Sýrový svět: provětrejte mozkové závity (mobilní recenze)

Českých a slovenských her je pro mobilní telefony jako šafránu. Napadlo nás proto, že bychom si jeden takový počin z českých luhů a hájů mohli připomenout. Pakliže vás zajímá, o co jde, čtěte dál.

Titulem, kterému se v následující recenzi podíváme na zoubek, je Sýrový svět (anglicky World of Cheese), druhý počin brněnského studia Alda Games, v jehož designérském křesle sedí žena jménem Kateřina Záleská. První hříčka, která nesla název Zachraň šneka (Save the Snail), byla logickou point-and-click hříčkou, v jejichž šlépějích i námi právě recenzovaný Sýrový svět pokračuje.

IMG_2108.PNG IMG_2109.PNG IMG_2110.PNG

V hlavní roli pan Myšák

Jak již bylo řečeno, Sýrový svět je logickou hříčkou, v níž se ujmete role malého myšáka. V úvodu jsme prostřednictvím jednoduchých animací obeznámeni s tím, že myšákova rodina a jeho blízcí trpí nedostatkem jídla. Myšák se proto vydá do neznámého domu, v jehož zákoutích a útrobách hledá něco k snědku pro blízké i pro sebe.

IMG_2095.PNG IMG_2097.PNG IMG_2100.PNG

Jakožto hráči budete řešit nesčetné množství rébusů, hlavolamů a logických hříček, které jsou založeny na asociativnosti, širších souvislostech a logickém promýšlení daných situací (slova autorů). Celkem vás čeká 35 různých levelů v sedmi odlišných lokacích (garáž, kuchyně, zahrada, koupelna, půda atd.). Hru ovládáte prostřednictvím doteků objektů, které jsou buď aktivní či nikoliv. Cílem je získat sýr a dosáhnout co nejmenšího počtu dotyků.

Zavařený mozek

Pojďme si herní principy Sýrového světa rozebrat trochu blíže – nejlépe na příkladu. Každý level začíná tím, že se načte mapa, vy se rozkoukáte a uvidíte různé objekty. Hned na první pohled je pak jasné, co budete muset udělat – například když vidíte rybník a v jeho blízkosti prut, je jasné, že budete muset ulovit rybu, jenže jak prut podepřít a sehnat návnadu, je už otázka druhá, která je podstatou hry.

IMG_2101.PNG

Dotykem daného předmětu zjistíte, zda je objekt aktivní či nikoliv. Pak už záleží jen na vaší bystrosti a schopnosti logicky myslet, předvídat a asociovat jednotlivé objekty, jejich vlastnosti a účely. Každý level obsahuje jakési nápovědy skryté v samotné úrovni, a proto je třeba být vždy na pozoru. Ač to zní banálně, Sýrový svět dokáže místy docela slušně zabavit a svou jednoduchostí je tak okamžitě přístupný naprosto všem.

Mezi herní náplň patří hledání rozdílů, třídění odpadu, rychlé odbavování kamionů, puzzle a tak dále

Klasické úrovně, ve kterých musíte hledat kousek sýra, pak zpestřují i další logické hříčky, v nichž procvičíte matematiku, ale také rychlost a bystrost vašeho mozku. Například budete muset pospojovat žárovky tak, aby všechny svítily – háček je v tom, že kabely se protáčí a vy tak musíte každý správně nasměrovat. Mezi další patří hledání rozdílů, třídění odpadu, rychlé odbavování kamionů, puzzle a tak dále.

Šedá myš

Jednou z deviz hry by měla být grafika. Ta v Sýrovém světě však ničím neoslní – hra vypadá jako vytvořená ve windowsovském malování. Prosté, jednoduché a obyčejné modely se zvláštním nádechem barev místy zpestří detailnost prostředí a propracovanost jednotlivých úrovní, ale ani tak se o zázrak nejedná. Šedé a nevýrazné technické zpracování neobohatí ani otravná a stále se opakující hudba.

IMG_2102.PNG IMG_2103.PNG IMG_2107.PNG

Hratelnostně Sýrový svět není špatný. Potěší možnost porovnávat dosažené skóre s ostatními hráči přes internet a česká lokalizace. Hra také disponuje jednoduchým a okamžitě hratelným konceptem, avšak infantilnost, dětskost, žádná odměna za hraní či přidaná hodnota z ní dělají další obyčejnou hříčku, která z šedi obyčejnosti a všednosti nemá jak vybočit. Je zcela jasné, že byla hra od svého počátku zaměřena především na děti, které bude bavit mnohonásobně více.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Logické | Logická adventura
Výrobce: Alda Games
Začátek prodeje: 6. prosince 2013
  • Snadno pochopitelné
  • Intuitivní ovládání
  • Hudba
  • Někdy až moc jednoduché

Sýrový svět není špatná hra. Není to ale ani hra, kterou musíte mít. Při hraní vás může hřát pocit, že hrajete něco, co pochází z naší domoviny, ale to je tak jediný důvod, který byste k zakoupení hry mohli mít. Pokud patříte mezi hráče ve věkové kategorii 6-10 let, možná se i slušně a na dlouho zabavíte, je-li vám víc, nechte sýr myším.

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a je ke stažení na Google Play (zadarmo) a AppStore (0,89 euro).

Diskuze (1) Další článek: Vánoční tipy v hrsti: co doporučuje Doupě pod stromeček?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,