Takeda - japonské bitvy v malém

Feudální Japonsko se stalo oblíbeným námětem četných počítačových her, převážně strategicko-realtimového rázu. Vzpomeňme např. náročnou 3D RTS Shogun: Total War. Malá kanadská společnost Magitech se rozhodla vytvořit něco podobného, jen s tím rozdílem, že se vše bude odehrávat takříkajíc "na 2D plátně".
Takeda - japonské bitvy v malém
Přesné časové určení je 16. století, období zvané Čas sporů. Hráč se vžije do role slavného japonského vojevůdce ... hádejte schválně, jak se asi jmenuje? Vidím, že Maňas se hlásí, ano Maňasi? "Bývuýýý" ... Ne, tak to není přesně on... Jmenuje se totiž Takeda, Takeda Shingen. Tenhle Takeda, to je docela vlivná osoba. Mimo toho, že to bude jeden z nejlepších taktiků historie, je také vládcem celého Takeda klanu a správcem provincie Kai. Vaším úkolem je vyhrát probíhající občanskou (dá-li se to tak nazvat, nejsem japonofil) válku a sjednotit zemi. A to se vám povede pouze s pomocí vaší chytrosti a dokonalého úsudku. Přinesete tak mír zemi a slávu rodině Takedů.

TakedaTakeda

Hra Takeda bude obsahovat tři základní módy hry. Tím prvním jsou Historické bitvy, kde si hráč bude moci kdykoliv prostě a jednoduše vybrat jakoukoliv historickou bitvu s tím, že se nebude muset zabývat ničím jiným. Následuje Dual mód je v podstatě multiplayer. Hráči budou moci proti sobě bojovat přes modem, LAN či internet. A poslední je Kampaň, což je primární herní mód Takedy. Sestává z mnoha různých bitev, odehrávajících se v čase a v místech, které jsou určeny velice komplexním nelineárním příběhem. Ten byl sestaven podle Takedova skutečného života. Hráčův další postup bude záviset na výsledku každé jednotlivé bitvy a taktéž na diplomatických a strategických rozhodnutích, která bude nucen nejednou učinit. Diplomacie v tomto případě znamená vybírat si přátele a tím i určovat nepřátele. V soudobém politickém klimatu Japonska to rozhodně nebude nic jednoduchého. Protože je příběh nelineární, neexistuje ani pouze jeden konec. Vše bude záležet na hráči - zda se mu podaří sjednotit Japonsko či ne. Tak lze hrát celou kampaň třeba několikrát o pokaždé bude trochu jiná.

TakedaTakeda

Tvůrci se snaží při bitvách vyvolat zdání maximálního realismu. Toho chtějí dosáhnout hned několika způsoby. Zaprvé třeba tím, že nebudete muset ovládat jednotky "po jedné", nýbrž budete ovládat celé divize - až 40 vojáků v jedné. Tyto divize budou moci (a mnohdy i budou muset) tvořit různorodé bojové formace. Každá formace bude mít své výhody a nevýhody, každá z nich se tedy bude hodit pro jiný účel. Umělá inteligence by měla ovládání pomocí divizí maximálně ulehčit, jednotliví vojáčci budou mít svou vlastní vysokou umělou inteligenci (stejnou, ba možná ještě lepší, však bude mít i hráčův počítačový oponent). Realismus bitev se bude odrážet i v počasí na bitevním poli (ranní mlha, déšť, bláto, prach, sníh - to vše se bude moci promítnou i do taktiky) a samozřejmě na samotných vojácích (únava, morálka, objeví se některé RPG elementy (zřejmě zkušenosti) u velitelů divizí). Samozřejmě, že při bitvách narazíte i na různé budovy, jako např. hrady či dokonce celé vesnice, které se taktéž mohou stát strategickou výhodou. Jednotky budou pěti základních druhů, od nich se pak budou odvíjet další typy. Jednoduše řečeno, vše bude maximálně realistické a odpovídající technice, taktice a strategii 16. století.

Podle screenshotů to vypadá, že je na co se těšit. Tvůrci plánují brzy vydat alpha verzi, zatím však není jasné, kdy přesně bude hra vydána, protože se stále hledá vydavatel.

Nejnovější komentáře