The Crew 2: E3 dojmy z amerického snu

Od pokračování arkádové závodní hry The Crew se toho nic moc extra nečekalo, ale vývojáři nás překvapili. Rozhodli se oproti prvnímu dílu, kde vše stálo a padalo na předělání celých spojených států do hry, trochu odbočit. Podaří se druhému dílu uspět i přes neúspěch jedničky?

Ještě před tím, než bylo pokračování The Crew oficiálně oznámeno, měl jsem za to, že dvojka bude prakticky to samé, jen v jiném prostředí. V rámci marketingové kampaně pro jedničku se totiž pořád básnilo o tom, jak můžete jet z jednoho konce Ameriky na druhý. Čekal jsem tedy, že se buď přesunou do jiné oblasti, nebo že ke Spojeným státům přibude další část kontinentu. Ubisoft se ale rozhodl, že se vydá jiným směrem. Amerika tedy zůstává, ale budeme se po ní prohánět nejen v automobilech, ale i motocyklech, letadlech a lodích.

Nebude to ale ta samá Amerika, jakou jsme viděli v jedničce. Vývojáři na ní prý dost zapracovali a krom toho, že ji o něco rozšířili, tak hlavně vytvořili více různorodých prostředí. Ať už budete jezdit v okolí Miami, Los Angeles nebo New Yorku, každé takové město bude mít svoje charakteristické prostředí. Očividně se tedy chtějí poučit z nedostatků prvního dílu, protože tam byla mapa sice rozsáhlá, ale vše bylo na jedno brdo.

1.jpg

I když mapa bude mít obří rozměry, tak si nemusíte dělat starosti s žádným zdlouhavým přejížděním z bodu A do bodu B. Stačí si jen vytáhnout mapu, najít danou lokaci a jste tam. Během vteřiny a bez loadingu se tak můžete přenést klidně na druhý konec mapy.

Bezpochyby tou největší novinkou v The Crew 2 je vícero druhů dopravních prostředků. Během prezentace jsem byl celkem zmatený z toho, jak bude spojení aut, motorek, lodí a letadel ve finále fungovat. Vývojáři přišli s elegantním řešením, které si dle mého vypůjčili ze Steepu. Stejně jako ve Steepu můžete za běhu přepínat mezi jednotlivými sporty, tak v The Crew 2 přepínáte mezi dopravními prostředky. Opět vše bude probíhat během vteřiny a bez loadingu.

2.jpg4.jpg

To je sice moc pěkné, ale co obsah? Toho si prý užijeme více než dost. Po celé mapě budou rozmístěné závody všeho druhu, různé výzvy a další nálož aktivit, které by měly hráče zabavit. A nebudete se bavit sami. Ve hře funguje persistentní online multiplayer, takže do vašeho světa by se měli být schopni připojit nejen vaši přátelé, ale i ostatní hráči. Celou hru bude možné projet v kooperaci. Taková idea má velký potenciál, ale známe Ubisoft a jeho umění co se multiplayeru a dalších online věcí týče. Na problémech s připojením pohořel nejeden Ubisoftí titul.

Jízdní model v The Crew se nijak neblížil realitě a v tomto duchu bude pokračovat i jeho následovník. Půjde tedy o arkádu, ale je třeba něco změnit. V prvním díle totiž jízdní model působil hrozně nudně a pocit z jízdy samotné byl hluboko pod bodem mrazu. Dle ohlasů novinářů, kteří si na E3 zkoušeli hands-on demo, by se The Crew dalo přirovnat ke starším dílům Need for Speed, tedy alespoň co se pocitu z jízdy týče. Mně osobně by třeba vůbec nevadilo, kdyby se inspirovali jízdním modelem z některého dílu Need for Speed: Underground, který patří mezi mé nejoblíbenější.

3.jpg

Padlo i několik slov ohledně nakupování nových dopravních prostředků a jejich vylepšování. Přesná čísla sice ještě neznáme, ale prý bude trvat několik desítek hodin, než získáme veškeré náležitosti. Dopravní prostředky navíc budou ještě rozděleny do několika tříd. U automobilů to bude třeba off-road, závodní a přijde řada i na monster trucky, jak jsme mohli vidět v traileru. Vše si navíc ještě budete moci do jisté míry vylepšit. Nečekejte žádný přehnaný tuning, spíše půjde o zlepšení vlastností než vzhledu. I v tomto směru bychom se ale měli dočkat nějaké modifikovatelnosti.

5.png

Veškerá tato vozidla a vylepšení bude možné zakoupit za zdejší měnu, kterou dostáváte za plnění výzev nebo závodů. Pokud si ale chcete nahrabat více, musíte do svého snažení zapojit zbytek svojí crew. Tahle hra je přece jen z velké části zaměřena na kooperaci.

Co se příběhu týče, tak nějaký se na pozadí odehrávat bude. O něm toho ale moc nevíme. Sami vývojáři ale říkají, že příběh bude spíš takový, aby tam vůbec něco bylo. Prý půjde hlavně o volnost, zábavu s přáteli a v neposlední řadě o pocit z jízdy, letu či plavby.

Souhrn

Co si budeme povídat, Ubisoft zkrátka neumí dělat multiplayer. Ať už to byla série Assassin’s Creed, poslední Ghost Recon nebo For Honor, všechny tyto tituly na tom do jisté míry pohořely. Přitom prvotní myšlenka byla dobrá. Stejně tak to bylo i u The Crew. Opět zajímavá premisa, ale jaký bude výsledek? Je zajímavé, jakým směrem se chtějí v pokračování vydat, ale bude to stačit na úspěch? To uvidíme na začátku příštího roku.

Diskuze (2) Další článek: Diablo 3 se brzy obohatí o nové výzvy, video přibližuje Rifty

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,