Téma: Největší omyly herního průmyslu

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 38

Diskuze k článku

Pego  |  26. 09. 2007 11:14

Jsem šťastným majitelem originálky pro PS2 a jenom mě mrzí jak to dopadlo s těma prodejema...

 |   |  Odpovědět
gabosh  |  16. 09. 2007 09:36

nemám pocit že to je v pravom slova zmysle omyl herného priemyslu, sami hráči si skôr môžu za to, že nádeje na pokračocanie tohto skvostu sú po tak slabích predajoch priam mizerné. Ja osobne túto hru milujem a nič lepšie som v živote nehral, no UbiSoft už nie je to čo bývalo a idú len za peniazmi, asi ako každý rozumný a správny podnikateĺ tohto sveta... Teda nemá pre nich zmysel riskovať milióny eur kvôli snu pár desiatok tisíc hráčov...

 |   |  Odpovědět
Jindra  |  16. 09. 2007 07:29

Článek se mi velmi líbí, ale v jeho polovině, v části pojednávající o Nokii se dozvím, že Nokie chystá v polovině tohoto roku nějaký nový produkt. ... Ehm ... máme září . Buď se jedná o velmi starý článek autora, uvedený až teď a nebo dokonce jen přeložený článek odněkud jinud, se kterým se jen chvíli počkalo, aby si to někdo nespojil. Vzhledem k tomu, že drtivá většina článků na Doupěti spadává do šedi pouze nafouknuté krátké zprávy roztažené do velkých rozměrů jen nicneříkající omáčkou a opakováním skutečností, tento povedený článek velmi vyčuhuje. Buď se tedy na Doupěti objevil do teď opomíjený talent (autor však publikuje zde již vcelku dlouho), nebo alespoň solidní překladatel (to ovšem v případě, že původní článek je v cizím jazyce a ne z některého zdroje tuzemského). Je možné, že se pletu, ale ono to prostě svítí.

 |   |  Odpovědět
gogolak  |  16. 09. 2007 10:08

Máš pravdu, autor je na Doupěti už delší dobu. Ale když se podíváš na seznam článků, co napsal, zjistíš, že se do teď zabýval pouze freewarovkami a věcmi podobného ražení. Pořádný článek si schoval až na teď. A podívejme, ono se to nejen dá číst, ale dokonce převyšuje ostatní zdejší články minimálně o třídu, alespoň co do obsahu.

 |   |  Odpovědět
d_awe, d_awe  |  16. 09. 2007 12:25

Rád uvedu na pravou míru. Autor své články publikoval především v papírovém Doupěti, pro které také připravoval DVD přílohu. Téma o největších omylech herního průmyslu vzniklo před časem jako téma pro papírové Doupě - a my, vzhledem k jeho kvalitě, jsme se rozhodli po čase poskytnout text zde na webu i pro čtenáře, kteří se k papírovému Doupěti nedostali a třeba už ani nedostanou. Jsem rád, že se článek líbí; fabulace o původu textu a autora jsou teď snad už bezpředmětné. Pěkný den.

 |   |  Odpovědět
Jindra  |  16. 09. 2007 13:42

Tak to je fajn. Možná by za účelem předejití podobným spekulacím o původu bylo vhodné uvést, kdy a kde byl článek již jednou zveřejněn. Lépe řečeno, odkud byl vlastně převzat. Je to v periodikách zvykem a internetový "časopis" by neměl být vyjímkou.

 |   |  Odpovědět
Michael Stern  |  15. 09. 2007 20:56

Omlouváme se za nefunkčnost některých odkazů, v několika případech byla způsobena špatným formátem obrázků a v druhé kapitole článků chybou při uploadu na ftp. Bohužel při rozsahu článku nebyly zkontrolovány všechny obrázky, vynasnažíme se, aby se to neopakovalo. Vynecháme spánek, snídani, svačinu, druhou svačinu, oběd, zbytky z druhé svačiny, včerejší snídani a pizzu s ančovičkami, která byla připravena na pozítří :).

 |   |  Odpovědět
Tomcat  |  15. 09. 2007 22:00

Jen stím Apple a S Jobsem jste to furt neopravil

 |   |  Odpovědět
George  |  15. 09. 2007 20:28

Dobry den,
Jako jeden ze zamestnancu Gizmondo USA (National Kiosk - odnoz Tiger Telematics pro ditribuci v USA) bych rad neco dodal k clanku.
Handheld samotny nebylo vubec spatne zarizeni (ovsem neumelo v rozporu s clankem posilat emaily). Zajem byl na predvanocnim trhu 2005 v USA docela veliky (vim to z prvni ruky nebot jsem byl zodpovedny za distribuci zbozi v retail obchodech), ale katastrofalni nedostatek cehokoliv (konzole, hry, prislusenstvi) cely projekt potopil. Cele to bylo zpusobene prisernym managementem, jak je popsano v clanku. Behem rijna 2005 jsme meli predobjednavky na radove tisice kusu, ovsem dodavky z tovaren v Cine se pohybovaly ve stovkach kusu az v listopady nadobro ustaly.
Dnes se na to cele divam jako na dobrou zkusenost, hlavne z pohledu "Jak nedelat business". Jako jeden z poslednich kteri odesli jsem byl svedkem kolapsu a umirani spolecnosti. V te dobe zaroven vysly na povrch informace o managementu Gizmondo Europe (svedska mafie apod.). Nektere inside informace ktere samozrejme nejsou v clanku zmineny (docela presne vycisleni financnich ztrat a plytvani penez, viz dostihovi kone Gizmondo Europe nebo 2 Ferrari Enzo z nichz jedno neslavne skoncilo v Californii rizeno Stefanem( jsou i dneska zarazejici.

 |   |  Odpovědět
JosephD, JosephD  |  21. 09. 2007 22:55

Děkujeme za doplnění informací, vážíme si toho.

 |   |  Odpovědět
Dark_one  |  15. 09. 2007 18:31

U obrazku k Shenmue jsou obrazky z Yakuzy. Jsem jediny, kdo si toho vsiml?

 |   |  Odpovědět
Eso Rimmer  |  16. 09. 2007 18:44

jj, jsou tam obrázky z Yakuzy místo Shenmue... Ten článek je nějaký zabugovaný. :)

 |   |  Odpovědět
Pavel  |  15. 09. 2007 08:19

Polovina odkazu na vetsi obrazky mi nefunguje (aspon ve Firefoxu).

 |   |  Odpovědět
marek  |  15. 09. 2007 08:38

bohužel i v exploreru. udělejte s tim něco, nebo už sem kvůli tomu nebudu chodit a dopadnete jako tištěný doupě

 |   |  Odpovědět
dRAhQsCH  |  15. 09. 2007 10:23

hm, papirove DOUPE by se dalo povazovat za takove klucici BRAVO - jednim slovem odpad

 |   |  Odpovědět
Michael Stern  |  15. 09. 2007 20:58

Děkujeme za nepravidelnou rotaci tupého nože ve stále krvácející ráně. Bylo to kousek od tepny!

 |   |  Odpovědět
Jirka  |  15. 09. 2007 01:00

Psala se první polovina 90. let a Steve Jobs, jenž je obecně znám podceňováním her jako takových, se nechal svými kolegy přemluvit k požehnání vývoje nové herní konzole jménem Pippin...
Steve Jobs se vrátil do Applu v roce 1997, takže si těmito desinformacemi krmte někoho jiného.

 |   |  Odpovědět
Petr  |  15. 09. 2007 09:55

Počátkem 90tých let se snad ještě OS Applu ani Mac OS nejmenoval, tehdy to byl prostě jen System a číslo...

 |   |  Odpovědět
rados  |  15. 09. 2007 09:57

přesně. jenom nevím, kde autor článku našel tuhle informaci "...se nechal svými kolegy přemluvit k požehnání vývoje nové herní konzole..." já osobně bych se svýmy kolegy pár let než nastoupím do nějaké firmy teda přemluvit nenechal

 |   |  Odpovědět
EnderW  |  15. 09. 2007 10:40

Zrovna jsem se to chystal napsat, ale někdo mě předběhl :) Steve Jobs "byl odejit" od Applu v roce 1986, poté, co vývoj BigMacu (což měl být nejvýkonnější počítač té doby s novým OS) několikrát překročil předpokládané náklady a nakonec byl zrušen.

Do Applu se vrátil v roce 1997, kdy stál - i díky konzoli - těsně před krachem a to tím způsobem, že Applu prodal svou novou firmu NeXT, jejíž operační systém se stal základem Mac OS X. (mimochodem taky spoluzaložil Pixar a dnes - po odkoupení Pixaru Disney - je i spolumajitelem Disney...).

Bližší informace na Wikipedii nebo v knížkách "iCon Steve Jobs: the Greatest second comming in the history of business" nebo "Apple Confidential 2.0", zájemcům můžu půjčit v anglickém originále :)

 |   |  Odpovědět
hOnZa  |  14. 09. 2007 19:58

n-gage byla ve své době dokonalá i jako telefon, mp3 přehrávač a ty hry jak již zmínil kolega nebyly dodnes překonány. lze říci, že to byl předchůdce smart telefonů.
Chyba byla spíš v marketingu a vysoké ceně her.

 |   |  Odpovědět
cvm  |  14. 09. 2007 21:12

"n-gage byla ve své době dokonalá i jako telefon, mp3 přehrávač" - slovo prevratna by sa hodilo skor, ale nic to nemeni na predajnych vysledkoch, co spominal autor clanku. Co sa tyka vybavy a funkcnosti bol lepsi a skor (dlho odkladany) SE P800i. Samozrejme N-GAGE bola primarne urcena na hranie.
A co sa tyka predchodcu smart telefonov, tak v roku 2000 to bol Ericsson R380.

 |   |  Odpovědět
Isolda  |  15. 09. 2007 10:02

Možná z ní pár lidí bylo nadšených, ale jak rychle se objevila, tak rychle zase zmizela. A propadák znamená, že se výrobek neprodává a zisky z prodeje nepřevyšují náklady. Do toho článku určitě patří.

 |   |  Odpovědět
ump  |  14. 09. 2007 16:35

 |   |  Odpovědět
Morbo  |  14. 09. 2007 13:41

Naprosto super článek! Děkuju.

 |   |  Odpovědět
Anti-Mage  |  14. 09. 2007 12:06

Proč je Anachronox mezi největšími omyly??? Nějak nechápu, proč je po boku Daikatany. Sám autor píše, jak je geniální. Asi to myslel jinak, ale nějak mi to tam nezapadá.

 |   |  Odpovědět
Standa Dolinek  |  14. 09. 2007 13:09

On nebyl geniální, ale genitální!

 |   |  Odpovědět
uzivatel  |  14. 09. 2007 13:19

nebyl uspesny?

 |   |  Odpovědět
Morbo  |  14. 09. 2007 13:41

Neměl úspěch.

 |   |  Odpovědět
Anti-Mage  |  14. 09. 2007 17:45

Jasně, ale takových her jsou tisíce typu Daikatany. Myslím tím kombinace "neúspěšné + hrozivě udělané". Jako je to detail, já se jen tak ptal

 |   |  Odpovědět
mandarinka  |  15. 09. 2007 15:01

On ani takový Planescape: Torment se moc neprodával. Hergot, co vás to udivuje? Kvalitní filmy taky většinou moc nevydělají.

 |   |  Odpovědět
Daiman  |  16. 09. 2007 01:31

Anachronox ma slusnu skupinu fanusikov este aj teraz
O urovni Doupe hovori v prvom rade to, ze papierovy casopis zanikol No neviem, neviem, ako dopadne Computer pri takomto vedeni

 |   |  Odpovědět
narg  |  14. 09. 2007 10:01

tak s propadakem ngage nemuzu souhlasit! sice ze zacatku stala cca 15k to BYLO prehnany i na mne, ale kdyzu sem ji porizoval ja, prisla me na nejakych 4500 a za tu cenu je to skvelej kominikator. musite taky uvazovat, ze ngage prisla v dobe, kdy integrovany fotak mela leda 7650 a 6600 stala 20k!

kdyz si vemu tehdejsi hry (a ze sou to 3 roky) tak lepsi predelavky her na handheld, kerej ma 200mhz a 4mb ram sem jeste nevidel a navic to byly hry, kere maji opravdicke 3d a graficky cip specielne na hry!

pozdejsi hry, jako treba asphalt gt a jine z posledni doby, zdimaji z ngage naproste skvosty, co se tyce mobilnich her. co se tyka ovladani, herni styl gamepadu je naprosto neprekonatelny a na zadnem soucasnem mobilu se hrani s ngage NEDA srovnavat !

jedina nevyhoda v soucasnosti je, ze nabizi pouze 4k barev (v dnesni dobe vysmech, ale tenkrat!) malo ramky (ale ta se moc nezmenila dodnes i v N series je stejna) a trocha vetsi vaha (140g je trochu dost :D

co se tyka telefonovani, je to jedinej telefon co znam, s kterim zaujmete ciste telefonovanim ! je to taky jeden z mala duvodu, proc ngage pouzivam dodnes :D

zbyle duvody maleho rozsireni si nokia zavinila sama, a to vysokou cenu pri startu a malo her pri uvedeni. taky z toho pplyne, ze zadny jiny vyrobce nic podobneho ani z daleka ngage nenabizi i nokia koncept ngage opustila (myslim hw) coz je podle mne skoda, kdyby pridali fotak, ramku, procesor a poctivy 3d cip, byl by z toho PSP s telefonem, a do toho bych i sel znova.

posledni podobne zarizeni je gizmo, co vim v dobe ngage nabizel vsechno co jsem vymenoval, akorat ze pouze v usa (tusim)

 |   |  Odpovědět
xav  |  14. 09. 2007 10:17

Propadak se neurcuje podle toho, jestli se nekomu produkt libi nebo nelibi. Propadak se urcuje podle prodejnich cisel, a ty jsou jasna....

 |   |  Odpovědět
sx  |  14. 09. 2007 10:47

mozna je ngage je skvela ale kolik si teenageru koupilo ngage za sve prachy ?!

 |   |  Odpovědět
Isolda  |  15. 09. 2007 09:54

No tak skvělá možná pro tebe a pár lidí, ale jako celek se vůbec neprodávala. Proto to herní propadák je. A vím to, protože prodávám hry a herní konzole.

 |   |  Odpovědět
111  |  04. 10. 2007 11:44

ty víš hovno ty demente.

 |   |  Odpovědět
Standa Dolinek  |  14. 09. 2007 09:23

Tohle už jsem četl před nějakou dobou v papíráku...
Sice je tam pár blábolů, ale vcelku lze souhlasit!

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor