Na uvod bych rad rekl, ze jsem dost narocny hrac, ktery ma zkusenosti temer s kazdym titulem o kterem se mluvi a stoji za to ho nainstalovat a v nasledujicich radcich budu pouze uvadet fakta na pravou miru a ne vam podsouvat svuj zkresleny nazor.
Kamarad mi poslal odkaz na tuhle recenzi a ackoliv to normalne neresim a myslim si svoje, tento clanek me dost sokoval a nechapu jak tenhle clovek vubec muze delat herniho redaktora - hlavne kvuli tomu, ze do recenze vklada osobni pocity, na coz nikdo neni zvedav, jelikoz hrac ocekava objektivni okomentovani aspektu hry, aby se sam mohl rozhodnout zda je titul pro nej a ne ze zaujateho vykladu nekoho, komu se hra nelibi a zatracuje ji protoze ji neni schopen radne nastavit a ovladat. A dale take proto, ze zjevne ocekaval jak si zahraje TES VI online, ale hodnoti hru jako by hral single player, bez toho aniz by mu doslo, ze hraje MMORPG, ktere je jen zasazene do Tamrielu. Vzhledem k tomu, ze hru hraji statisice hracu najednou, je treba tomu urcite aspekty podridit, s tim se neda nic delat a i kdyz to neni single player, hra se stale snazi tocit kolem Vas jako jednotlivce. Mel by se trochu naucit pouzivat hlavu a hlavne nastaveni grafiky. Kdyz to porovnam s ostatnimi tituly, hra ma skvele optimalizovanej kod a vypada krasne i na low detaily, akorat clovek musi chapat co zere vykon a co muze vymaxovat. Polovina veci tady popsana je jinak, nez ji redaktor popisuje a ta druha se stihla zmenit uz po skonceni bety nebo po prvnim patchi. Nez se rozhodnete hru zatratit, napisu vam svoje postrehy ze hry, aneb jak to doopravdy je:
1. Nekolik minut loading time ? to bylo pouze v bete kdyz jsme zenimaxu pretizili servery a oni nasledne zavedli protiopatreni, coz melo za nasledek dlouhe cekaci doby a loading time nekolik minut - odstraneno do dalsiho beta testu.
2. Konzolove ovladani ? trochu ano, ale je to videt jen velmi malo - takovy Skyrim byl nekolikanasobne horsi + si muzete veskere ovladani prenastavit a problem je pryc ;)
3. "Pokud jste hrali predesle dily..." Jak uz jsem zminil vyse, redaktor vubec netusi, co vlastne recenzuje.
4. Vadilo mu "chytre" lootovani ? Poradim vam pane redaktore - v settings je checkbox s nazvem autoloot a pak to funguje tak, jak jste si pral.
5. Umela (ne)inteligence ? do prvniho patche (nahozeneho hned dva dny po spusteni) mela hra problem s par scripty - coz mimochodem nesouvisi s AI pane redaktore ;), kdy se npc / event zasekl a nemohli jste pokracovat v questu. Jinak AI je v teto hre velmi vyvinuta oproti jakymkoliv jinym titulum. "Mobky" chytre spolupracuji a pouzivaji proti vam kombinace schopnosti podle toho jestli hrajete sam, nebo jse v parte a podle toho jestli pouzivate kouzla, ranged attack nebo melee. Napr se vam muze stat ze jedna pod vas hodi olej, ktery vas zpomali a druha pod vas foukne fireball nebo ohnivy sip a jeste vas podpali.
6. "Zabijeni nepratel nedava zkusenoti..." nevim co jste hral, ale ja na to mam i addon a muzu vam presne rict za jakou mobku je kolik expu + hledani npc po mape vam rozhodne nehrozi, protoze na kazdych par metrech na vas ceka npc, ktere potrebuje nalehave pomoct a kdyz splnite vsechny questy v dane lokaci, mate znacnny "overlevel" kdyz jdete do dalsi lokace.
