Téma: Sága Elder Scrolls 2/3, Daggerfall – pád legendy

Diskuze čtenářů k článku

Davcoun  |  28. 01. 2004 11:12

Hrál jsem, tudíž dávám za pravdu

 |   |  Odpovědět
mh  |  28. 01. 2004 13:26

nevite negdo odkud bych si to moh zadarmo stahnout? :)

 |   |  Odpovědět
paja  |  04. 08. 2004 15:09

VIME!!! :O)))))))))))

 |   |  Odpovědět
IN  |  28. 01. 2004 13:55

Dungeony se negenerovaly nahodne, ale byly poskladany z jednotlivych celku tak, ze jejich tvorba pri tom mnozstvi pak nedala tolik prace. Bohuzel si pak byly az prilis podobne.... Jedinecne byly snad jen dungeony pod zamky Daggerfall, Wayrest a Sentinel (sakra, jmenovalo se to vubec tak?.::o) Uz je to tak dlouho....:o)) Jinak recenze vyborna, autorovi davam za pravdu, byla to proste Hra s velkym H..:o)

 |   |  Odpovědět
bullw  |  31. 01. 2004 12:37

Daggerfall jsem po nekolikate dohral asi pred dvema lety a musim rict, ze Morrowind je jenom slabsi odvar...

 |   |  Odpovědět
ValMor  |  31. 01. 2004 18:53

o generování dungeonů tu již někdo psal. jinak v daggu bylo pár skělích plusů třeba.
a)dokonalý systém kradení aneb na co potřebujeme nakupovat když po zavírací hodině je vše zadarmo
b)noční procházka po Daggerfalu u slabých povah vyvolávala vcelku nepěkné křeče (ja ho procházel s vypnutejma reprákama protože zvuky co vydávali duchové byli tak dokonalý že mě mrazilo v zádech ..zejména ve chvíli kdy mě do zad nějakej ten duch trefil :) )
c)kůň nejlepší přítel člověka
d)když sem jako upír v polovině dungeonu potřeboval sehnat krev :)
e) na vysoké hodnosti v mágské gildě teleport po celém světe zdarma (projít všechna hlavní města na mapě za 24 hodin to má své kouzlo)
f)některé paláce vypadly skutečně dobře že jsem neodolal a párkrát si skočil dolů z věže:)
g)skull of corruption ... nejzábavnější věcička v okolí :)
h)moje vlastní obrazárna na mé lodi :)

ale bohužel i hafo mínusů např
a)generované questy...tzn mohli ste dostat dva stejně hodnocené úkoly přičemž jeden vás stál celkově 2 minuty práce (např hlídání mágské gildy přes noc,lovení zvěře v barácích pro fightery) a druhý znamenal x hodinové prolézání dungeonu při marném hledání či zabíjení čehosi
b)dungeony neměli žádnou logiku. A občas bylo skutečně o náhodě jestli to co hledáte najdete (pokud jste špatně odbočili mohli ste taky danou věc hledat do skonání světa)
c) celkově příliš pokud de o boj moc jednoduché. Poté co sem zabil na 4levlu prvního upíra tak nějak sem už neměl v přímém boji konkurenta pokud nepřátel nebylo víc jak 10 a nejednalo se o nejsilnější příšery (podařilo se mi umřít akorát jednou a to proto že jsem vstoupil do místnosti plné vyšších lichů a nějak sem přehlíd že do mě z boku buší dva ancient vampíři.)Chytání vampirismu se všeobecně řeší tak že si před upírem pustíte regenraci a dete se dívat na televizi a po 10-20 minutách jdete skontrolovat jestli vám náhodou regenerace nedošla
d)nevim jak komu ale zvukovej doprovod v daggerfalu sem považoval už tehdy za hrůznej a zejména po vstupu do obchodu kdy sem vždy vypínal repráky
e) Gigantnické dungeony a orientace v nich... zejména nutnost se z nich vracet pomocí teleportu či jak se tehdy jmenovalo. Cíl možná najdete ale najít východ bez teleportu to byl teprve problém :)
f)propadajcí se textury. Není nic veselejšího když příšera kterou máte zabít propadne podlahou a vy jí nemůže zabít :) a když propadnete vy a vznášíte se ve vzduchoprázdnu  taky to má něco do sebe :)

Každopádně tehdy jsem nad tím strávil asi půl roku hraní ani nevím proč :)

 |   |  Odpovědět
M.P.  |  11. 02. 2004 15:43

Naprosto nesouhlasím s titulkem článku a konstatováním, že druhý díl znamenal pád legendy. Hrál jsem jak Arenu, tak Daggerfall (a nyní Morrowind) a musím říct, že u Daggerfallu jsem se bavil tisíckrát víc, než u jeho předchůdce a následovníka. Sám autor hru chválí, konstatuje sice obrovskou zabugovanost (která ale ta byla vyřešena patchi) a přitom název obsahu článku vůbec neodpovídá. Musím říct, že mně hra nepadala ani bez aplikování patche a než jsem se dostal k zabugovaným místům hry, týkajících se hlavní linie příběhu, byli už opravné patche venku. Jediné, co bych té hře vytknul, byly ani ne tak nepřehledné dungeony, jako strašně nepřehledné a prakticky nepoužitelné mapy k nim a potom občasné zaseknutí v textuře, což se vzhledem k tak obrovské rozlehlosti hry asi nedalo nikdy vyloučit úplně. Tahle hra je jednou z nejlepších, co jsem kdy hrál a konstatování autora tohoto článku, že hra je sice lepší než předchůdce, ale přesto jde o pád legendy, považuji za naprosto směšné.

 |   |  Odpovědět
David Sláma  |  12. 02. 2004 11:44

Uznávám, že v tom je drobný rozpor, avšak naprosto odůvodněný. Článek hru poměrně oslavuje - s mnohaletým odstupem uznává všechny její klady; podnadpisek se pak vztahuje k dobovému přijetí hry. Míra zabugovanosti se (jako ostatně všechno v té době) lišila počítač od počítače, každopádně byla ohromná a znamenala pro Bethesadu řádný průšvih. Přesto však Daggerfall, pokud jste tohle všechno překousli, byl hodně dobrou hrou - proto ten kontrast mezi vyzněním článku a podnadpisem.

 |   |  Odpovědět
Gonzo  |  28. 02. 2004 13:28

Co to je za postavu na obrazku s titulkem: "Zajímavé srovnání zpracování jedné a té samé postavy v Daggerfallu a Morrowindu" ?

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hry zadarmo nebo se slevou: akce na PlayStation Plus a Sundered zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: akce na PlayStation Pl…

Na všech platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Někdy je toho ale tolik, že se v tom člověk jen těžko orientuje. My vám s tím rádi pomůžeme. Podívejte se níže na akce, které by vám tento týden neměly uniknout.

10.  1.  2020 |
Nejkrásnější hry uplynulých let: hráči ve hrách „fotografují“ úchvatné snímky

Nejkrásnější hry uplynulých let: hráči ve hrách „f…

Stále více her začíná nativně využívat foto režimy a my se tak můžeme dívat na umělecká díla hodná našich obrazovek.

21.  1.  2020 | | 6 N/A
V Assassin

V Assassin's Creed Ragnarok procestujete Evropu, p…

Další díl populární série začíná unikat na internet stále více a oficiální odhalení už je víceméně na spadnutí.

11.  1.  2020 | | 5 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 11 N/A