The Inpatient: nedočkavý horor (recenze)

Horor Until Dawn nás mile překvapil. The Inpatient naopak utvrdil v tom, že s VR hrami je ještě potřeba trochu zamakat.

Hororová adventura Until Dawn vzbudila v roce 2015 oprávněný rozruch. Šlo o bravurně vytvořený mrazivý thriller, který přinesl nejen famózní grafiku, ale také unikátní možnost voleb a následků, tzv. efekt motýlích křídel, který dělal i opakované hraní požitkem. Proto jsme byli velmi zvědavi, jak dopadne příběhový prequel The Inpatient, který byl mimo jiné oznámen exkluzivně pro brýle PS VR. Horor ve virtuální realitě přece nemůže dopadnout špatně, no ne?

Resi to není

Pokud očekáváte od hry další Resident Evil 7, pak rychle přepněte kanál. The Inpatient by se dal atmosférou a tempem přirovnat spíše k Amnesii, jelikož dává velký důraz na hutnou atmosféru a trocha té nostalgie. Titul je totiž mnoha detaily spjat s příběhem Until Dawn. Pokud jste hru hráli, určitě se přistihnete u vzpomínání. Jakožto plíživý horor tedy The Inpatient obstává na jedničku a ačkoliv má šeredně pomalý a pro mnohé i nudný rozjezd, příběh se postupně stává o dost zajímavějším.

V sanatoriu je celá řada postav. Ne však na dlouho.

Jeho zajímavost je postavena nejen na tom, že postupně začíná hráč skládat střípky příběhu a začíná mu docházet, co se děje, navíc tvůrci i sem zatáhli onu funkci znovuhratelnosti, jelikož vaše volby ovlivňují konec příběhu a některé postavy. Bohužel se tento systém ani nepřibližuje propracovanosti původní hry a na průběh příběhu takřka nemá vliv. Jisté změny rozhodně pocítíte a především se můžete těšit na jiné koncovky, to je ale asi tak vše.

Sám v Sanatoriu

Příběh vás zavede do sanatoria Blackwood Pines, které bylo hojně zmiňované v původní hře. Jakožto pacient se probouzíte a máte amnézii, takže je na vás zjistit, co se stalo, kdo jste a po chvíli i dostat se co nejrychleji pryč. V útrobách zařízení se totiž děje cosi nekalého a vy rozhodně nechcete být u toho, stejně jako celá řada postav, na které během hry narazíte. Naštěstí příběh schovává pár zajímavých kliček, které však ostříleným pařanům Until Dawn budou jasné dost rychle.

Příběh vás zavede do sanatoria Blackwood Pines, které bylo hojně zmiňované v původní hře.

Atmosféru zvládá hra skvěle a jde pravděpodobně o jednu z nejsvětlejších stránek hry. Ruku v ruce s ní jde i grafické zpracování, které sice nikoho neuhrane, na poměry VR her je ale rozhodně nadprůměrné, ať už mluvíme o modelech postav či detailizaci prostředí. Skvělým nápadem bylo využití mikrofonu, díky čemuž můžete všechny volby víceméně prokřičet. Pokud tedy neprahnete po vybírání tlačítky, do hry se můžete ponořit i se svým hlasem.

the-inpatient-screen-02-ps4-us-12jun17.jpgThe Inpatient_20180118195357.jpgThe Inpatient_20180118205638.jpgThe Inpatient_20180118203326.jpg
Prostředí vás vtáhne a hutná atmosféra upoutá. Jen kdyby ten pohyb nebyl tak trhaný.

Velká výtka směřuje k ovládání. Zatímco pohyb hlavy v brýlích a případné označování voleb na displeji funguje bez problémů, pohyb postavy obstarávají klasické analogové páčky. A ty jsou z nějakého důvodu nastaveny na epileptický záchvat, takže se vaše postava pohybuje tak pomalu a trhaně, že se to často nedá vydržet. Především to ale vytrhuje ze zážitku a já absolutně nechápu, proč nešlo pohyb udělat jemným a postupným.

Naštěstí interakce s prostředím prostřednictvím tlačítek už tak těžkopádná není, i když opět nesmírně pomalá. Chápu, že chtěli tvůrci docílit tíživého efektu a napětí, tímto způsobem to ale rozhodně dělat nemuseli.

Hororová jednohubka

Jednou z posledních výtek je pak samotná délka příběhu, která je extrémně malá. Na to, že se titul prodává takřka za plnou cenu jsou necelé dvě hodiny opravdu šeredně malým číslem. Nepomáhá tomu ani lákadlo v podobě opakovaného hraní, jelikož až na odlišný konec budete mít všechny lekačky a nečekané zvraty už za sebou.

The Inpatient je rozhodně atmosféricky skvělý horor, který slouží jako zajímavý dodatek ke hře Until Dawn a ukazuje, že má VR letos opravdu velký potenciál. Bohužel je šíleně krátký a ovládání vás občas bude lákat k prohození ovladače oknem. Pokud se s tím dokážete srovnat, čeká vás příjemných pár hodin.

Hodnocení: 3 / 5

Klady:

• Hutná atmosféra