewind Dale.

Naučím tě létat * Modrá je dobrá, ale tobě nepomůže * První pán na holení!
Hned na první pohled je jasné, že se pokračování od předchůdce nebude nijak zásadně lišit; autoři chtějí spíše vytvořit nový příběh a nabídnout hráčům nové zážitky v dobře známém prostředí. Nasvědčuje tomu i plánovaná doba vývoje, která nepřekročí rok a půl, což je i na pokračování přinášející větší změny dost málo. Dějová linka nás zavede zhruba pět let za konec minulého dílu, jenž končil veskrze happyendem. Co se za tu, na zdejší univerzum směšně krátkou dobu, stačilo odehrát, zatím nikdo neví. Jisté však je, že nešlo o nic pozitivního a jedno z nejhorších vyústění nám říká, že nezbyl skoro žádný Jedi, který by mohl vzít zákon do vlastních rukou a vyřešit obrovské problémy. Tedy, Rada sice pořád existuje, ale ta sama se na nebezpečnou výpravu nevydá. Zbývá tak jen náš hlavní hrdina, jenž kdysi patřil k Řádu, ovšem za nejasných okolností odpadl a věnoval se zábavnějším věcem. Ne, není to ten pracně pěstovaný týpek se zajímavou identitou, s nímž jsme měli co do činění v prvním díle, ten už je asi také mrtvý. Import staré postavy nebude možný a neměli bychom začínat ani s namakaným borcem, čemuž by bývalá zkušenost našeho Jediho napovídala. On totiž všechny své schopnosti zapomněl a nyní se je opět musí naučit.
Rozdíl oproti minulému dílu je ten, že si hned na počátku zvolíme jednu z Jedi tříd. Ty, ač se jmenují jinak než v prvním dílu, pokrývají zhruba stejné oblasti. Jde o Jedi Master, Jedi Watchman a Jedi Weapon Master. Velký důraz bude opět kladen na výběr mezi světlou a temnou stranou Síly, avšak tentokrát se časem budeme moci stát právoplatným Sithem, rovněž ve třech třídách, což nás od cesty Dobra zřejmě definitivně odkloní. Půjde o Sith Lord, Sith Marauder a Sith Assasin. Váš přístup opět ovlivní interakci s NPC postavami a dočkat bychom se měli i několika různých zakončení.

Jak se ti to povedlo? * Fialovej, ale s holejma rukama * Wow, tak ten to schytal
Velice dobře vypadají opět schopnosti a nejrůznější Síly, které budou pro obě strany znovu kompletně odlišné. Platí, že i světlý Jedi se může naučit zlou vychytávku, ale bude ho to stát mnohem více energie. Stejně to platí i naopak. Nových Sil by mělo přibýt zhruba třicet a mnoho starších zůstane, tudíž bude opravdu z čeho vybírat. Zmiňme třeba trochu oslabenou Battle Meditation, s níž v minulém díle slavila takové úspěchy Bastila. Force Clairvoyance dovolí prohlédnout si nenavštívené okolí a Force Sight umožní nahlédnout skrze zdi. Bude toho ještě mnohem více, ale nechte se raději překvapit. Souboje jsou postavené na licencovaném systému D20 a od minula by měly doznat jen kosmetických změn. Dočkáme se tak možnosti rychle přepínat mezi jednotlivými útočnými kombinacemi a komba by měla mnohem více navazovat.
Parta nadevše!
Autoři rovněž tvrdí, že chování hlavní postavy bude moci ovlivnit přesvědčení parťáků a i od základu dobrého a vám oddaného druha si pilnou prací přetvoříte na zloducha. Samozřejmě ale, že mnohem lepší to je obráceně, avšak volbu nechám na vás. Partička spolubojovníků bude vůbec ještě důležitější než v prvním díle. Opět si do boje budeme moci přizvat dvě postavy, ostatní musí zůstat na lodi. V minulém díle však nad ostatními jasně čněli Jediové svou přestřelenou účinností. Tentokrát by tomu tak být nemělo a tvůrci slibují, že postavy budete mnohem více točit, jelikož na každou situaci se hodí zhola jiný typ. A občas si dokonce nebude možné ani vybrat, poněvadž hra postavy vybere sama. Nemusíme se však bát - podobné chování by měl nastat jen v krajních případech, kdy bez daného charakteru nepůjde dokončit ten který quest apod. Navíc se mnohem více seznámíme s jednotlivými parťáky. To v prvním díle trochu chybělo, protože jste třeba neobjevili úkoly napojené k té které postavě. Autoři tvrdí, že potkáme některé dobře známé charaktery a jako příklad uvádí sarkastického droida HK-47.

Souboj na život a na smrt * Člověk aby je dorážel sám * Ožrala na můstku hyzdí jinak pěkný záběr
Naše dobrodružství započneme na těžařské planetě Peragus, kde musíme vyhledat součástky pro opravu lodi Ebon Hawk (ano, opět nás bude vozit tenhle vynikající koráb). Dále se podíváme na Telos, rozbombardovaný Dantooine atd. Odlišných prostředí by celkem mělo být na sedm kusů, což je ještě více než v minulém dílu. Všechny se dočkají unikátního vzezření a architektury. Grafika sice nedozná výraznějších změn, jelikož poběží na stejném enginu, ale přesto si zaslouží pozornost a rozhodně ještě není na odpis. Hra vyjde v únoru 2005, souběžně pro Xbox a PC, navíc každá z těchto verzí obsáhne bonusové questy i předměty. Sith Lords sice nevypadají jako nějaká revoluce, ale dost možná je tomu tak dobře; vždyť proč měnit něco, co tak skvěle fungovalo. Osobně se těším na poutavé vyprávění napínavého příběhu i vylepšené souboje.