Téma: Hledání min vs. Crysis - co odlišuje casual hry od těch velkých

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 29

Diskuze k článku

AG  |  30. 04. 2009 19:17

Vidim ze autor je fanusik RPG. Mne osobne sa viac pacil Crysis nez Bioshock Inak mam rad v hre peknu story, ale prilis nechapem preco by malo byt tak dolezite kadejake moralizovanie, dejove zvraty a vobec vsetko co je vyzadovane na to, aby bol pribeh povazovany za dobry. Jasne ze aj take hry treba, mohlo by ich byt aj viac, ale nie kazdy o to tak stoji.

Ono totiz vela ludi ma rado prave pomerne jednoduchu, ale kvalitnu zabavu typu Crysis ci MoH oproti prefilozofovanym tzv. umeleckym dielam alebo naopak prilis jednoduchym 'hrackam'. A povedal by som ze takych ludi je velmi vela, co je jeden z dovodov, preco sa tie 'umelecky horsie' hry tak dobre predavaju.

Ale hlavne - aky je rozdiel medzi Bioshock a Bloodlines? Pacia sa zhruba rovnakej cielovej skupine, ale kym Bioshock je megahit, Troika skrachovala? Piratstvo to nie je. Je to HYPE - inak povedane, schopnost vydavatelov uz pocas vyvoja hry masirovat hracov tak, aby az si to kupia a zahraju, uverili ze je to naozaj take ako sa naslubovalo. Co je prave pripad Bioshocku (a hromady inych hier, samozrejme... kuc kuc Halo).

Troika sa skor spoliehala na to, ze sa hra preda vdaka kvalite... Tym padom sa Bloodlines nedostali do oci tych, ktori vbehnu do obchodu a kupia si hru podla plagatov.

Velka hra potrebuje hype, zname meno alebo (niekedy pomaha) megakvalitu. Hracka typu Tetris alebo Sims sa bude predavat aj sama.

 |   |  Odpovědět
AG  |  30. 04. 2009 21:10

Lol prave vidim ze vlastne odpovedam na pol roka stary clanok

 |   |  Odpovědět
xgandalf  |  10. 09. 2007 21:56

Citace z článku:
V této chvíli se již ale nebojím říct, že se nejedná o hříčku, ale jednu z prvních velkých her, jelikož její rozloha, příběh i zpracování byly na svou dobu nadstandardní a nic ze svého kouzla neztratila ani nyní. Objevuje se zde ale stále nešvar předchozích hříček – konec spatřil jen zlomek lidí, protože hra byla příliš těžká.

S tímto bych si dovolil mírně polemizovat - za prvé, délka hry je nadstandartní i dnes, kdy se radikálně projevuje trend zkracování her, takže běžná délka průměrné hry je cca 8-10 hodin.
A k té obtížnosti - DM nebyl extrémně obtížný a ve své době ho dohrálo i v našich luhách a hájích dost lidí (řekněme si upřímně, že větším problémem byla absence manuálu, bez kterých člověk nebyl schopnej identifikovat kouzelné formule).

 |   |  Odpovědět
Ertefol, Ertefol  |  10. 09. 2007 22:11

Délka - ano, je nadstandardní i dnes, myšlen byl spíš příběh, zpracování, které je dnešní dobou již překonáno.
Nevím, ale mi DM i s magickými znaky docela obtížný přišel :) Myslím to ale spíše v porovnání s dnešními hrami, kdy konec spatří každý, kdo projeví dostatečnou trpělivost a povětšinou se nemusí ani moc snažit.

 |   |  Odpovědět
Wortex  |  30. 04. 2009 13:05

Presne tak. DM byl oproti Beholderovi, nebo Elvire pomerne "zakusek na dobrou noc"... Ale kapitolou samou pro sebe... Lure of The Temptress. Este porad neznam nikoho, kdo to dohral bez navodu a i spooousta lidi s navodem pohorela ;o)

 |   |  Odpovědět
Corwin8  |  10. 09. 2007 14:36

Tak mě zarazilo házení Deus Ex a Bioshock na jednu hromadu. Bioshock je skvělý, ale Deus Ex je 1.jiný a 2. lepší.

 |   |  Odpovědět
Ertefol, Ertefol  |  10. 09. 2007 15:46

Ano, jsou to drobet jiné hry, ale mají několik styčných ploch (plasmidy=augumentace, systém skillů). Osobně jsem zužoval výběr, tedy jsem navrhnul dvě podobné hry. Ano, obě mají perfektní příběh a dají se hrát různými styly. Za svým názorem si stojím.

 |   |  Odpovědět
Radoslav  |  11. 09. 2007 08:43

Ano jsou to jiné hry. Ale Bishock má k Deus Ex nejblíž... nooo. no od dob Deus exe Nedosahuje jeho kvalit, ale je to jediná hra co se mu aspoň trošku přiblížila.
A protože nechci pořád dokola hrát Deus exe a SS, jse mrád za tuhle hru. V dnešní době je to klenot.

 |   |  Odpovědět
Wortex  |  30. 04. 2009 13:01

JJ. A navic teda Shodan nebyla hlavni postava ktera by "musel odstranit prvni zakon robotiky" z pocitace na stanici nebo jak je to v clanku psany, ale Prave ten "zesilenej" pocitac, kterej prisel o prvni zakon robotiky zasahem hlavni postavy. To ze byla reprezentovana zenskou tvari a hlasem je ale pravda ;o)

 |   |  Odpovědět
avatar
30. 04. 2009 14:59

Eh? "Osádka obrovské vesmírné stanice, jež byla vyvražděna šíleným počítačem spojená proti hráči – hackerovi, který za to všechno mohl. Z donucení vládními agenturami odstranil Shodan (tak se ona člověko-počítač jmenovala) první zákon robotiky a musel se ze stanice dostat a sníst to, co jsi navařil." - hráč je hacker, který odstranil Shodan první zákon robotiky. Je to tam napsané.

 |   |  Odpovědět
Wikan, Wikan  |  10. 09. 2007 09:28

Nerekl bych ze Ghost Busters byla nejaka tezka hra, spis patrila mezi ty lehci.

 |   |  Odpovědět
Ertefol, Ertefol  |  10. 09. 2007 10:03

Na svou dobu jistě, ale stála podle mě na pomezí mezi lehkou a těžkou hrou. Bylo docela těžké projít kolem Marshmallow mana.

 |   |  Odpovědět
Wikan, Wikan  |  10. 09. 2007 11:00

Bylo tezke prijit na to jak to udelat - jakmile na to clovek prisel, tak to byla nejjednodussi cast hry.

 |   |  Odpovědět
petrpan  |  10. 09. 2007 12:43

A jak se to tedy delalo?

 |   |  Odpovědět
Wikan, Wikan  |  10. 09. 2007 13:57

Stacilo se postavit na spravny misto (tesne vedle pravy nohy) a pak jenom joystickem nahoru, kdyz byl zrovna ve vyskoku.

 |   |  Odpovědět
Honza  |  10. 09. 2007 06:39

Když už ti není blbé přeložit článek z angličtiny, aniž bys uvedl zdroj (a tedy vydávat ho tak za svůj), aspoň ho přelož správně. "Hráči sami sebe začali považovat za jistý kult, do kterého nikdo jiný neměl přístup." - anglické slovo "cult" se v tomto kontextu překládá jako "sekta"

 |   |  Odpovědět
Poshm  |  10. 09. 2007 08:58

Lol tak to je síla, jestli je pravda že ten článek je jen přeloženej :D:D

 |   |  Odpovědět
Honza  |  10. 09. 2007 09:41

No, dost pochybuju, že by si autor jen tak vymyslel zcela nečeskou větu "hráči sami sebe začali považovat za jistý KULT, do kterého nikdo jiný neměl přístup". Samozřejmě se to blbě dokazuje, musel by někdo najít originál.

 |   |  Odpovědět
Ertefol, Ertefol  |  10. 09. 2007 09:51

Tak tedy děkuji za důvěru o původnosti článku. Celý jsem psal sám, jde o původní slovní spojení. Kult je v dnešní době naprosto normální slovo, doporučuji například Lovecrafta ve 30 let starém překladu, kde je také kult Cthulhu.

 |   |  Odpovědět
Honza  |  10. 09. 2007 10:05

V tom případě se omlouvám za podezíravost. Nicméně trvám na tom, že takovéto použití slova "kult" je silný anglikanismus, v češtině slovo "kult" ani v nejmenším neznamená "uzavřenou skupinu" a mělo by se použít slovo "sekta". Že to někdo přeložil takhle blbě již před 30 lety, na tom nic nemění. Jistě, že "kult" JE normální české slovo, ale ne ve výše uvedeném významu.

 |   |  Odpovědět
bonbon  |  10. 09. 2007 10:33

Nicmene ja trvam na tom, ze jses korunovanej vul.

 |   |  Odpovědět
Honza  |  10. 09. 2007 10:46

Proč jsem "korunovanej vůl", protože mě serou anglikanismy v českých článcích?
Jak bys své trvzení dále rozvedl?

 |   |  Odpovědět
pipin  |  10. 09. 2007 22:56

Korunovanej vůl jseš proto, že bez důkazů obviňuješ z plagiátorství.

 |   |  Odpovědět
Honza  |  10. 09. 2007 10:14

Doporučuji tyto zdroje:

http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/kult
Kult = náboženský obřad; uctívání, velebení, často nekritické

http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/sekta
Sekta = uzavřená politická nebo náboženská skupina

http://www.webster.com/cgi-bin/dictionary?va=cult
Jak je vidět, význam slova "cult" v angličtině je širší a zahrnuje jak české "kult, tak i "sekta".

V angličtině sice existuje slovo "sect" (http://www.webster.com/cgi-bin/dictionary?va=sect), ale myslím, že v běžném použití je slovo "cult" daleko šířeji používané - viz http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=cult&word2=sect

 |   |  Odpovědět
Ertefol, Ertefol  |  10. 09. 2007 15:49

Omlouvám se, ale s angličtinou jsme v dnešní době ve styku každý den. Kult se i ve významu sekta používá, ovšem jak jsem se tady dočetl tak zatím asi špatně. Osobně v tom nevidím problém, ovšem je vidět, že se najdou i lidé, kterým toto vadí. Příště se polepším

 |   |  Odpovědět
Wortex  |  30. 04. 2009 12:57

aha... A jak ze to prosim pekne souvisi s tematem clanku? Smazte ho nekdo!

 |   |  Odpovědět
sid  |  10. 09. 2007 00:13

Musim dat autorovi za pravdu ohledne Metal gear solidu, scena se Sniper Wolf me rozbrecela a to se mi snad nikdy ve hre nestalo, dodnes vzpominam na ten neuveritelne zpracovany pribeh.

 |   |  Odpovědět
Radoslav  |  10. 09. 2007 10:21

Rozbrečet u hry? Doporučuji Outcast - jediná hra kde mi u outra ukáply slzy Nezapomenutelná hra... Škoda že ji n aovým HW nedokážu ani za nic rozchodit se zvukmama Trpím.

 |   |  Odpovědět
Kriss  |  20. 09. 2007 11:14

Me bylo do breku jen u jedny hry a to byla Mafie. Kdyz zabili pauleho a pak na konci pri outru...

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor