The Last Guardian: japonský epos o přátelství, který okouzlí

Mýtický The Last Guardian je konečně dokončen a my se můžem těšit, co nabídne.

The Last Guardian je ve vývoji už od roku 2007 a nyní, po téměř 10 letech, několika odkladech a hrozícímu zrušení celé hry se konečně za měsíc objeví na pultech obchodů. Potvrdí Fumito Ueda svoji pověst a přinese nám další nezapomenutelný zážitek?

Nový trend: dlouhý vývoj

Poslední dobou tady máme docela dost her, jejichž vývoj se pořádně táhne. Kromě The Last Guardian je tu třeba Final Fantasy VX nebo Owlboy, o kterém jsme psali nedávno. Konečně se ale všechny tyto zdlouhavé vývojové cykly chýlí ke konci a hráči si tak budou moci vychutnat jejich vytouženou hru.

U her Fumito Uedy je to ještě výraznější, protože v sobě skrývají něco víc. Shadow of The Colossus ohromoval jistou velkolepostí, kterou jen tak nikde nenajdete. Ico byl zase zážitek, který byl ve své době ojedinělý. Podle slov samotného autora by měl Last Guardian obsahovat všechny tyto věci a ještě nějakou specialitu navíc.

Fumito Ueda má obavy o vydání The Last Guardian, limitovalo ho PS4

Fumito Ueda má obavy o vydání The Last Guardian, limitovalo ho PS4

5 cest Fumito Uedy

V jednom z rozhovorů přímo na blog Playstation Ueda prozradil, že má v rukávu 5 cest, jak chce dosáhnout svého.

První z nich je vyprávění příběhu. Ueda se prý především soustředil na vztah a komunikaci mezi chlapcem a okřídleným Tricem. „Mohou komunikovat jen skrz gesta a pohyby, takže jsme museli hodně stavět na vizuálním vyprávění našeho příběhu. Často jsme přemýšleli, jak vyprávět příběh o emocích člověka a pak jsem si uvědomil, že je mohu vyjádřit ve vztahu ke zvířeti,“ řekl k první z cest.

7.jpg
The Last Guardian bude hodně emotivní

Další z nich je něco, co se ve hrách od Team Ico objeví úplně poprvé, a to hlas hlavní postavy. Nevíme, jestli bude promlouvat i v průběhu hry, Ueda jen prohlásil, že na začátku hráče uvede do děje chlapcovo starší já. „Pomůže nám to uvést hráče do kontextu, vtáhne to do hry. Následná komunikace už bude z velké části neverbální. Spojí hráče přímo s chlapcem, protože tak dostane příležitost nakouknout do jeho mysli.“

Třetí speciální technikou je donutit hráče cítit se, jako by on sám byl hlavní postavou. Ueda k tomu říká: „Jednou z mých oblíbených chvil je, když si konečně řeknete “heuréka“. Přesně tenhle pocit byste měli mít, když se vám povede Tricovi vysvětlit, co že po něm vlastně chcete. Není to pocit jenom váš, stejně tak je chlapcův.“ Ke sblížení s hlavní postavou by mělo dopomoci i to, že se v průběhu hraní budete dozvídat něco o její minulosti, stejně, jako to bylo i u předchozích Uedových her.

Samotný vztah mezi chlapcem a opeřencem Tricem je také jednou z Uedových cest. Tato cesta je mu z minulosti hodně blízká, takže se rozhodl ji použít i v tomto případě. Vůbec první věc, kterou ve hře uděláte, je, že Tricovi vytáhnete kopí z těla. A tím celý vztah začíná. „Vytvoření a rozvoj jejich vztahu je klíčem k postupu hrou. 

Největším rozdílem mezi Icem a Shadow of the Colossus a tímhle ale je, že vztah Trica a chlapce bude mnohem dynamičtější. Z počátku si chlapec nemůže být jistý, jestli je Trico jeho přítelem či nikoli. Bude tedy jen na vás, abyste tuto propast ve vztahu zacelili.“

4.jpg5.jpg6.jpeg
Celá hra bude o vztahu chlapce a gryffina

Poslední položkou v pořadí jsou nepřátelé. „Chlapec neumí bojovat, proto musí s Tricem spolupracovat jak to jen půjde. Jinak by se nemohl postavit případným hrozbám.“

Tady je další odlišnost od předchozích her Teamu Ico. V Icu se sázelo především na puzzly, v Shadow of the Colossus zase převažovaly epické souboje s titány. Last Guardian bude něco trochu jiného. Ale dojde i na klidnější místa, bez kterých by to podle Uedy vůbec nešlo.

Důvěra Sony

K Last Guardianu se vyjádřil i Šuhej Jošida, ředitel společnosti Sony. Věří celému Teamu Ico a těší se, až si hráči budou moci užít jejich hru. Také obhajuje délku vývoje hry. Prý se hlavně prodloužil tím, že se ji rozhodli přesunout na další generaci konzolí. Spousta věcí se tak musela předělat, takže se logicky vývoj stále natahoval.

2.png
Ochlupené stvoření vypadá jako myš a slepice dohormady

Last Guardian měl být původně mezi námi 25. října, ale přeci jen přišel odsun. Vývojáři totiž na stanovené datum tak úplně nestíhali. Novým datem vydání si však můžeme být jisti. 22. října sám Šuhej Jošida prohlásil, že Last Guardian je konečně dokončen.

Konečně: The Last Guardian je dokončený

Konečně: The Last Guardian je dokončený

Je tady spousta věcí, které napovídají, jak bude Last Guardian vypadat. Třeba při ratingu hry bylo prozrazeno, že Trico bude moci po nepřátelích metat blesky. A ještě jedna zajímavost. Víte, že se v Japonsku hra nejmenuje Last Guardian, ale v doslovném překladu ponese název Trico – lidi požírající orel?

Na závěr pár slov Uedy. „Každý trailer na Last Guardian v sobě něco skrývá. Skrz ně se prý můžete dozvědět věci, o kterých se ještě vůbec nemluvilo.“ Ale jestli jste nic nenašli, tak nevěšte hlavu. Last Guardian si konečně budeme moci vychutnat 6. prosince.  

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
9 věcí, které ve hrách zaručeně zvednou krevní tlak

9 věcí, které ve hrách zaručeně zvedno…

Všichni to znáte. Užíváte si epický souboj s bossem, a pak se něco pos.... Vybrali jsme největší podpásovky herního průmyslu.

22.  9.  2017 | | 10 N/A
Project Cars 2: závodní hra roku? (recenze)

Project Cars 2: závodní hra roku? (rec…

Na startovní čáru se nám řadí letošní první velký favorit na titul závodní hry roku 2017. Alespoň tedy papírově. Dlouho očekávané pokračování závodního simulátoru Project Cars je na světě. Jak tedy dopadl?

včera | | 19 N/A
Kontroverze ve hrách napříč časem aneb co to hraješ!

Kontroverze ve hrách napříč časem aneb…

Kontroverzní témata a hry. Něco, co přiláká jak stovky zákazníků, tak moralistů a kritiků. Jak se má situace v moderní společnosti?

20.  9.  2017 | | 5 N/A
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
Humble Bundle má slevy na hry od Bethesdy, Dooma a Wolfa koupíte za pár kaček

Humble Bundle má slevy na hry od Bethe…

Humble Bundle nás často těší skvělým akcemi a slevami na hry starší i nové a nyní se do víru dění přidala Bethesda se svým zástupem hitů.

18.  9.  2017 | | 1 N/A