Terminus

Většina dnešních her je vlastně na jedno použití. Stal se z nich klasický spotřební materiál a pouze ty nejlepší kousky si zahrajeme podruhé, potřetí, někdy i počtvrté. Potom je ale stejně odložíme, protože je to prostě stále to samé. Teď samozřejmě mluvím o single-playerových hrách, multiplayer je jistým osvobozením od tohoto zaběhaného řádu. Jenže ne každý má možnost zahrát si s několika přáteli přes internet či lokální síť.
Většina dnešních her je vlastně na jedno použití. Stal se z nich klasický spotřební materiál a pouze ty nejlepší kousky si zahrajeme podruhé, potřetí, někdy i počtvrté. Potom je ale stejně odložíme, protože je to prostě stále to samé. Teď samozřejmě mluvím o single-playerových hrách, multiplayer je jistým osvobozením od tohoto zaběhaného řádu. Jenže ne každý má možnost zahrát si s několika přáteli přes internet či lokální síť.

Terminus je nová vesmírná simulace z dílny nepříliš známého vývojářského studia Vicarious Visions. Není to ovšem jen tak ledajaká simulace, Terminus se chce stát právě jednou z mála her, kterou budete moct hrát třeba dokud u ní nezetlejete. I to se může podle toho, co se o ní píše, klidně stát - posuďte sami.

Místo a čas děje nejsou příliš originální - 200 let vzdálenou budoucnost jsme tu měli již nesčetněkrát. Lidstvo má k dispozici fuzní pohon a šťastně se roztahuje po Sluneční soustavě. Hlavním důvodem tohoto "rozptylu" však není ani tak ten fuzní pohon, jako spíše jistý mimozemský artefakt, nalezený před o 30 nazpět poblíž Jupiteru. Díky němu se totiž podařilo vytvořit Vortexové brány, kterými se lze přepravovat z místa na místo ve zlomcích sekund. Ale jaká je přítomnost, tedy ona 200 let vzdálená budoucnost (ach ta relativita!)? Jednoduše řečeno, vře to. Marsovské společenství už nechce snášet nadvládu UNL (United Earth League, volně přeloženo Spojená Pozemská Liga) a vše směřuje k válce.

Vy, jakožto nájemný pilot, máte možnost výběru ze čtyř "povolání" - buď se můžete přidat k Marsu, UNL, stát se žoldákem nebo pirátem. Prvních dvě možnosti jsou poměrně klasické, vaše úloha je jasná, ačkoliv i zde je Terminus originální. Hra totiž není dělena na mise, ale odehrává se "v reálném čase". Neplníte tedy misi za misí, ale máte ohromnou volnost pohybu. Občas vám přijde papír, že tam a tam můžete udělat to a to, ale vy to dělat nemusíte. Prostě to necháte ležet a půjdete si svou cestou, onu (třeba) bitvu za vás jednoduše vybojuje počítač. Podle toho zda vyhraje či prohraje se dále změní celková situace hry. Vypadá to velice komplexně, ale co teprve když si vyberete dvě poslední možnosti - žoldáka či piráta! Pak teprve máte NAPROSTOU svobodu pohybu a můžete si dělat doslova, co chcete. Celý systém je postaven dynamicky, pomocí skriptů. Nemyslete si ale, že hra nemá příběh. Naopak, má, a údajně velice silný, dokonce natolik, že ho její autoři raději ani nechtějí prozradit. Co víme je, že hra obsahuje na 700 stran textu a přes 70 různých postav, se kterými se budete moci setkat a mluvit na vesmírných základnách, v docích, a podobně.

Čím se dále vývojáři pyšní je velice propracovaný fyzikální model, dokonale kopírující Newtona. Také multiplayer se zdá býti velice slibným, protože spolu bude moct soupeřit až osm hráčů najednou.

Terminus tedy vypadá jako velice originální vesmírný simulátor jemně kombinovaný s trochou adventuření, a to, když si vzpomeneme na takové velikány, jako byli Privateer či Elite, prostě musí dopadnout dobře. A na konec ještě jedna malá zajímavůstka - Terminus je vyvíjen pro všechny tři hlavní dnešní platformy najednou - Windows, Mac i Linux.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A