The Elder Scrolls V: Skyrim - pro každého něco (recenze)

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 32

Diskuze k článku

Lukáš  |  31. 03. 2023 13:01

Potřebuji poradit mám v inventáři věci které nejsou vidět je u toho psáno chybí jmeno neví někdo jak se toho zbavit aby mi to nezatěžovalo nosnost ?? Děkuji

 |   |  Odpovědět
Dwiet  |  23. 03. 2019 17:08

Zdravím mám problém Skyrim se mi začal trhat nikdy mi to nedělalo mám všechno na low
Mám nonsteam verzi tak se chci zeptat jestli jde nějak savevnout save před preinstalaci a pak ho tam vložit a pokračovat ?

 |   |  Odpovědět
Jirka Vojta  |  25. 02. 2012 22:39

nevíte jak se mám dostat z testovací místnosti ???

 |   |  Odpovědět
makrobiotik  |  03. 12. 2011 17:27

Taktéž se přidávám na stranu kritiků této recenze..u nejočekávanější hry roku bych očekával něco famózního a ne tuto krátkou chaotickou změť divných názorů..

 |   |  Odpovědět
30. 11. 2011 19:25

Doupě čtu rád, jeho recenze taky, ale tahle? Ne.
Recenze vyšla daleko později, než kdekoliv na internetu, český web nevyjímaje - vzhledem k délce čekání jsem čekal propracovanou, mohutnou recenzi, ne tenhle dvoustránkový nedodělek na téma "Skyrim = Oblivion".

Jak již bylo řečeno, všechny TES hry začínají ve stylu "vězeň", jasně to není nedostatek invence ale záměr tvůrců.

Chybí jakékoliv hodnocení ohromné atmosféry titulu, přitom Skyrim jí nabízi vysloveně hmatatelně mnoho. Chybí jakýkoliv popis hlavní linky, kterou by recenze měla obsahovat. Tato recenze je zvláštně plochá, nezajímavá, v podstatě pouhý technický popis Skyrimu, připadá mi, že bez jakýchkoliv emocí.

Petre Koláři z Doupěte, takhle to recenzovat nejde, s takovou desítku nedávám.

5/10

 |   |  Odpovědět
Kecut  |  01. 12. 2011 13:41

Podepisuji se. Mám Doupě a recenze tady rád, vždycky mi přijdou tak trochu víc nad věcí, ale tohle byla příšerná práce. Pozdě, špatný sloh, dle mnoha hráčů nepřesné...

Proč nám to autor nevysvětlí?

 |   |  Odpovědět
bee  |  29. 11. 2011 19:27

Hru konečně někdo z redakce cracknul?!

 |   |  Odpovědět
Vykuk  |  28. 11. 2011 19:42

Skyrim je skutečně poněkud okleštěm, Morrowind je zatim No.1.
Například chybí možnost tvorby kouzel. Pro mága zcela zásadní.
Jsem teprve lvl20, ale v Morrowindu uz jsem na tomto levelu davno lital (levitoval) pres hory a doly...

Skyrim neni spatny, je to proste dalsi TES, ktery jde s dobou a velmi zjednodusuje vse co se da...

 |   |  Odpovědět
Dainn  |  05. 12. 2011 16:55

S tím se nedá nežli souhlasit! Jenže ta zjednodušení jsou tragická a posílají hru do kytek. Zlatý TES III, zlatý!

 |   |  Odpovědět
Greenscale  |  28. 11. 2011 12:53

Řekl bych, že se Skyrim víc podobá Falloutu NV než Oblivionu.. tedy po grafické stránce - ne obsahově.

 |   |  Odpovědět
Colombo  |  28. 11. 2011 15:37

Já nevím, jestli ten člověk vůbec Oblivion a Skyrim hrál! Dyť je pěkný kus dopředu oproti věcem, co byli ve skyrimu (například level scaling...). Inventář je taky asi tak 3x lepší. Furt se nedá srovnat s pohodlným morrowindem ovládaným myšítkem, ale lepší, než nekonečné seznamy v Oblivionu.

Poznámka o nedostatku originality v případě začátku v železech?

OMG! Ať píše recenze někdo, kdo tomu rozumí, ne nějaký hejsek z ulice! Někdo, kdo srovnává Skyrim jen se sračkojidním Oblivionem a vůbec se nepodívá na předchozí hry v sérii...
To je fakt silné kafe.

 |   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  28. 11. 2011 16:31

V oblivionu prece taky mate filtrovani invetare na zbrane,obleceni,lektvary a zbytek. Tady je tech filtru trochu vic, ale na druhou stranu si to oproti Oblivionu nepamatuje, na ktere podstrance jsem byl. Takze kdyz vlezu do invetare znova, musim znova vybrat podstranku. Kdyz se opakovane potrebuju koukat do mapy, kterou mam v inventari, tak se uklikam. Oblivion to mel mnohem lepsi.
Ale to je malickost proti ovladani mysi. Koleckem vybiram aktivni polozku, a mysi klikam kam chci. Vysledek je ze nekdy se aktivuja polozka, ktera je aktivni, nekdy ta, na kterou jsem klikl .. a nekdy zadna z nich, a menu se proste zavre. Typicky kdyz jdu do obchodu a chci prodat neco z podmenu 'Misc' .. tak tam musim najet klavesama, protoze mysi to proste nejde, vzdycky se to menu zavre. Vysvitim polozku koleckem, pak na ni kliknu .. a stejne prd.
Co se tyce menu, jedine zlepseni proti Oblivionu je moznost prohlidnout si objekty hezky ve 3D. Jinak je vsechno stejne, nebo horsi.

 |   |  Odpovědět
burtuk  |  28. 11. 2011 19:26

vdyt z chvili vyjdou pluginy a ten inventar si myslim bude jeden z prvnich takze to chvili vydrzte a mesic to bude VSE OK.

 |   |  Odpovědět
Kajman  |  29. 11. 2011 08:16

Mod pro lepší inventář už existuje a pravidelně se aktualizuje:
www.skyrimnexus.com ...

 |   |  Odpovědět
Kecut2  |  28. 11. 2011 10:17

Recenze a Doupěti mám rád, ale tahle mi přišla děsivá. Možná právě proto, že autor nezná jiná krásná česká slovíčka než "děsivý".

Prosím, víc už ne!!

 |   |  Odpovědět
Repefin  |  28. 11. 2011 10:10

Fanda Elder Scrolls jsem nikdy nebyl. Skyrim je ale nejlepsi hra co jsem kdy hral. Ani DAO ani ME ani Deus Ex ani NWN se nevyrovna zazitku ze hrani Skyrim. Jsou v nem chyby, skily nejsou vyvazene, AI companions neni na vysoke urovni a je to jedno.

Pro mne jasna 10/10. Pokud Beth pristi dil vyda se stejnou atmosferou jako je ve Skyrim a bez chyb, tak to bude na 11/10.

 |   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  28. 11. 2011 12:20

Tech chyb je tam bohuzel dost. A to i takovych, ze to po nainstalovani proste nespustim, nebo to pada a seka se az prilis casto. Nemoznost to u nas elektronicky koupit osobne povazuji taky za ZASADNI problem. Tohle proste soudruzi podelali, a desitka by proste nebyla vychovna.
Taky souhlasim s tim, ze vuci Oblivionu moc veci nezlepsili, byt nastesti vetsina dobreho zustala.
Ovladani je ovsem tragedie.
Co se tyce leveho tlacitka pro pravou ruku a praveho pro levou, to jde samozrejme snadno prekonfigurovat. Jedina trochu divna vec pak ze treba z luku se strili pravou rukou, tedy pravym tlacitkem, ale to jsou drobnosti na ktere se zvyka rozhodne rychleji nez na ta prehozena tlacitka.

 |   |  Odpovědět
Repefin  |  28. 11. 2011 14:31

Technicke problemy co popisujes nemam, takze tezko muzu soudit. To ze se Skyrim neda koupit elektronicky je chyba, taky jsem z toho nemel radost. Problem je ze prodejni retezce tlaci na vydavatele, aby hry pro elektronickou distribuci uvolnovali pozdeji a vydavatele v nekterych pripadech couvnou. To ale neovlivnuje kvalitu hry, jen to komplikuje jeji ziskani.

U ovladani mam jediny problem a to s key bindama. Treba equipnou 1h weapon tak aby se s ni dalo i blokovat je slozite. Leve tlacitko pro pravou ruku dava smysl. Prava ruka = hlavni, leve tlacitko = hlavni.

 |   |  Odpovědět
Trunks  |  28. 11. 2011 23:50

Ono se z luku i normálně střílí pravou (pravák) takže je to přirozenější. Na druhou stranu levé tlačítko bilo vždycky útok a levé pomocné.. tak proč to měnit :D

 |   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  28. 11. 2011 23:55

Tak pro valecnika to asi neni takova hruza .. ale kdyz ses mag a mas na kazde ruce neco jineho, tak to uz je trochu chaos ..

 |   |  Odpovědět
Baldric  |  29. 11. 2011 09:33

Uplne presne nevim, jak reagovat. Porovnavas to s NWN, coz byla spatna hra, i zarovens Deux Ex, co byla pro zmenu vynikajici hra
Stejne nic nema na Baldury.

 |   |  Odpovědět
Honza  |  28. 11. 2011 08:32

Objektivně a fakticky se dá s recenzí souhlasit. Ano, jsou tam bugy, ano, je to hodně podobné oblivionu, ano, engine může být zastaralý. Ale alespoň já si teda na inventář bez problému zvykl. Nicméně takové možnosti, takový herní obsah, taková volnost, tolik hodin gameplaye, to jsem od Oblivionu u žádné hry neviděl. A o tom jsou hry, alespoň pro mě. K čemu mi je hra s nejlepší grafikou na světě, když ji mám za večer nebo dva dohranou? tady mám nahráno asi 40 hodin a předpokládám že nejsem ani v půlce. a už teď se těším jak si to dám znova za jinou postavu a jak se budu zaměřovat na jiné skilly. Za mě jasná desítka (objektivně ale spíš 20/10 )

 |   |  Odpovědět
Zopper  |  28. 11. 2011 08:38

Já mám 156 hodin a vidím to tak, že s touhle postavou se možná nedostanu ani na 200 :D
Série TES je ale, na rozdíl od řady jiných her, opravdu znovuhratelná (byť se k tomu vrátím spíš až se objeví zajímavé pluginy)

 |   |  Odpovědět
Formul  |  28. 11. 2011 20:54

já mám teda jen 110 hodin, ale už se těším za pár měsíců až trochu vychladnou vzpomínky za nové dobrodružství za mága :)

 |   |  Odpovědět
Dainn  |  05. 12. 2011 16:47

Při vší úctě! Již oblivion byl v porovnání s jeho předchůdcem nedochůdče a Skyrim jen pokračuje v degradaci a degeneraci. Stěží mohu vyjádřit hlubší zklamání. To, že autoři zjevně využili nápadů modderské scény je sice skvělé, ale jediné v čem dnes Morrowind pokulhává za jeho nástupci je už jen grafika a pokud se nebudeme bavit jen o ní, ve všem ostatním je výrazně lepší a to mi přijde jako velká hanba pro celou Bethesdu! O enginu bych raději nehovořil, protože to bychom se snadno mohli dostat k tomu proč tato hra tak ráda padá aneb co je schopna a co naopak není schopna stíhat! Skyrim je smutný recyklát Oblivionu s novou kampaní a to je sakra málo. Avšak chápu že podobně jako u odpadu jménem Fallout 3 se najde skupina jedinců co pořádnou hru, zde od Bethesdy, v životě neviděla a tak bude hájit to co má, protožeji chybí srovnání! My co známe sérii TES tohle dílo velebit budeme stěží, naopak je zde prostor spíše pro pláč, protože letitý TES III dodnes překonán nebyl.

 |   |  Odpovědět
player 1  |  10. 11. 2021 18:26

Já ma na skyrimu přes 900 hodin a cesta mága mi připadá později nejlepší.

 |   |  Odpovědět
Clarkie  |  28. 11. 2011 01:36

"Po jednoduchém výběru mezi zvýšením magicky"

Nespletl si někdo hru? Ve Skyrimu je MANA.

 |   |  Odpovědět
Bacek  |  28. 11. 2011 02:16

Nevím, já tam viděl magicka.

Nicméně k recenzi - začátek hry není nedostatek invence, jak tvrdí autor, ale tradice (začínat jako vězeň).

 |   |  Odpovědět
Zopper  |  28. 11. 2011 08:34

Asi tak - každá hra série TES začínala a bude začínat ve vězení. Je zajímavé sledovat, jaké možnosti osvobození autoři dokáží vymyslet

Každopádně recenze na mě působí poněkud divným dojmem - například tvrdit, že sirotek vyvolával démona, když ve skutečnosti přivolával temné bratrstvo...

Taky co se nevyváženosti magie týče, vidím to poněkud jinak. Sice se lze snadno dostat k silnějším kouzlům, ale jako čistý mág jste velmi snadné sousto, jakmile si nepřítele pustíte k tělu - a zpočátku je many málo, lektvary zabírají cenné místo v inventáři a ani pomocník-tank nedokáže pomoct, když zoufale běháte po jeskyni s několika dreughy v patách a čekáte, než se dobije kousek many.

Nejsilnější mi tradičně přijde cesta stínu, hlavně v pokročilé fázi hry - i bez jakéhokoliv talentu v jednoručních zbraních dávám z úkrytu zranění 30*30=900 (15* je normálně, s rukavicemi temného bratrstva je bonus dvojnásobný, takže 30*, a dýka má zranění 30). To opravdu zabije na jednu ránu prakticky všechno a jediný problém tak tvoří "jak se dostat nepříteli za záda". Ale dostat se na úroveň 40+ chvíli trvá. :)

K úkolům - tady je třeba rozlišovat úkoly generované a ručně vytvořené - většina úkolů typu "dones X, zabij Y" je generovaná automaticky a údajně takové úkoly nemohou nikdy dojít. Ty se samozřejmě podobají jako vejce vejci, ale ručně vytvořené úkoly jsou většinou zajímavé (i třeba setkání se Shegoratem :D).

Nicméně s kritkou bugů a inventáře souhlasím, bugy patří k TES stejně jako začátek ve vězení, a inventář je opravdu ukázka "jak to udělat nepřehledně" - v Oblivionu se aspoň šlo orientovat i podle váhy a parametrů předmětu, tady jen podle jména :(

 |   |  Odpovědět
jakub  |  24. 05. 2014 00:17

kdyby jsi nebyl debil a pořádně nainstaloval hru tak se nic bugovat nebude,já mam skyrim staženej z ulož.to a ještě jsem se se žádnou chybou nesetkal

 |   |  Odpovědět
Aleš  |  18. 09. 2021 15:39

Podle mě, tedy každý mám svůj názor, není inventář bordel, já se v něm orientuji velmi dobře.

 |   |  Odpovědět
Jirka Vojta  |  25. 02. 2012 22:38

nevíš jak se mám dostat z testovací místnosti ???

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor