Tales from the Borderlands: povídka od mistrů (recenze)

Máte chuť na Borderlands tak trochu jinak? Čtěte dál naší recenzi na příběhy ze světa Borderlands.

Kdo by měl pocit, že by počinu od Gearboxu už docházely nápady a že z něho nelze dál už těžit, je na omylu. Částečně bych souhlasil, pokud máme na mysli FPS žánr. Tvůrci úžasných adventur Telltale Games ale dostali možnost půjčit si tématiku a ukuchtit něco dozajista velice chutného. Předem ale varuji. Pokud čekáte střílečku, jste na špatném místě.

Hlavním chodem je samozřejmě titul Tales from the Borderlands, jehož první epizoda nedávno vyšla. Hra nepřekvapí svým žánrem. Jedná se o interaktivní komiksový film, kde je samotná hratelnost na velmi jednoduché úrovni. Od hráče se neočekávají super rychlé reflexy ani se výrazně nenamáhá jeho mozek. Čekají vás maximálně občasné quick time eventy, kdy musíte ve správný čas stisknout správnou klávesu. Případně si budete vybírat v dialozích jednu z několika odpovědí a podle toho se váš hrdina i ostatní zachovají. To může a také ovlivní budoucí dění. Někdy s větším, jindy s nicotným dopadem. Pokud jste zkrátka hráli cokoliv od Telltale, víte, která bije. Pojďme k hlavním postavám.

Hlavními hratelnými postavami jsou Rhyz, který pracuje v Hyperionu a jehož vzorem je Handsome Jack. Ten je nějaký čas na onom světě po událostech z Borderlands 2. Rhyz ale není tak drsný a bezcitný, minimálně zpočátku ne. Navíc je to unikátní smolař. Místo povýšení dostane studenou sprchu v podobě kariérního sestupu díky novému šéfovi. To si ale jen tak líbit nenechá a připravuje plán, jak na nového nadřízeného vyzrát a pomstít se mu. Asi bych se měl pomalu uklidnit a nic vám už dál o příběhu nepsat, protože byste přišli o to nejlepší, co adventury od Telltale mají. Chytlavý děj a nejen to...

Druhou hratelnou postavou je herečka a zlodějka Fiona, která se na Pandoře narodila a nějak se prodírala životem se svou sestrou Sashou pomocí menších podvodů a hereckých schopností. Osudy dvou hlavních protagonistů se samozřejmě protnou a je velmi zábavné sledovat, jaký odlišný pohled mají Fiona a Rhyz na události, které se stanou. Na druhou stranu se od sebe zas až tolik neliší... Však uvidíte.

PC | Recenze | X360 | PS3 | RPG | Konzole

Borderlands 2 – RPG maskované za střílečku (recenze)

Jak jsem psal výše, u hry vás potáhne dál primárně děj. Hra připomíná film a pokud jste hráli The Walking Dead nebo The Wolf Among Us, budete hned doma. Kromě děje vás čekají vypiplané a dokonale vykreslené postavy s charakterem a osobností. Jelikož je toto první epizoda, s postavami se teprve seznamujeme a vytváříme pouto. Velmi charakteristické je grafické zpracování, které je opět silně komiksové a pestrobarevné. Zajímavé mi přišlo přehrávání rolí postav díky zpracování mimiky obličejů. S tímto faktem kontrastuje poměrně reálný a VELMI PRECIZNÍ dabing postav. Postavy si tak zamilujete snad všechny včetně záporáků. To vše díky pěkným dialogům s brutálními gagy, které jsou na vás chrleny jeden za druhým. Nebude minuta, kdybyste se nesmáli. Úvodní epizoda zabaví přibližně královsky na dvě hodinky. Klasika.

Funkční grafika navíc vašim počítačům nijak nezavaří a hru si zahrajete i na obyčejných noteboocích. Audiozpracování je, jak jsem zmínil, perfektní a ostatní studia by se mohla učit. Hra také není náročná na ovládání. Sem tam musíte stisknout šipku, jindy vybíráte pro vás nejsympatičtější odpověď. Nejpohodlnější je tedy nějaký ovladač, ať již bezdrátový nebo třeba z Xboxu se svým dlouhým třímetrovým kabelem.

Dostupné pro: PC, X360, PS3, iPhone, Vita, PS4, Xbox One
Žánr: Adventury | Příběhová adventura
Výrobce: Telltale Games
Začátek prodeje: 3. prosince 2014
  • Komiksové pojetí
  • Skvělý dabing
  • Perfektní humor
  • Propracované postavy
  • Pro někoho koncept epizod

Na první epizodu jsem se těšil a je to takový protiklad velmi vážného a temného The Walking Dead. Hra je vtipná, plná humoru, nadsázek a skvělých postav. Tak Telltale, už abyste servírovali další díl!