7. Kratky respawn - opraveno
8. Goldy - hraju to od bety, uz mam skoro max level a zacnu nabirat veteran ranky a jeste jsem ve hre nevidel itemy za 10k goldu a to ani od hracu, natoz od npc.. nenosite bryle ? Portovani mezi jednotlivymi wayshriny stoji cca 100g, nacez vam okamzite po prenosu cena vyskoci na nekolik stovek a nasledne kazdou vterinu klesa o 1g az na zminenou stovku, coz je mechanismus, ktery jste vubec nevysvetlil a z textu dojde jen cloveku, ktery hru hral a tudiz nepotrebuje cist recenzi.
9. Dale "dynamika souboje" je zjevne pojem, ktery panu redaktorovi nic nerika. Jelikoz mobky pouzivaji hodne AoE abilit, kterym se musite vyhybat a kouzlo ci projektil dopadne tam, kam jste mirili pri vystrelu, myslim ze je system velmi dynamicky. Dale kouzlit nebo strilet z luku, popripade mavat mecem muzete i za pohybu, narozdil od zminenho wow, kdy jste museli pri jakekoliv cinnosti stat na miste a jen jste busili do tabulatoru a spamovali ty 2 spelly, ktere davali nejvic dmg. Co se tyce Skyrimu, jeho otresne konzolove ovladani zapricinilo, ze jsem musel mit za maga v quickslotech asi 20 odlisnych kouzel a jak se souboj vyvijel, prepinat mezi nimi, coz fungovalo tak, ze pri stisknuti klavesy Q se vam hra zapauzovala a pul hodiny jste hledali heal, nacez jste hru odpauzovali, healnuli ste, zase ji zapauzovali a hledali spell na armor, unpause, nahodit armor, pause najit dmg spell, unpause atd. coz ve vysledku zapricilo, ze tyto "dynamicke souboje" jak je redaktor nazyva, trvali v hernim case 30 sekund, ale v realnem 5 minut a byli jste naprosto zpruzeni neustalym pauzovanim. Vase pojeti AI uz jsem zminil vyse. Opet tedy nevim, kterou hru jste hral, ale mate dost zmatek v pojmech a tESO jste urcite nehral.
10. Zmeny pocasi jsou prirozene a odpovidaji lokaci, ve ktere se prave nachazite. Hra v sobe treba ma i mesicni cyklus, ktery odpovida tomu realnemu, akorat pro potreby hernich mechanismu jsou veskere doby zkraceny.
11. Profese - komplexni, chytre a zabavne. Opet nevim co jste hral, pane redaktore, ale treba k rybareni potrebujete jen spravnou navnadu, zbytek ma postava automaticky u sebe.
12. Upgrade batohu a mist v bance je exponencialne drazsi. Ano a odpovida to umerne poctu zlatych, ktere jste postupem casu a levelu schopen vydelat. Ja osobne s tim nemel problem a to jsem pri expeni jeste trenoval 5 profesi. Nemuzete vsak cekat, ze kdyz postavu vytahnete na 10. level v prubehu prvnich par hodin hrani a pak jdete napsat tuhle otresnou "recenzi", budete mit hned moznost upgradovat naplno. Je to MMO, hracum ma to hrani na nejaky cas vydrzet.
13. Aukce - krome guildy kterou jsem s par kamarady zalozil, jsem momentalne ve dvou guildach specializovanych jen na obchodovani a za ten cca tyden a pul jsem nemel nejmensi potrebu a ani jsem nemusel promluvit s jedinym clenem techto obchodich guild, takze samotari nebudou mit problem.
Na zaver bych tedy rekl, ze maloktere MMO je tak propracovane, zabavne a napadite, plne moznosti a jeste k tomu s tak peknou grafikou s prihlednoutim k sile hardwaru, ktery na hrani potrebuje. Asi az na SWtoR jsou veskera free MMO v porovnani s ESO opravdu odpad a to jsem alespon ozkousel pomalu vsechno. Doporucuji at si kazdy vyzkousi sam, nez vynese zaver a pokud vam ESO opravdu nesedne, tak zbyva snad jen Wildstar :)
Preju peknou zabavu.