Tales from the Borderlands Episode 3: trocha akce (recenze)

Konečně je to tady. Po dlouhých měsících je zde opět další epizoda Tales from the Bordelands a na tu vám zde přinášíme recenzi. Tak jak se povedla? Udělá ostudu předchozí první a druhé části, či si udrží velmi vysoký standard?

Je zde snad někdo, kdo nikdy neslyšel o studiu Telltale, jejich adventurních počinech The Walking Dead, A Wolf Among Us, případně o komiksově naladěné sérii od Gearboxu – Bordelands? Moc tomu nevěřím, ale pro ty z vás, kteří byli dlouho mimo dění, nebo je začaly bavit PC hry až teď, si dovolím maličkou rekapitulaci. Studio Telltale je velmi známé svým zaměřením na adventurní tituly. Pod jejich taktovkou jsou hry spíše interaktivním filmem, u kterého se více díváte a méně hrajete.

Atmosféra je ukována velmi barevným komiksovým stylem (bere si i inspiraci z některých známých komiksů) a tím, že často rozhodujete o osudech některých postav svými volbami v určitých situacích. Obvykle je to jen na oko, ale dokáže vás to donutit myslet a být velmi nerozhodní. To je jejich kouzlo. Občas vás čekají i takzvané QTE – „quick time eventy“, ve kterých musíte mačkat příslušnou klávesu v určitou chvíli, jinak vás uvítá nahrávání dané scény, protože jste neuspěli, případně jiný zvrat v příběhu, ale to pro Tales from the Borderlands příliš neplatí.

Borderlands 2015-07-01 18-35-53-18.pngBorderlands 2015-07-01 18-39-13-12.pngBorderlands 2015-07-01 18-42-33-12.png

Samotné Tales from the Borderlands vypráví sci-fi příběh smolaře Rhyse, jeho kamaráda, který pracuje jako účetní a pak podvodnických sester Sashy a Fiony. Osudy všech a mnohých dalších se spojí a vytvoří mozajku bizarních, úletových a velmi vtipných situací. Humor je hlavní devizou TftB na rozdíl od série The Walking Dead, kterou také rádi doporučíme. Vše se odehrává ve vesmíru, kde obvykle platí, že čím vych... vyčůranější jste, tím obvykle lépe, zejména pro trvanlivost vašeho života. Naštěstí i v těchto hrách existuje milé ponaučení a kladné postavy mají určitou morálku a jsou to obecně velmi sympatičtí zábavní kladní hrdinové. Slovní přestřelky dvou hlavních protagonistů Rhyse a Fiony jsou prostě něco senzačního.

Mnoho herních záporů je dost subjektivního ražení

Pokud jste četli již předchozí recenze, možná i tušíte, kam se bude ubírat tato. Tak nekráčejme už dlouho okolo horké kaše a pojďme se do toho ponořit natvrdo a přímo. Nevím, jestli mám začít klady nebo zápory třetí epizody. Mnoho záporů je také asi dost subjektivního ražení, můžete na to mít i maličko jiný názor, fandové již jistě hráli. Jak jsem psal v minulé epizodě, i zde jsem měl pocit, že se jedná o dost slabší kalibr, než v případě první epizody.

Borderlands 2015-07-01 18-45-53-09.png

Za sebe bych řekl, že je srovnatelný nebo o chlup horší než druhá část. Možným důvodem je i částečná okoukanost. Dalším důvodem ale je určité zvážnění a časté střídání pomalých, někdy až lehce nudných momentů s těmi akcí napumpovaných. Prvních pět minut epizody mi přišlo jako omamná nuda, naštěstí se vše později zlepšilo.

Kromě starých známých postav se zde více do čela postaví nové. S některými jsme měli možnost se setkat okrajově dříve, ale zde dostávají více prostoru. Nevím, jestli je to dobře. Ne úplně mi sedly jejich osobnosti a svou roli na tom možná má i horší kvalita dialogů a samotného dabingu, který mi k nim příště nepasoval. Tyto výtky nenabírají kolosálních rozměrů, ale určitě je musím a měl bych zmínit.

Borderlands 2015-07-01 18-55-53-14.pngBorderlands 2015-07-01 18-59-13-15.pngBorderlands 2015-07-01 19-05-53-14.png

Stejně jako minule nikoho nepřekvapí hardwarová nenáročnost celého titulu, který je laděn do komiksové podoby. TftB si zahrajete i na osm let starých dvou-jádrových procesorech a nějakou high-end grafikou té doby. Na FullHD vám postačí karty i s pouhými 512 MB RAM. Takže i majitelé notebooků budou mít radost, protože budou mít možnost zábavně trávit večery po hotelech na služebkách apod., pokud neholdují pařbám, kde je 99 % účastníků opitých. Nebo pokud nikoho v lokalitě neznají a tento fakt nechtějí měnit.

Borderlands 2015-07-01 19-19-13-09.png

Audio stránka je opět kvalitní. Výše jsem nakousl o něco horší úroveň dabingu u některých postav, ale není to tragédie a výsledný dojem to nezkazí. Hezky se ubírá i samotný příběh, který obsahuje nějaké to překvapení a určitě se nestane, že byste hru znuděně odložili. Já ji musel dohrát na jeden zátah. Ten čítal téměř dvě hodiny čistého hraní, což je solidním výsledkem a víceméně průměrem.

Dostupné pro: PC, X360, PS3, iPhone, Android, Vita, PS4, Xbox One
Žánr: Adventury | Příběhová adventura
Výrobce: Telltale Games