The Collectables: skvělá akční řežba (mobilní recenze)

Když se řekne Crytek, většina z nás si vybaví buď sérii Far Cry nebo Crysis, ale jen málokdo si jméno tvůrčího týmu spojí s mobilními platformami. To se ale právě změnilo, protože Crytek pro platformy iOS a Android připravil další originální hříčku The Collectables. Jak jejich počin dopadl?

Ještě, než se pustíme do hodnocení hry, pojďme si The Collectables stručně představit. Jde o akční střílečku, v níž se ujmete skupiny žoldáků, kteří v různých oblastech, rozesetých po světě, zasahují proti nepřátelským vojákům a plní zadané úkoly a rozkazy.

Hru pozorujete z ptačí perspektivy pod mírně zkoseným úhlem. To znamená, že The Collectables se v podstatě hraje z pohledu třetí osoby, nikoliv však jedné, nýbrž všech členů vašeho vojenského týmu tak, abyste měli vždy perfektní přehled o tom, kde se vaši vojáci pohybují a co vykonávají. Jelikož se někdy může stát, že se vojáci částečně rozdělí, přehledu o dění pomáhá dynamická kamera, která se automaticky vzdaluje a přibližuje dle aktuální situace.

IMG_2488.PNG IMG_2490.PNG IMG_2492.PNG

Sbírat kartičky

Celá kampaň je rozdělena do devíti kapitol, z nichž se každá odehrává v jiném prostředí (tropické pralesy, pouště, ale i města, skladiště atd.) a každá obsahuje pět samostatných misí, přičemž v závěru každé na vás čeká souboj s bossem. V misích budete plnit rozličné úkoly – nejčastěji půjde o vystřílení dané oblasti od nepřátel, ale budete i provádět rukojmí, opravovat mosty, abyste mohli pokračovat, zneškodňovat strategické nepřátelské objekty a tak dále. Ač se název hry The Collectables, předjímající, že se ve hře bude něco sbírat, může zdát zpočátku matoucí, není tomu tak, protože přesně jak název napovídá, ve hře budete sbírat herní kartičky, které hrají klíčovou roli.

Postavy stejně jako zbraně můžete a budete muset dál za palivo a peníze upgradovat

Karty se dělí do dvou kategorií: jedny představují herní postavy (těžkooděnec, inženýr, speciální komando, atd.) a ty druhé zbraně a speciální featury, schopnosti a vylepšováky (granáty, lékárničky, bazuky, vrhání nožů, doktorská stanice, Molotův koktejl, útok z nebes, atd.), přičemž kolekci karet si můžete ze získaných navolit libovolně pro každou misi (čtyři místa pro členy týmu a několik míst pro zbraně, místa lze dál nakupovat).

IMG_2489.PNG

Postavy stejně jako zbraně můžete a budete muset dál za palivo a peníze upgradovat. Ty získáte v jednotlivých misích, přičemž se hodnotí rychlost průchodu misí, počet zlikvidovaných nepřátel, splněné úkoly, cestou budete rovněž potkávat různé bedny s poklady a tak dále. Sem tam jste za misi odměněni i samotnými herními kartičkami. The Collectables v duchu moderního trendu zakomponovávání mikrotransakcí nevybočuje ze standardu – proto vám umožňuje karty nakupovat za skutečné peníze, činit to však nemusíte. Průchod hrou ale bude pomalejší a méně zábavný.

Skvělá hratelnost

Kartičky nemusí znít jako přesvědčivý argument pro skvělou hratelnost. Co ale dělá z The Collectables mimořádně dobře hratelný titul, je jeho herní koncept. Ten spočívá v tom, že jste vysazeni na misi, máte tým vojáků a bohatý arzenál zbraní. To nejlepší ale představuje boj samotný – jen stěží byste hledali hru, která má dynamičtější bitevní pole, kde je třeba vážit každý krok, pečlivě se starat o vaše pěšáky a bedlivě sledovat, kam se odebírají vaši protivníci.

IMG_2493.PNG IMG_2497.PNG IMG_2500.PNG

Vedle toho, že můžete tým nasměrovat jako celou skupinu, můžete ovládat i každou postavu zvlášť podržením prstu na vybraném vojákovi a jeho přesunutím na cílové místo. To využijete především v situacích, kdy je třeba najít pro vojáky ideální místo pro útok, případně krytí.

Někdy můžete ušetřit vytoužené životy tím, že nepřítele překvapíte ze zálohy

Jelikož protivníci přichází s různými zbraněmi (granátomety ničící vše v okolí několika metrů, kulometčíci, vojáci s brokovnicí atd., tedy jak na dálku, tak na blízko) a lokace virtuálního světa obsahují místa na krytí, výbušné sudy, kulomety, vozidla a další interaktivní objekty, je neustále třeba sledovat boj a postupovat správně. Někdy totiž můžete ušetřit vytoužené životy tím, že nepřítele překvapíte ze zálohy.

IMG_2498.PNG

Špičková grafika

Crytek velké konzole a PC většinou mačká na maximum, jejich hry proto často představují technologický standard dané generace. Není divu, že o něco podobného se snaží i v případě The Collectables. Výsledkem je naprosto úchvatné technické zpracování. Už na přiložených screenshotech ostatně můžete obdivovat smysl pro detail, bohatost a pestrost prostředí a propracovanost jednotlivých prostor. Těšit se můžete třeba na pěkné textury, propracované osvětlení a také stínování scén. Pozadu nejsou ani speciální efekty a zvuky.

IMG_2499.PNG IMG_2500.PNG IMG_2501.PNG

Třešničkou na dortu budiž přívětivé ovládání, které intuitivním způsobem poskytuje absolutní kontrolu a přehled nad tím, co se na bojišti má dít a děje. Vojáci se ovládají jednoduše a využívání hracích karet představuje neotřelý herní prvek, který hratelnost – samu o sobě skvělou – ještě okořeňuje a zpestřuje.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Akce | Taktická akce
Výrobce: Crytek
Začátek prodeje: 23. března 2014
  • Skvělá hratelnost
  • Hezká grafika
  • Intuitivní ovládání
  • Hrací karty
  • Mikrotransakce

Připravované hry Cryteku většinou přichází s velkým očekáváním. Ať už jsou potom tato očekávání naplněna nebo ne, necháme na vás. V případě The Collectables vám však můžeme zaručit hodiny zábavy, protože hra obsahuje všechno, co takový titul pro mobilní platformu obsahovat má: skvělou hratelnost, slušný obsah a krásnou grafiku. Crytek zkrátka potvrdil postavení předního herního vývojáře. Doporučujeme!

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a můžete ji stahovat zcela zdarma na AppStore. Android verze dorazí v brzké době.

Váš názor Další článek: Ghost Recon Phantoms oznamují trailerem spoustu chystaných inovací

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,