The Elder Scrolls Online: Zápisky z Tamrielu #2

Diskuze čtenářů k článku

Greenscale  |  09. 04. 2014 11:08

Ummm.. to za to nekdo fakt plati ty nehorazny prachy i s poplatkama, jo? :oD

 |   |  Odpovědět
Patrik Štolba  |  09. 04. 2014 11:35

Domnívám se, že až čas ukáže, zdali byly poplatky dobrá volba nebo ne.

 |   |  Odpovědět
Ramireus  |  11. 04. 2014 10:36

Například já ano a nemůžu si hru vynachválit. Nehorázné prachy... To může říct leda malý kluk, protože jinak měsíční poplatek je jedna návštěva hospody. Co se týče pořizovací ceny tak byla 900/1200 kč, což není žádný problém. A vyfiltruje to malé kluky;)
Každé MMO má porodní bolesti, samozřejmě i ESO, ale v každém případě kopa problémů mi přijde v tom, že u questu je třeba občas přemýšlet (pamatuju si, jak někdo vyřvával na /z, že Balreth je buglý, že mu vždycky uteče do lávy a tam se vyléčí;). Jinak mám dvě postavy na lvlu 12 a 17 (hraju poklidně pomalu, všechny questy) a od early acces jsem narazil teprve včera na první quest, který nelze udělat (tím chci vyrovnat ty, kterým "všechno nefunguje", protože ti vždycky řvou víc, než spokojení zákazníci) a předevčírem na první krabici missing, kdesi v zapadlých končinách cyrodilu :) Mám výrazně jiný názor než autor článku na třeba množství goldů (je jich daleluja, stačí nedělat všechny profky a neznám MMO, kde by si člověk na prvních deseti lvlech kupoval gear...), fast travel je také velmi dobře udělaný a vyžaduje trochu přemýšlení, u koní souhlasím, že jsou trochu nevyvážení, řešil bych je mírně jinak (imperial nejhorší staty, low kůň by odpovídal navýšení statů oproti imperialovi o cenu, nebyl by hard cap na lvl koně, ale na určité hodnoty speed/stamina/nosnost, high koně by měli vždycky jeden z těchto capů posunuty kousek nahoru) a další.
Vzhledem k tomu, že mám rád příběhy, tak jsem se hrou velmi spokojený, všechno se děje z nějakého důvodu, většinou to má hlavu a patu a narovinu Razum-Dar mě už rozesmál svými hlody tolikrát, že to nebudu počítat;)

 |   |  Odpovědět
Patrik Štolba  |  11. 04. 2014 10:46

Souhlasím s tím, že není goldů úplně málo, je ale nutné věnovat se craftění a jiným výdělečným činnostem.

Jinak, jak jsem psal, většina Q je již opravena a lze je udělat, za což mají palec nahoru.

TESO je podle mne nejlepší MMO s příběhem, jen se bojím, co se stane na maximálním levelu, až člověk doexpí. Bojím se, že nebude moc věcí, které lze dělat, a brzy omrzí, což se u expení rozhodně nestane.

 |   |  Odpovědět
Ramireus  |  11. 04. 2014 12:19

To craftění mi minimálně na low lvlu příjde spíše jako černá díra na goldy:) prodávat všechno, tak mám určitě daleko více goldů než nyní, navíc bych neměl tak zapranou banku vším možným i nemožným materiálem.

Uznávám, že hardcore skupiny, které už jsou teďka na veteran levelech budou mít s tímhle problém. Záleží jak moc jim dají zabrat trialy. Normální casual hráč, který k tomu sedne obden/obdva na tři čtyři hodiny se dohrabe nahoru za hodně dlouho a do té doby by mohli mít endgame content propracovaný, ale tohle je věštění z křišťálové koule.

V každém případě v téhle chvíli mi příjde, že se opravdu snaží dělat pořádek jak ve questech, tak ve spamu "goldaaaaah", taktéž reakce supportu na mé otázky byla asi za půl hodiny, což mě překvapilo velmi mile. Jako hlavní problém v téhle chvíli vidím fyzické umístění serveru v US, což přece jen způsobuje mírné zvýšení latence. Nic co by vadilo při expení a low dunzích, ale v cyrodilu to bývá problém.

 |   |  Odpovědět
Patrik Štolba  |  11. 04. 2014 13:12

Rozhodně, při expení mám občas ipocit, že hraji další díl TES, a to díky questům, které jsou čím dál různorodější.

Trošku mě zamrzela malá rozmanitost kouzel/abilit. Mít jen 5 slotů + 1 ultimátní nedává moc šancí nějak taktizovat v PvP (pokud nepočítám 15 level, kdy je možnost měnit zbraně a s ní i bar na kouzla). Ale pořád se jedná o hru založenou na expení, úkolech a PvE. Alespoň já to tak cítím.

 |   |  Odpovědět
Ramireus  |  11. 04. 2014 13:58

Ta rozmanitost je nižší, také jsem si do 15. lvlu říkal, že mi něco v PvP chybí. Od 15. lvlu mi ale 10+2 abilit příjde až až i v PvP-jeden ofenzivní a jeden defenzivní build. Je pravda, že vzhledem k moři abilit se člověk cítí jako dítko v cukrárně, co si může vybrat jen pár dortíčků a zbytek je před ním ukryt:) Trochu mi vadí, že není možnost mít stejnou zbraň v obou buildech, jen swapnout ability bar, ale dle mě tohle časem půjde.

Jinak PvP je docela fajné, jen to chce chytit organizovanou skupinu a rozumnou ligu. Těch je v téhle chvíli moc a tím pádem si některé ligy prostě zabrala jedna aliance a není v nich možné cokoliv dělat.

Pro mě je také samozřejmě hlavním lákadlem příběh a PvE. A to v téhle chvíli hodnotím v rámci všech MMORPG výborně, vtáhne do děje, čte se dobře, postavy putují dále s vámi a mají svůj osobitý charakter. Minimálně za Aldmeri Dominion:)

 |   |  Odpovědět
Patrik Štolba  |  11. 04. 2014 14:44

Já si také nemohu stěžovat, zejména se mi líbí ten vizuál celého Stonefalls, který je hodně podobný Morrowindu (ten mě uchvátil ze všech TES nejvíc). Trošku mě mrzí, že nemám možnost vyzkoušet hru v partě s někým (Daggerfall Covenant).

 |   |  Odpovědět
chlebnik  |  11. 04. 2014 12:44

fakt nehorazny? me za to uctovali normalni cenu

 |   |  Odpovědět
Mirda  |  09. 04. 2014 22:57

Moc pěkné příběhy, potom to pošli Zenimaxu ;) Podle dnešního deníčku slyším, že většina bugů opravena -> kolik máš v součastnosti nesplnitelných questů? :D A lidi musíte pochopit, že tato hra by bez platebního systému P2P neměla vůbec žádnou šanci vydělat , alespoň na výrobní náklady. Tak rozlehlý svět, se 100% provázáním questů nenabízí žádné jiné RPG (a to máte vlastně 3v1) a navíc jenom za dabing museli zaplatit majland- všechny questy a postavy nadabované (a ještě takovými hvězdami) a to dál nemluvím o nádherné hudbě a obrovských nárocích na serverech. Doufám, že všechny bugy budou vyřešeny a hráči nebudou doufat v přechod na F2P a hru si koupí a podpoří tak obrovskou práci, kterou vývojáři se hrou měli. Také doufám, že hra nezakrne a bude nadále přinášet nový kvalitní obsah, prostoru pro něj je mnoho, a možná se také zaměří na sezónní akce. Na závěr: Doufám, že hra si najde své fanoušky a svou kvalitou přesvědčí věčné ,,hatery,, o tom, aby změnili svůj názor.
Ps: Doufám, že budou nějaké soutěže o předměty spojené s touto hrou (či o samotnou hru ;) ) :D :D Díky za pozornost!

 |   |  Odpovědět
Patrik Štolba  |  10. 04. 2014 14:28

Zdravím

Momentálně mi jdou všechny Q, na které jsem narazil, neměl jsem problém ani s jedním

 |   |  Odpovědět
Karotka  |  11. 04. 2014 10:13

Mě to hlavně připomíná starý dobrý LOTRO ještě v základu. Ono i podle těch bugů to vypadá jako kdyby na tom někteří lidi z LOTRA dělali :D (dost z nich jsem si užil při otevírání Morie)
Líbí se mě ta variabilita mé postavy, craft mě konečně zase baví (naposledy jsem se bavil u EQ2 takhle krásně)
Ano má to porodní bolesti (některé jsou kvalitní... viz můj kamarád, který jako jeden z toho promile má na postavě bug v podobě lykantropie a nemůže pořádně sbírat suroviny a u dalších věcí mu to háže error)...ale která hra ty porodní bolesti neměla...žádná.
Důležitý je, aby na tom makali, protože hra má velkej potenciál...tak aby se na to nevybodli.
To že to má měsíční poplatky mě nevadí. Holt si odpustím jednu hospodu. Když si vezmu kolik mě stojí normální hra a hraji ji tady týden...a za měsíční poplatek mám zase na měsíc vystaráno :)
Někomu se to může líbit, někomu ne...Každej jsme nějakej. F2P je jen oblbování lidí, do většiny her člověk finálně vrazí víc než při poplatku (jediná vyjímka je momentálně asi Star Trek Online, kde člověk spíše utrácí za kravinky a ne P2W systém)
Ještě bych tam nejradši viděl nějakej housing...abych si mohl koupit baráček, vybavit si ho... Mít tam třeba dílny na craft...To by bylo úplně luxusní :)
Questy mě baví...má to krásnou omáčku, takže to na první pohled nevypadá jako jdi, zabij, přines, odnes.... :)

 |   |  Odpovědět
Jiří  |  12. 04. 2014 13:34

Ahoj chtěl bych se zeptat zda je ke stažení nějaká zkušební verze než si hru koupím. Pak by mě zajímalo o kolik přijdu když neumím moc dobře anglicky a jak je to pak s pochopením úkolu.

Moc děkuji

 |   |  Odpovědět
Patrik Štolba  |  12. 04. 2014 20:39

Dobrý den, obávám se, že zkušební období jste už prošvihl (byla beta). Nyní vám nezbývá nic jiného než si hru koupit.

Co se angličtiny týká, tak je určitě potřeba, pokud se chcete ponořit hlouběji do světa Tamriel. Často lze narazit na nějaké knihy, kde se můžete dočíst více o historii.

Jinak, s pochopením úkolů problém není, jsou nejen označeny na mapě, ale i označeny konkrétní předměty, pokud je máte sebrat S tím určitě problém nebude.

 |   |  Odpovědět
Petr  |  18. 04. 2014 10:18

Bude někdy čeština?

 |   |  Odpovědět
Patrik Štolba  |  18. 04. 2014 14:36

Na 100% se dmnívám, že nebude

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor