Téma: Sága Elder Scrolls 3/3, Morrowind – zmrtvýchvstání legendy

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 12

Diskuze k článku

Honza  |  09. 02. 2004 10:13

... jen by mě zajímalo, kolik času věnovali místní kritici hře Redguard. Podle mého názoru se jednalo na svou dobu o velmi atmosférickou a inteligentní gamesu. Kdo ji nehrál, rozhodně mu ji doporučuji.

 |   |  Odpovědět
shadow  |  06. 02. 2004 10:48

Jo, máš recht, špatně jsem se podíval (dvakrát řež, jednou měř ). Když on je ten jejich design někdy tak přehlednej.. Každopádně sorry, Michale "Možná_že_ ne_ až_ tak_anti_Bethesda_Wolfe_a_Morrowindoprzniči" . Na druhou stranu tak trochu nechápu, že nesestaví svůj vlastní podobný seznam.... , i když možná že i proto, že by šli se svou kůží až příliš na trh. Na ten Gamespy snad stačí link, přeci jde o Level. Jinak zařazení FF7 taky nechápu, stejně tak NWN, American McGee's Alice, Mortal Kombat, Pools of Radiance: Ruins of Myth Drannor - to třeba nedopadlo vůbec nejlíp, ale že by tam byl hype, nebo overpraise, to bych teda vůbec neřekl

 |   |  Odpovědět
shadow  |  05. 02. 2004 20:28

Morrowind je jedna z nejlepších her všech dob - i přes jeho všechny případné nedostatky jako poměrně častý (aspoň z počátku) CTD nebo někdy výtýkaný nedostatek výzvy apod. Je to především o alternativním světu, o světu, do kterého se člověk může na dlouhý týdny, ba měsíce ponořit, a "realitě" dát sbohem. A toho si na Morrowindu nesmírně cením a i proto se k němu neustále vracím. Fakt mě dost namíchlo, když si tak pročítám poslední Level a v pojednání o přehypovaných, overpraised hrách uzřím i Morrowind. Michal "AntiBethesdaWolf" Rybka dokonce píše o tom, že po chvíli začne být Morrowind "fatálně nudný" a že " většina lidí, kteří ho chválili, ho nikdy nedohráli". Myslím, že je to o tom, že Morrowindoprznič Rybka a jemu podobní prostě a jednoduše Morrowindu nedali ten čas, co si zasluhuje, a že neví, o co přicházejí, a komplexnost a totální promakanost hry si tak prostě vůbec neuvědomují, resp. vůbec neví o čem hovoří, neb píší. Já říkám, radši si dám jednoho Morrowinda, než deset jiných, třeba i kvalitních her. Morrowind má totiž svý obrovský kouzlo a v tom jedinečnej a i díky tomu je nejlepší. Jen slepci ho nevidí.

 |   |  Odpovědět
Merlin  |  05. 02. 2004 22:23

Musim se pridat ... Morrowind povazuji ve sve kategorii (tedy dungeony, rpg) za nejlepsi hru kterou jen tak neco neprekona (srdecne jsem se zasmal v recenzi na SW - KOTOR hlaskam jako "zapomente na morrowind, kral je mrtev" atd ... Pravdou je, ze hra je podstatne zjednodusena, aby oslovila vetsi publikum (ach ta komerce), ale nastetsti je to provedeno citlive. Souhlasim s tim, ze atmosfera je trosku jina nez v Daggerfalu, ale tam slo taky o to, ze to byla prvni hra s podobnou volnosti a urovni detailu (dobra, jeste Arena). A Shadowe, na Rybkina se vykasli, evidentne tomu moc nerozumi a placa kraviny, dyk je to zarytej strateg a ne dungeonista ze stary skoly ...

 |   |  Odpovědět
shadow  |  06. 02. 2004 10:04

Na Morrowindu je všechno naprosto skvělý, jen dvě věci tam postrádám - pravý x-hodinový Daggerfallský dungeony s tím pověstným
zvukem otevíraných dveří za našimi zády (asi i proto si dám zase Daggerfall) a asi i koně - i když pak by se každou chvíli nahrávala nová lokace, takže to berme jako takovou daň. Jinak teď jsem začal pařit Sea of Destiny Mod http://www.rpgplanet.com/morrowind/sodp/d_sod.htm - a i když jsem zatím na začátku , tak můžu všem doporučit - další stovky cells to explore . A propos, neznám vedle simulátorů nudnější žánr než jsou strategie - až na pár čestných výjimek RPG Rulez

 |   |  Odpovědět
Jan Rausch  |  06. 02. 2004 08:56

Ale ten článek přece není od Rybky, je to výcuc z postaršího článku Gamespy na adrese http://www.gamespy.com/articles/september03/25overrated/. Rybka nemá s článkem nic společného.

Ten článek sám je velice kontroverzní a asi každý v něm najde "tu svoji" hru, kterou pomlouvají nějací internetoví amatéři . Pro mě je například záhadou, jak se mohla v žebříčku umístit (vysoko nad Morrowindem) Final Fantasy VII - podle mě jedna z nejlepších her vůbec. Čili, z tohoto pohledu je článek naprosto zcestný a prestiži Gamespy jistě nepřidá (a jak vidíme, prestiži Levelu taky nedodal).

Na druhou stranu je to článek cenný v tom, že se odvažuje bořit některé mýty (já například souhlasím s tím, že dost přehypovaný byl Metal Gear Solid 2).

Myslím, že Morrowind získal všude tolik chvály, že o jeho kvalitách je takřka bezpředmětné se přít - někomu to prostě sedne, jinému ne. Takový je osud her, které se nebojí být originální.

 |   |  Odpovědět
mbr  |  09. 02. 2004 22:52

cirou nahodou sem ten hyper blabol v levelu cetl, jediny s cim souhlasim je hype MGS2, kterej me zabavil na vikend a pak sem absolutne nevedel proc bych si to mel nekdy v zivote zahrat znova. :))

btw. Morrowind je nejlepsi RPG vsech dob!!! no comment

diky za tenhle clanek!

 |   |  Odpovědět
Jiří Rýdl  |  11. 02. 2004 01:11

Jenom pro nazor "druhe strany" - Morrowind skutecne je prilis hypovan :-] Nejen, ze jsem ho nedohral za 100 hodin herniho casu, ale ztratil jsem motivaci hru dohrat. Kazdeho jsem zabil na dve rany a co? Porad jsem se musel po ostrove presouvat sem a tam pesky/behem/letem/teleportem strasne zdlouhave jen kvuli pokecu s nejakou postavou, co klidne mohla byt jen o kousek dal a ne na druhe strane ostrova. Neprehledny questovnik tomu rozhodne nepomohl :-].

Jiste jde o vynikajici hru, ale vpodstate pro hardcore hrace, kteri se skutecne chteji ponorit na dlouhe mesice, chteji sledovat vlastnostosti postavy s desitkami cislicek, chteji listovat inventorarem se stovkou vecicek, chteji resit destiky questu najednou, z nichz nektere si vzajemne odporuji atd. Nic proti gustu, ale u SW:KotOR se bavim neskonale lepe!

 |   |  Odpovědět
mbr  |  11. 02. 2004 12:01

souhlasim s tim ze zakladni morrowind je celkem lehkej, ale od toho je tam volba obtiznosti ne? tribunal a hlavne bloodmoon jsou tak o dve tridy tezsi. takze ti doporucuju si je zkusit. jo a ja jsem se treba na ty "cisilka" jak rikas skoro celou dobu co to hraju vubec nedival, a v invetory toho taky moc nenosim, nepotrebny veci okamzite prodavam mymu oblibenymu prekupnikovy s alkoholem :)) kterej me da za vse plnou cenu :) (zasveceni dobre vi o kom mluvim :))) takze sis ten morrowind mozna trochu moc zeslozitil (no lol dobry slovo ne? :)))


ja hral KOTOR asi 4 (slovy ctyri) hodiny a sel okamzite z disku pryc :)) sorry ale na RPG, ktery se ovlada jednim tlacitkem a neni v nem v podstate zadna volnost, je tady PS2 ne? (vtipek, doufam ze me ted nebudou kamenovat hordy PS2 teenageru) :))) hehe

 |   |  Odpovědět
Eiko  |  05. 02. 2004 14:18

hmm jako treti pokracovani elder scrolls po arene a daggerfallu bych ocekavala battlespire, ktery vysel 2 roky po daggerfallu. kdepak se ti tenhle dil elder scrolls ztratil? a rozhodne patri k dilum ktere stoji za zminku. narozdil treba od redguarda...

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  05. 02. 2004 15:55

Dovolil bych si oponovat už nadpisu vašeho příspěvku "autor píše o něčem o čem vůbec nic neví"

David Sláma dodal jeden z textově (a podle mne nejen textově, ale i obsahově) nejbohatších třídílných seriálů, které jsme na Doupěti měli... domnívám se že takto šmahem odsoudit jeho práci kvůli jednomu opomenutí není fér

 |   |  Odpovědět
David Sláma  |  06. 02. 2004 08:13

Zdravím, vaše informace nejsou bohužel tak úplně přesné. Pokud bychom Battlespire považovali za TES3, pak by Morrowind vzhledem k TES:Redguard musel být již pátým dílem. Cílem mého seriálu byla však trilogie Elder Scrolls tak, jak ji prezentuje Bethesda. Úlety ze stejného světa jsem do svých článků zařadit nechtěl. Na druhou stranu máte pravdu, že když už jsem zmínil Redguard, mohl jsem napsat i pár slov o Battlespire. Dovolte mi to tedy nyní.

Zhruba dva roky po Daggerfallu se objevila hra z plánované série Elder Scrolls Legends s názvem Battlespire. Přinesla vylepšenou grafiku, ačkoli modely postav byly stále reprezentovány 2D sprity. Sice ve hře bylo využito takřka stejného systému povolání jako v Daggerfallu, ale díky výrazně akčnímu zaměření titulu mnoho skillů (hlavně zlodějských) ztrácelo smysl. Rovněž tato hra postrádala základní atribut Areny a Daggerfallu - volnost. Svět byl mnohem menší a lineárnější, než byli fanoušci TES zvyklí, což jim nevynahradila ani zlepšená interakce s NPC. Jinak akční zaměření Battlespire zvláště vyniklo při multiplayeru, kde se v podstatě jednalo o typický deathmatch. Celkově tak tohle převážně do kobek uzavřené akční RPG spadalo mezi lehce nadprůměrné tituly, jež neustály nápor času. Nicméně je pravdou, že jeho kvality byly větší než u Redguard, a proto se ode mě Battlespire nyní dočkal o něco rozsáhlejšího komentáře

Přeji pěkný den ^_^

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor