SW: KOTOR 2: Sith Lords - velkolepé RPG se vrací

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 15

Diskuze k článku

Pavel  |  26. 07. 2004 08:21

revolučním vyprávěním vynikajícího příběhu, výběrem preferované Síly, svou komplexností, rozsahem, ale i taktickými souboji

Sice se mi prvni dil KOTOR libil, ale neprehanite to se temi superlativy? Co bylo na vypraveni pribehu revolucniho? Vyber zamereni/presvedceni postavy snad taky patri mezi klasiku. O rozsahu bych radsi pomlcel, protoze mi hra prisla dost kratka - videl jste treba Morrowind (Wizardry 7 necham stranou :))? Ten jsem hral pul roku, KOTOR par dni (a to rozhodne neslo o celodenni parby).
A pokud jde o souboje, tohle uz taky bylo mnohokrat (napr. Baldur's gate).

 |   |  Odpovědět
hintzu  |  26. 07. 2004 08:49

Musím se připojit. Jestli byl Kotor v něčem revoluční, pak v množství bugů.

Revoluční vyprávění příběhu - nikde jsem si ho nevšiml... samotný děj byl celkem odhadnutelný, způsob vyprávění tu byl už nesčetněkrát (když vynechám všechna japonská RPG tak například baldury, planescape: tornment a podobně)

Výběr preferované síly - mám skoro pocit, že autor tohoto článku KOTOR nehrál... velká většina schopností byla úplně k ničemu.

Komplexnost - tady se jen mohu přidat k již zmíněným The Elder Scrolls, wizardrům nebo i "obyčejnému" baldurs gate 2 - včechny byly komplexnější - o japonských rpg raději nemluvím...

rozsah - viz předchozí bod. hra, kterou dohraji pod 30 hodin a k jejímu dohrání se nudím není zrovna nic moc...

Taktické souboje - Tady nějak nechápu, jak to autor myslel... velká většina mých soubojů se odehrávala style m - dojdu tam, rub rub (případně bang bang) a je po boji - samotné souboje s údajně mocnými a drsnými Dark Jedii byly asi to nejlehčí v celé hře - dokonce lehčí, než souboje s hlavním protivníkem končící v průměru za nějakých 40 sekund.

Imho kdo chtěl hrát dobrou hru ze světa SW, zůstal u jedi academy. Délkou podobná, příběh zhruba na stejné úrovni, ale zábavnost několikanásobně větší a i přes ohromné množství chyb jich proti kotoru byl pořád jen zanedbatelný zlomek...

 |   |  Odpovědět
KOBlihozrout  |  26. 07. 2004 10:16

ja zase musim nesouhlasit, zminovany morrowind jsem dohral jeste rychleji nez kotora, nevim koho muze "hrani" style m chodit po mape a vsechno kosit na dve rany bavit, imho jak nekoho muze vubec bavit hrat mmorpg offline..?

kotor nemel sice zadne takticke souboje, ani komplexnost, ani buh vi jak zajmavy vyber sily.., ovsem pribeh a questy byli z kategorie A+, bohuzel se jednalo o hru konzolovou proto byla jednoducha na dohrani, bez zadnych slozitych hadanek, v neposledni rade i linearni, s malou obtiznosti..s nekolika bugy... ale i tak to byl nejlepsi rpg titul lonska.

 |   |  Odpovědět
Pavel  |  26. 07. 2004 10:38

Rozdil bude asi v tom, ze ja hral Morrowind za maga a to je udajne daleko tezsi nez bojovnik, takze proto mi vydrzel tak dlouho.

 |   |  Odpovědět
hintzu  |  26. 07. 2004 10:38

jo, morrowind šel dohrát ještě rychleji, ale svět měl mnohem komplexnější... (a chození po mapě a vše kosit na dvě rány je kotoru velmi blízké)

příběh a questy... mno pro lidi, kteří nikdy podobný příběh nepotkali možná, ale questy? Nic moc nadprůměrného... srovnej to i jenom s naprosto nedodělaným lionhearthem - questy měl dokonce o něco lepší...

Kotor, snažící se vykrádat japonská rpg měl v sobě sice zabudovaných i několik mini her, ale bohužel jedna byla horší, než druhá...

A tvrdit, že byl jednoduchej, protože byl konzolový typ... nevím, kolik konzolových rpg jsi hrál, ale minimálně jedno mají společné skoro všechny - postupně narůstající obtížnost soubojů - v kotoru to bylo přesně naopak... (nehledě k tomu, že složité hádanky se v konzolových rpg vyskytují ve stejném množství jako u PC her...)

Ano, nejspíš to byl jeden z nejlepších (ne-li nejlepší, i když on ten lionhearth i přes to, že ve druhé plce ztratil dech...) rpg titul loňska. Jenže v tomto případě je mezi slepými jednooký králem.

 |   |  Odpovědět
Petr Procházka  |  26. 07. 2004 11:38

Komplexnost Kotora spočívala ve značném rozsahu řešení všech úkolů, na což se váže i možnost vybrat si mezi temnou a světlou stranou, což byla do té doby nevídaná věc. Ano, Kotor byl na pomery RPG znacne lineární, ale také proto se mohl pysnit vynikajicim vypravenim pribehu. Toho se proste v Morrowindu nedockate - ten sice nabízí ohromný svět, avšak o dost menší intenzitu zážitku. Délka je samozřejmě věc názoru a nebudu se přít, že byl Kotor o dost kratší, než Baldurs Gate nebo Planescape Torment,a le narozdíl od těchto her se Bioware vyhnulo takřka všem hluchým místům a Kotor tak pro mne byl po celou dobu hrani velice zábavný. Osobně mi hra zabrala si 40 hodin, jelikož jsem plnil naprostou většinu úkolů a určitě si nemyslím, že by šlo o nějak zavrženíhodný čas. No a taktické souboje? Ty ve hře bezesporu byly, i když neříkám, že většina z nich nešla dohrát vybráním náhodných úderů, ale tak jstese sami okradli o část zábavy.

 |   |  Odpovědět
hintzu  |  26. 07. 2004 12:02

značný rozsah plnění úkolů? O_O Když musím draka zabít přesně stanoveným způsobem, jinak prostě AUTOMATICKY umřu, je to vážně rozsah jak blázen. Pokud jsi hrál BG2 pořádně, tak sis možná všiml, že většina úkolů šla řešit dvěma a více způsoby. Hluchá místa jsem tam kupodivu nenašel (v tornmentu jich přiznávám bylo nemálo...) - možnost vybrat si mezi světlou a temnou stranou není nevídaná věc, ale věc běžná na poli RPG už mnoho a mnoho let - on je to totiž jeden z pilířů roleplayingu... - nehledě k tomu, že u her na motivy SW je to také "běžná část výbavy"

A ještě malá poznámka k zamyšlení - pokud mohu souboj rychleji vyhrát bezmyšlenkovitým klikáním než taktickou bitvou, který způsob jako průměrný hráč zvolím? (zvl, pokud hru hraji pro příběh, protože je to jediné, co ji drží nad vodou)

 |   |  Odpovědět
Frantisek Liska  |  26. 07. 2004 12:30

KOTOR je pro me dosud nejzabavnejsi RPG, co jsem kdy hral. Pribeh me jiz na zacatku chytl tak, ze jsem to dohral behem 3 dni (asi tak 40 hodin) a je to pro me nejlepsi RPG vsech dob. Dokonce jsem citil neco jako zamilovani se do bastili, coz jsem v jine hre nikdy nepocitil. (samozrejme jsem vzdy v rozhovoru s ni daval ty moznosti, abych ji zbalil) Morrowind jsem dohral nekolikrat a take mi bavil, i kdyz u konce to byla strasna nuda (vsechno na jednu max dve rany treba Viveka) Stat se tam supermanem je otazka par hodin, muzes mit vsechny staty na treba 25378000 a nic ti v tom nebrani (pomoci alchemy). Nejsilnejsi postava je tu mag, protoze ma nejvic many a na konci se vyrovna warovi uplne v pohode v melee a navic je mnohem lepsi v kouzleni

 |   |  Odpovědět
Petr Procházka  |  26. 07. 2004 12:36

Jenže u Kotoru byla variabilita řešení a rozdělení světlé a temné strany velice markantní, snad nejvíce ze všech RPG na PC (nemohu se přít o konzolových titulech, protoze se v nich neorientuji).

Ano, většina hráčů zřejmě zvolila jednodušší variantu a vrhli se do boje se svými Jedii, což byly jasně nejsilnější postavy, ale jsou tu i dalsi charaktery, jako treba droidi a s nimi už hra tak jednoduchá nebyla. Nepopírám však, že i tak se obtížnost měla více vyladit. Každopádně taktický soubojový systém přítomen je.

 

 |   |  Odpovědět
KOBlihozrout  |  26. 07. 2004 19:05

moc konzolovych rpg jsem nehral, max. ty co se dostanou na PC...

kdyz jsem hral kotora tak me do oci porad mlatili veci kolem souboju a statu\skillu\vlastnosti itemu, ktere by sli dle me udelat mnohem, mnohem lepe :\\, v tomhle je ten titul opravdu odflaknuty

ale co se tyce questu a pribehu, atmosfery a propracovanosti npc ve svete, tak ho radim na svem osobnim zebricku hned za FF7. Kotor to samozrejme v tehle vecech ma daleko jednodusi, jelikoz ma animace mimiky a postavy nemluvi jen pismeny ( ale zase nemel po ruce par levnych a kreativnich japonskych hudebnich geniu.. ) Autori si vyhrali s psychologii postav ( i kdyz to bylo znacne zjednoduseno na urcite typy "hodna mlada zlodejka" "hodnej wookie" "neutralni moudrej starec" ) ale v dialozich a interakci mezi sebou vypadali velmi skutecne, napriklad me dostala scena kdyz sem mel v parte bastilu a tu zlodejku ( uz nevim jmeno ) a oni se zacali nejak o neco hadat a skoncilo to tim, ze bastila, ktera pred tim byla same kazani o spravnem pouziti sily, ty zlodejce proste podrazila nohy a vysmala se ji ze zakopava... takovyhle malych blbosti je proste cela hra, kazdou s tech postav jsi vlastne mohl dokonale poznat.. a jednala vzdy dokonale typicky po svem.. a i ty questy byli dle me rozhodne zabavnejsi a propracovanejsi nez oba dily BG+ice wind daily i s datadisky dohoromady, i kdyz samozrejme prave tomu pomaha ta namluvenost postav za ktere hrajes a tech dalsich npc..tohle rpg u me zanechalo obrovskej dojem prave timhle.

Bohuzel na tuhe dlouhe takticke souboje si budu muset zahrat zase jinej titul.. :(, hold malo kdy se sejdou "herni omacka" jako final fantasy se "skvelymi souboji a staty/skilly" jako napr. fallout dohromady.. imho okopirovat nejaky ze zavednych bojovych systemu ( jako vsechny diablo clony ) je daleko lehci, nez udelat krasnej realm jako v pripade kotoru...

Za to si Kotor cenim opravdu hodne moc obzvlaste v dobe dnesniho gameseni, kdy je to jen o tom rychle prodat nejakym lamam diky marketingovym hlaskam typu " vyber z tisice skillu z milionu itemu atd.."

ps. zastrelte me nekdo asi sem grafoman ci co :P

 |   |  Odpovědět
Jan Horák  |  26. 07. 2004 14:45

nejlepší RPG titul loňska byl Gothic II, ale to je samozřejmně věc názoru. U KOTORU jsem se docela nudil a většinou mě to moc nebralo. Gothic sice nemá tak propracovaný systém RPG ani takový počet třeba brnění jako KOTOR (většina stejně byla k ničemu). V Gothicu jsem se zabral do příběhu, do prostředí, všechno bylo jako živé. Na druhou stranu chvíli mě KOTOR bavil, ale podruhé už si ho nezahraju

 |   |  Odpovědět
Guardian  |  26. 07. 2004 13:02

Njn tady se nekdo vyzna, kdyz uz vsechno bylo pouzito, proc si lidem z Bioware nedal par rad na "oziveni" co??? KotOR me bavil uz jenom kvuli tomu, ze tam byla jista volnost pohybu.A nebylo to jako vetsina dnesnich RPG, blba rubacka ala Diablo (viz Sacred, Dungeon Siege). A styl- dojdu tam, rub rub....je UPLNE u vseho i BG. Pravda tam ste mohli pokladat pasti atd. Ale porad to byla jenom dojdi tam a zab to. Viz ten quest s Drakem (Firkraaga) atd atd.
A jeste Sily byli k pouziti skoro vsechny a kdyz si je nepouzival, tak je videt, ze si to hral svym style m RUB RUB....

 |   |  Odpovědět
hintzu  |  26. 07. 2004 14:12

A proč ano? Nevadí mi, že ty veci používají - nezazlívám KOTORu, že je, jaký je. Jen nadávám na fakt, že tvůrci to představují jako "jedinečné novinky" a podobně. Btw, v kotoru moc volnost pohybu nebyla... je to LINEÁRNÍ HRA (což vůbec neznamená špatná - viz japonská RPGčka). Styl dojdu a rub rub nepoužívám když nemusím (tj. když mne baví dělat to jinak). Nechci rejpat, ale Firkraaga jsem nezabíjel, ale uzavřel s ním dohodu... Pokud to jde hrávám spíš za zlodějské typy - asasini, bardové a podobně, takže rub rub je mi na dvě věci. V BG jsem toho vážně moc nenabojoval, úkoly jsem řešil po svém. Blbé rubačky dnešních dní jako sacred, diablo nebo dungeon siege se aspoň snaží být ve svém rubání zábavné (i když u sacred tu zábavnost zničilo množství chyb a u DS jsem ji nikdy nepozoroval).

Každopádně - ne, že by se mi to líbilo, ale RPG jsou o hlavně RUBÁNÍ NEPŘÁTEL - u lineárních je to jeden z hlavních způsobů postupů ve hře a u diablovek naopak tvoří hlavní náplň hry... Sil jsem používal jen několik... ostatní byly zbytečné protože nepřátelé už byli tuzí - na co používat něco, co na poražení soupeře/překonání překážky nepotřebuji? Zbytek použiji maximálně, abych zjistil co to dělá, ale jinak není důvod...

 |   |  Odpovědět
Pavel  |  26. 07. 2004 15:44

DS byla snad nejblbejsi hra, co se ke mne za posledni 2 roky dostala. Ted vubec nechapu, proc jsem ji dohral. Asi jsem si celou dobu rikal, ze to takhle blby byt nemuze, ale mohlo. :)
DS se vlastne hodne podobala Diablu, tak mi neni jasny, proc me oproti nemu tak nudila (Diablo teda taky nepovazuju za zazrak, ale tam jsem se docela bavil).

 |   |  Odpovědět
Bronislav ceh  |  27. 07. 2004 13:29

Planescape Torment & Fallout 2 forever !!!!!! Těmhle hrám se nic nevyrovná.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor