The Dark Inside Me: sex, krev a násilí je přece norma

Další hra s označením 18+ s varováním „sex, krev a násilí všude kolem“. I když počkat, takových her vůbec není hodně.

Vlastně jich je zoufalý nedostatek. Na oficiálních stránkách je The Dark Inside Me prezentováno jako psychologická hororová hra, která pro násilné scény nechodí daleko. Ba co víc, spíš než násilí budeme čelit znepokojivým výjevům, které nám v noci nedají spát. Atmosférou připomíná trochu Silent Hill, trochu The Evil Within. Trochu tak nějak ode všeho, ale k ničemu nemá úplně blízko.

Tušený svěží vítr ve hrách možná pochází z Turecka, právě odtud totiž pochází autor Akçay Karaazmak. Má za sebou už i film podobného rázu, u nás docela neznámý, nemůžeme tedy podle něj tak úplně posoudit, jak hutná bude atmosféra The Dark Inside Me. S vývojem hry pomáhá hodně lidí z filmového týmu a kromě nich se na vývoji podílí i Německo. Spojení Německa a Turecka asi nezní moc dobře, na druhou stranu to ale bude něco zcela jiného, než na co jsme zvyklí. Minimálně to bude, ve spojení s vizuálem, žánrem a samotným dějem, dokonalá hra na podzimní večery a noci. Ostatně, v posledním čtvrtletí roku 2016 má The Dark Inside Me vyjít.

Dobře upravené klišé

Příběh používá už lehce klišovité téma, kdy si hlavní postava nic nepamatuje. Obvázaný doslova od hlavy až k... ramenům, zaslechne rozhovor jasně ukazující, že pokud vaše nové alter ego bídně zhyne, nikomu to nebude nijak extra líto. Zjevně jste spáchali nějaký zločin. Nevyplatil se ale ani vám, je totiž dost s podivem, že jste přežili to něco, co si nepamatujete. A k tomu všemu jste připoutaní k posteli. Ideální situace na útěk z nemocnice a pátrání na vlastní pěst, co že jste to vlastně provedli.

ea8ce89525d5a4e092421e4d4cb7fe0e_original.pnga41d760243e88165da9a26866501f120_original.pngthe-dark-inside21.jpg

Útěk nebude zrovna dramatický, plný rychlých akčních scén, The Dark Inside Me je totiž klikací adventura. Sází hlavně na vzhled, přinášející onu avizovanou temnou (a krvavou) atmosféru. Což o to, nehratelné scény vypadají výborně, pohyb hrou už tak úplně ne. Na první pohled bude patrný původ v nezávislém a malém studiu. Při prvních náhledech to ale vypadá spíš jako přednost než negativum.

Cesta za poznáním nebude zrovna růžová. Na grotesknost, bizardní i (snad) jinou erotiku a občas vyloženě WTF momenty narazíte na každém kroku. Poznání také nebude nijak zjednodušováno, není totiž vina jako vina. Nakonec nepůjde o zodpovězení jednoduché otázky, jestli hrdina to něco udělal či ne. Víc bude pálit, jestli to vůbec chcete vědět. Postupem hrou bude hrdina čelit i mnohem vzdálenější minulosti a zároveň s tím bude postaven před volbu, kolik toho ze sebe sama obětovat, aby temnotu minulosti osvětlil.

Hlavní.jpg

Hádankářovy otázky

Hráč bude postupovat hlavně skrz logické puzzly (kdo by to u klikačky čekal), které zajistí cestu dále. Zase ale budou mít několik řešení, takže nepůjde o striktně lineární příběh. Způsob řešení bude další dění aktivně ovlivňovat. Součástí hádanek bude mimochodem i odvěká otázka Být či nebýt, s tím rozdílem, že tentokrát ji aplikujete na postavu. Konkrétně, jestli ji necháte být a nějak ji obejdete, nebo ji pošlete do nebytí a z jejích mrtvých prstů vyrvete svou cestu dál. Stále dýchající postava může o něco později pomoct, nebo překážet tam, kde by její mrtvá verze nemohla. Tak či onak nebudou hádanky z nejjednodušších.

d34f281d5618307588c59e39bac14dbe_original.pngf93c3afac689843dcc9fa4615f962543_original.png2b797bf6a3e814f14e8f8fa8f4a2cd95_original.png

Závazné rozhodování přijde občas i mimo puzzly, které se do hry promítne snad ještě radikálněji. Tvůrci chtějí vnést do hry prvek, který vytáhne na světlo hráčův pravý charakter, podle kterého se rozhodne. Nepůjde o hledání správné odpovědi, ale vaší individuální odpovědi. Aneb, temnotu či dobrosrdečnost budou v hráči popichovat momenty, kdy dostane příležitost k pomstě. Přesně tak, budete moct potkat toho hováda, který vás kapitolu předtím prohnal, či udeřil na vaše citlivé srdíčko. A teď je jen na vás, jestli ho prostě zabijete, budete s chutí mučit, nebo ho necháte jít. Nástrojů na to případné (u)mučení bude dost. Užitečné budou buď už ke zmíněným radovánkám, nebo je budete potřebovat k vyřešení další hádanky. Některé se musejí i kombinovat a teprve z nich vytvořit ty nutné k postupu na další úroveň.

34ad7031ed9db0de20c0e299576ce175_original.png

Sbalte si kufříky

Hudba a zvukové efekty by mohly být něco, co skutečně vtáhne do hry. Na zvukových kulisách pracuje sám Karaazmak a bez zajímavosti není ani to, že ženské vokály patří Slovence Michaele Rexové. Se zkušenostmi od filmu už by mohlo vzniknout něco opravdu dobrého. Kromě traileru se už po internetu toulají i dvě nebo tři ukázky hudby, které, i když zatím jen tak nasucho, zní dost dobře.

 

Těšit se můžeme i na pár akčnějších scén, také plných mučení, boje a erotiky

 

A přestože se jedná o klikačku, těšit se můžeme i na pár akčnějších scén, také obsahujících mučení, boj a sex. Ten bude prostě všude. Chybět nebudou ani nejrůznější prostředí, z prvotní nemocnice se hráč dostane třeba i do letadla, na ulici nebo do lesa, budovy a místnosti jsou samozřejmostí. Na programu je i cestování do jiných zemí. A například, jeden z těch WTF momentů by mohla být část určitého puzzle, kde skončíte jako frontman rockové kapely. Proč ne.

184243.jpgfac1148d8ef0a00f74b2ed49a670c48c_original.png9086ca0b248f9648bf4640b3a4f78549_original.png

Vývojáři slibují, že hra nepřestane překvapovat. Mají v úmyslu udržet napětí z toho, co přijde dál, takže ji nebudete chtít vypnout. Stále se ještě čeká na finance z Kickstarteru, hlavní kostra příběhu a hry samotné už je ale hotová a vývojáři v podstatě jen chytají a vytvářejí nové nápady, které pak implementují do hry. Případné nadfinancování slíbili dát dalšímu projektu. Doufejme, že se to celé nezvrhne jen v přehlídku co největších nechutností a ujetých sexuálních praktik. Ovšem jestli se Karaazmakovi a jeho týmu podaří dodržet všechny sliby, čeká nás výjimečná hra.

Diskuze (3) Další článek: Herní agenda: co si zapařit v prosinci

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,