TES4: Oblivion - v zajetí technologií a matematiky

Výkonný producent čtvrtého dílu legendární série The Elder Scrolls Todd Howard sdělil hráčům několik bližších informací k herním technologiím, které bude Oblivion využívat. Na co se tedy můžeme těšit? Málokdo zůstal neuchvácen překrásnými screenshoty velmi realistické přírody. Podle Howarda tohle enginu Oblivionu umožňuje množství algoritmů, statistik a matematiky, nikoli pouze náhodná generace prostředí. Cílem bylo hru "naučit" vypočítávat prostředí, třeba podle rychlosti růstu flóry. Díky tomu se programátoři mohou zaměřit na jiné aspekty hry.

  

Lákavě zní rovněž osobité zapojení Havok enginu pro co nejrealističtější fyziku. Ten je ve hře přítomen nejen kvůli realistickému ztvárnění hmotnosti různých předmětů, ale především kvůli některým vylepšením, jež nám programátoři Bethesdy dají ochutnat. Mezi ně patří šípy zůstávající zapíchnuté ve svém cíli a ovlivňující tak jeho hmotnost, či skutečnosti mnohem bližší aplikace telekineze či paralýzy. (Jak říká Howard, pozorování paralyzovaných chlápků, jak padají ze schodů, vždycky pobaví.)

  

Řada přišla i na tolik potřebnou živost světa. S tím měl právě Morrowind třeba oproti oběma dílům Gothica trošku problém. Oblivion by měl díky Radiant AI systému vše změnit. Howard jako příklad udává řešení na první pohled banálního úkolu získat od konkrétní postavy ve hře diamant. Rázem dojde na mnoho možností řešení a hráč musí nalézt odpověď na řadu otázek. Nespí ten člověk zrovna? Kdy je doma a kdy v práci? Bere si diamant s sebou do práce? Má mě v oblibě? Prodá mi ten diamant, nebo mu ho mám ukrást? Můžu ho zabít? Když ukradnu všechno jeho jídlo, prodá diamant, aby měl co jíst? Hra tak dostane nový, živejší rozměr a my se můžeme těšit zase o kousek víc na konec roku, kdy Oblivion vyjde na PC a Xbox 360.

Zdroj: Games.net

Váš názor Další článek: Monster Madness - zapomeňte na Alien Breed

Témata článku: ,