The Mutation of Johny Burger

Návod.
Autor: Ing. Miroslav Moucha

1. část - Země
Nejprve si v maringotce přečti nápis na stěně a prohledej šuplíky, najdeš tam magnet a šroubovák. Jdi ven a doprava na ulici. Nyní jdi k domu profesora Foogla. Ze schránky vytáhni noviny a kus papíru, jdi do domu a výtahem vyjeď do prvního patra (použij výtah). Jdi do dveří vpravo. Seber rukavice na stolku a zkumavku na polici vzadu u zdi. Naplň zkumavku kyselinou ze žlutého sudu v popředí. Ze zdi seber mapu a sjeď výtahem opět dolů a vyjdi před dům. Jdi kolem domu doleva ke kůlně s pancéřovými dveřmi. Promluv se starcem sedícím na stoličce. Sedí tu už třicet let, takže má určitě nějaké informace. Zeptej se ho na Fishera. Pak jdi doleva dozadu za dílnu a pokecej si se dvěma klukama, co si tam hrajou s myší. Jdi opět na ulici a potom k Fisherovu domu. Vpravo od domu najdeš velkou mechanickou rybu. Vlez dovnitř, tlačítkem vypni zavírač oka, šroubovák použij na dva malé šroubky a zavírač oka je tvůj. Vrať se ke hlavním dveřím do domu a zazvoň. Promluv si s Fisherem a podívej se na krátkou animaci. Tady se už nic nedá dělat. Vrať se na ulici a jdi k řece. Na zemi najdeš malé kamínky a velký balvan. Kamínky seber a balvan použij - najdeš pod ním žížalku. Zpět na ulici a ke kotelně. Tady prohledej keř napravo a najdeš kus novin. Po ulici jdi nyní dolů k obchodům. Seber vývěsní ceduli Fredova bazaru a jdi dovnitř. Po animaci si promluv s Fredem, jdi ven a dozadu k dalším obchodům. Přečti si plakát na zdi (na mapce se objeví cirkus), a jdi opět na ulici. Následuje návštěva cirkusu. Popovídej si s pokladní, jestli by tě nepustila dovnitř zadarmo. Vpravo vedle pokladny najdeš minci. Vrať se k obchodům, kde je automat na pivo, vhoď do něj minci a po chvíli, kupodivu, dostaneš pivo.

Jdi do Fooglova domu, vyjeď výtahem do patra a jdi doprava. V poslední mistnosti použij gumové rukavice na drát a až ho získáš, sjeď výtahem zpět do přízemí a jdi doprava do místnosti s akváriem. Odšoupni (použij) bednu před skříní, otevři skříň, jeden konec drátu použij na stroj a druhý na akvárium. Čistý zisk - jeden mrtvý piloun. Jdi ke kůlně s pancéřovými dveřmi a otevři je otvíračem oka. Uvnitř si přečti návod k použití stroje (visí nad strojem na zdi). Ve Fredově bazaru si objednej nějakou ocel. Zastav se ještě u kůlny, na háčky vedle dveří pověš ceduli z Fredova bazaru a jdi do Burgerovy maringotky. Na okno použij mapu a jdi si do postele zdřímnout. Mezitím přivezou ke kůlně ocel. Až vstaneš, jdi tam, otevři krabici a ocel si vezmi. V kůlně najdeš na stroji tlačítko, kterým otevřeš malá dvířka. Vlož dovnitř ocel, dvířka tlačítkem zavři a použij páku. Až se stroj zastaví, vyndej z dvířek páčidlo.

Teď si to můžeš jít vyřídit s Fisherem. Jdi k hlavním dveřím, seber rohožku a páčidlem odstraň mříž pod rohožkou. Vrať rohožku zpátky a zazvoň na zvonek. Pak už stačí jenom mříž vrátit zpátky a cesta do domu je volná.Jdi po schodech nahoru a do dveří vlevo. Vezmi kýbl a modrou udici vpravo.Je špatně vidět, ale je tam. Hned na ní můžeš napíchnout žížalu. Žlutý klíč nahoře na háčku získáš pomocí magnetu a můžeš jít doprava do pokoje s počítačem. Nejdřív se podívej pod koberec, kde najdeš lístek s klíčem. Potom použij počítač. Zadej heslo 1122345678. Podle lístku zjistíš, kterému číslu jaký znak na klávesnici odpovídá. Přečti si Fisherův deník a stiskni klávesu se symbolem skříně. Tím odemkneš skříň ve vedlejší místnosti. Vrať se tam, skříň otevři a vezmi z ní Fisherovu masku. Jdi na chodbu a přejdi ke dveřím vpravo (koupelna). Použij Fisherovu masku a jdi dovnitř. Seber ručník, dvakrát si promluv s Fisherovou ženou Marshou a použij na ní ručník. Nyní jdi z domu ven a doleva do garáže. Páčidlem otevři kufr auta a vyber z něho baterii. Doplň ji kyselinou ze zkumavky.

Projdi se k řece a zkus rybařit. Za chvíli určitě něco chytíš. Ještě si naber vodu do kýble, mrkni na animaci a jdi ke kotelně. Kocourovi hoď rybu a použij dřevěnou tyč vlevo od kocoura. Až bude nadobro omráčenej vajíčkem, jdi k němu, smeť ho z popelnice dolů a důkladně popelnici prozkoumej. Najdeš v ní kus sýra a nějaké bonbóny. Jdi do Burgerovy maringotky a do ohřívače vody pod oknem nalej vodu z kýble. Dojdi si k řece pro další vodu, vrať se do maringotky a použij žlutý lístek ze schránky na ohřívač vody. Na lístku se objevíá zpráva o nejstarším stromě ve městě. Lístek vrať do schránky u Fooglova domu a o stromě si popovídej se stařečkem u kůlny. Strom se objeví na mapě, takže se k němu jdi podívat. Pilounem uřízni malou větev vlevo, načež se objeví strážce stromu - tak rychle, že dokonce zapomene použít výtah. Až odejde, přivolej tlačítkem výtah a vyjeď nahoru. Seber sádru a použij ji na kbelík s vodou. Zaskoč za klukama, kteří si za dílnou u Fooglova domu hrají s myší a tomu, který drží myš, dej bonbóny. Dostaneš myš a nyní se přesuň k Fisherovu domu.

Před hlavními dveřmi najdeš otisk ruky, který tam zanechal padající Fisher. Použij na otisk kbelík se sádrou a potom seber odlitek ruky. Odlitek odnes majiteli bazaru, Fredovi. Dostaneš klíč od dveří vpravo od automatu na pivo. Jdi se tam podívat a získáš kus kůže. Kůži odnes opět Fredovi a dostaneš speciální rukavici. S touhle výbavou se můžeš vrátit do Fisherova domu a hned v přízemí použít žlutý klíč na pancéřové dveře. Zatáhni za ruku sochy medvěda (či co to je) a rychle použij rukavici na obrys ruky u dveří. Vstup dovnitř a promluv s Fisherovým vězněm, který ti dá průkazku do GB - klubu. Jdi k obchodům a po krátké animaci vstup do květinářství (obchod napravo). Prohlédni si rostliny a vezmi si Solanaceos Ruteros. Jako přívažek k ní dostaneš lepidlo. Odnes rostlinu Fisherovu vězňovi a dostaneš zmenšovací přístroj.

Po animaci z planety Ladea zajdi za strážcem stromu a pokus se vzít lano, které je vedle něj. Budeš přistižen, a tak zkus strážce uplatit plechovkou piva. Problém je v tom, že je poněkud teplé, takže musíš odejít s nepořízenou. Další práce tě čeká opět ve Fisherově domě. Jdi do patra, na ručník použij lepidlo, nasaď si Fisherovu masku a jdi do koupelny za Marshou. Dej jí ručník - konečně bude od ní klid - a seber kalhoty. Použij je a získáš kvalitní gumu. Hned ji použij na větev a získáš dobrý prak. Nyní jdi do Fooglova domu, vyjeď výtahem nahoru a jdi až do poslední místnosti vpravo, kde je IQ - stroj. Použij zmenšovací přístroj na myší díru vpravo a vejdi dovnitř. Na udici dej jako návnadu kus sýra a použij ji na myš. Vlez do díry za myší a jsi v kuchyni. Až se zase zvětšíš do normální velikosti, seber ze stolu vidličku a z police vlevo sklenici feferonek. Do lednice dej vychladit pivo a potom můžeš jít dveřmi na chodbu. Přes dveře si promluv s elektrikářem na záchodě a podívej se do dveří vzadu v chodbě. Najdeš místnost s mechanickou kočkou a s tajnými dveřmi (SECRET). Jdi ven a po animaci zajdi opět za strážcem stromu. Dej mu pivo - tentokrát vychlazené - a vezmi si lano.

Paní pokladní u cirkusu ti otevře sklenici s feferonkami a v kuchyni ve Foohlově domě použij mixér, aby jsi je rozmixoval na prášek. Na dveře záchodu použij noviny a dostaneš od elektrikáře vysílačku. V místnosti s tajnými dveřmi seber zrcadlo a prozkoumej mechanickou kočku. Otevři dvířka na jejích zádech a podívej se do otvoru. Do zásuvky píchni vidličku a jdi do cirkusu. Tady se ti budou hodit rozemleté feferonky. Jdi dovnitř a vhoď je do sklenice s limonádou, kterou má v ruce muž se zelenou maskou vlevo. Seber jeho masku a vrať se do Fooglova domu k mechanické kočce. Jeden konec lana přivaž ke kočce a druhý konec k pancéřovým dveřím. Jdi k obchodům a vlez opět do květinářství. Prakem rozbij velkou žárovku a jdi ven. Pověs zrcadlo na kovovou konstrukci na zdi bazaru, vlez do prázdného květinářství a z magnetofonu na polici vyber baterie. Utíkej do Fooglova domu.

Baterie vlož do otvoru v zádech mechanické kočky a potom na ni použij myš. Kočka se za myší rozeběhne, čímž vytrhne pancéřové dveře. Jdi dovnitř a vypínačem otevři střechu. Otevři taky trezor a najdeš v něm modrou a zelenou knihu. Obě knihy prozkoumej a potom vysílačkou zavolej elektrikáře Rakeše. Dej mu modrou knihu. Až podle ní postaví raketu, dej mu ještě autobaterii a raketa je připravená ke startu. Nasaď si masku, vlez do rakety a spolu se Skeptem (Fisherův vězeň) odleť na planetu Ladea.

2. část - Ladea
Vezmi náhrobní kámen vlevo. Použij ho jako lopatu na hrob a vykopeš krabici s nářadím. V ní najdeš kleště. Jdi na cestu k domkům. Použij kleště na drátěný plot vlevo a získáš kus drátu. Použij ho na spínač u dveří vpravo a dveře otevři.Až tě vyhoděj ven, vrať se zase ke kosmické lodi, kde se pomalu probírá Skepto. Jdi za ním ke dveřím a vlez dovnitř. Po krátkém rozhovoru dostaneš pojistky a ohřívač. Vyjdi ven a použij ohřívač na kus ledu vlevo vedle teleportu. Objeví se dvířka, do kterých vlož pojistky a aktivuj teleport spínačem. Dobrá věc se podařila. Jdi zpět do dveří vpravo oznámit to Skeptovi a potom použij teleport. Na druhé straně si promluv s mimozemským sanktusákem, dozvíš se, že má mapu a vymění ji za jídlo. Vrať se teleportem, vlez do dveří vpravo a utrhni tam rostlinu. Znovu použij teleport, rostlinu dej sanktusákovi a mapa je tvoje. Do mapy se dostaneš, když půjdeš k dolnímu okraji obrazovky (na ulici).

Jdi se podívat ke Xernově pevnosti (vpravo nahoře). Počkej, až ptáček způsobí alarm, dostaneš se do mapy a potom se znovu vrať k pevnosti a podívej se na plakát na zdi Dozvíš se, kde je filmové studio (objeví se na mapě). Vrať se do centra a jdi doleva. Promluv si 3x se sprejerem a vlez do aerobiku. Spoj rozpojené dráty na zemi (použij kabel s kabelem) a z CD přehrávače seber CDčko. Vrať se na mapu a zajdi do filmového studia. CDčko tady použij s CD nahrávačem, čímž si nahraješ úryvek dialogu z filmu. Jdi k aerobiku a k telefonu vlevo. Zavolá ti Skepto a poví ti, kde je hospoda Earthquake. Jdi ještě jednou do aerobiku, otevři tlačítkem dvířka přehrávače, vlož do nich nahrané CDčko a dvířka opět zavři. Potom použij přehrávač. Sprejer před aerobikem se poleká a uteče. Seber sprej, který tam po něm zůstane a jdi do hospody Earthquake (na mapě obr. vpravo).

V hospodě najdeš na zemi malé kamínky, které seber a promluv si s barmanem. Jdi ke Xernově pevnosti a hoď kamínky na zeď. Způsobíš poplach, takže stráže, které se předtím poflakovaly v hospodě, jsou nuceny odejít. Jdi si znovu promluvit s barmanem a on tě nyní pustí do tajné místnosti, kde jsou ukryti spiklenci. Po rozhovoru se na mapě objeví nové místo - stanoviště nákladních vozů (vlevo nahoře). Jdi tam a promluv si s hlídačem. Odejdi doleva k pancéřovým dveřím. Prohledej krabici u dveří a vezmi si z ní soudek s tekutým dusíkem. Vrať se k hlídačovi a použij tekutý dusík na podlahu. Prázdný soudek hoď do stroje vlevo, čímž ho rozbiješ. Upozorni na rozbitý stroj hlídače. Půjde se podívat, co se stalo, šlápne do dusíku, zmrzne a rozsype se. Zvenku prohledej hlídačovu budku a najdeš šablonu se slovem XERNO. Použij ji na auto. Po krátké animaci se dostaneš před hlavní vchod do pevnosti.

Jdi do vchodu, na chodbě před výtahem seber nádobku s olejem a jdi zase ven…

Jdi doprava k vězení. Na (poněkud zvláštní) sochu před vchodem použij kleště, prozkoumej zbytky a získáš hák. Otevři pancéřové dveře za sochou a proklouzni dovnitř za zády strážného. Tlačítkem zastav stroj, použij na něj olej a znovu ho tlačítkem spusť. Jdi do dveří vlevo a poslouchej rozhovor. Vrať se do první místnosti a přes okno vlevo si promluv se strážným (mluv do okna). Vrať se do vězení a tlačítkem vpravo vypni ochranné pole. Od vězně dostaneš stříkačku s růstovým hormonem. Jdi ven a k hlavnímu vchodu do pevnosti. Výtahem uvnitř vyjeď do prvního patra a vlez do dveří vlevo - laboratoř. Na stole najdeš stříkačku. První stříkačku s růstovým hormonem použij na rostlinu v květináči. Až z ní bude malý stromek, otrhej z ní pár listů, prázdnou stříkačku použij do otvoru odšťavňovače v popředí vlevo a listy vhoď do odšťavňovače. Vezmi si stříkačku s jedem a jdi do chodby. Vpravo vedle výtahu plandá na zdi guma a pod ní je hák. Použij gumu na hák a na takto důmyslně zhotovený prak použij stříkačku s jedem. Dojdi k mrtvole mimozemšťana a dvakrát ji pošoupni (použij). Stiskni tlačítko poplachu nad mrtvolou. Až krátkozraký strážce odejde, vrať se k mrtvole, znovu stiskni tlačítko a odejdi k X na podlaze vlevo vedle mrtvoly. Není vidět, ale bude se ti hlásit. Až bude i druhý strážce mimo hru, jdi po schodech nahoru a potom do dveří s nápisem Foogl. V krátké animaci budeš paralyzován a dopraven do tajné místnosti v baru Earthquake. V další části hry budeš hrát se Skeptem.

3. část - Ladea: pokračování se Skeptem
Na mapě se ti nyní objeví obrázek bazénu (dole) a smetiště (vlevo). Jdi se Skeptem k bazénu. Dej řeč se starším ufounem a dostaneš ovladač. Jdi se podívat i na smetiště, prohledej ho a najdeš tam kleště. Doprav se do centra k teleportu a použij ho. Jdi k dvířkům s pojistkami, vyber je a použij do ovladače. Použij ovladač a octneš se zpět u bazénu. Od staršího ufouna dostaneš přenosný teleport. Hoď ho do bazénu a kohoutem vzadu vpravo vypusť bazén. Po žebříku slez dolů a vezmi si teleport i ovladač. Nyní jdi ke Xernově pevnosti. Přehoď teleport přes zeď na druhou stranu a použij ovladač. Na druhé straně pak pákou vypni silové pole. Jdi doprava k hlavním dveřím a výtahem nahoru. Tam v chodbě čeká Skeptův bratr Skuret. Promluv s ním a dojdi k bazénu pro kohout. Opět si promluv s bratrem, vyzkoušej tlačítko, ovládající padací dveře a řekni bratrovi ať ti ho zmáčkne, abys mohl projít na druhou stranu. U alarmu seber hasicí přístroj a jdi po schodech nahoru. Jdi do posledních dveří v chodbě, úplně vpravo. Nasaď kohout na skříňku v místnosti a použij ho. Vrať se do chodby a přeštípni kleštěmi hadici u dveří nalevo. Použij přeštípnutou hadici na dveře a potom na ně použij ještě hasicí přístroj. Teď můžeš dveře otevřít a ze stolku vpravo sebrat zbraň. na chodbu a na vodovodní hadici použij kleště. Použij utrženou hadici na dveře. Použij na dveře s hadicí hasicí přístroj. Otevři dveře a seber ze stolu zbraň X. Vrať se do Earthquake. Tady bude pomocí zbraně opět přiveden Johny Burger k životu a poslední část hry odehraješ opět s ním.

4. část - Ladea: závěr opět s Johny Burgerem
Na mapě se ti objeví nová ikonka vládce planety. Také dostaneš zbraň X a stetoskop. Jdi k vládci a promluv si s ním. Pak se opět podívej do Xernovy pevnosti. Jdi doprava k vězení a pokračuj nyní otevřenou bránou vpravo. V další obrazovce seber plastickou trhavinu, motorovou pilu a hůl. Holí shoď na zem lepící pásku a seber ji. Podívej se do rozbitého kosmického korábu vpravo. Použij tlačítko vpravo a venku začne z nádrže vytékat olej. Prohledej skříňku vlevo od dveří a najdeš v ní rozbušku. Použij lepící pásku na hůl a pak k tomu ještě přidělej hák. Sedni si do pilotního křesla a hůl s hákem použij na páku po pravé ruce. Budeš vymrštěn katapultem na terasu. Tady nejprve seber oranžový trychtýř a použij stroj na vysunutí žebříku (na kraji terasy). Slez po žebříku dolů. ke kosmické lodi, použij trychtýř na motorovou pilu a naplň jí olejem vytékajícím z nádrže. Vylez po žebříku zpět nahoru na terasu a promluv si s frektodonem (to je ten zelenej hromotluk za mřížema). Motorovou pilou uřízni dřevěný sloup vpravo. Zkompletuj rozbušku s plastickou trhavinou a celek vlož do zámku frektodonovy cely. Vrať se až k soše před vězením. Na zemi tady najdeš dlouhý drát. Seber ho a vrať se na terasu k frektodonově cele. Použij nalezený drát na zámek a druhý konec na nabitou autobaterii. Až bude frektodon venku, použij uříznuté prkno a frektodon tě vyhodí do druhého patra.

Použij žebřík a vylez do místnosti. Jdi do dveří vlevo a potom v chodbě do levých dveří, které předtím Skepto vyrazil. Prozkoumej obraz na stěně a najdeš pod ním trezor. Použij na něj stetoskop a až ho otevřeš, najdeš v něm zelenou Xernovu knihu. Seber ji, jdi ven, sjeď výtahem dolů a jdi ven z pevnosti. Jdi naposledy do vládcova paláce a ukaž vládcovi zelenou knihu. Pozorně sleduj delší animaci. Jakmile to bude možné, použij na Xerna zbraň X - a je to. Sláva, závěrečná animace a KONEC.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Máme kompletní přehled

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Má…

Se hrami na novou generaci konzolí je to o něco složitější, než tomu bylo při příchodu té poslední. Kromě klasických launch titulů, které vyjdou ve stejný den jako konzole tady máme navíc zpětnou kompatibilitu. Tím ale ani zdaleka nekončíme.

17.  10.  2020 | | 10 N/A
Ubisoft u Valhally a Legionu ukazuje, s jakým počítačem si zahrajete

Ubisoft u Valhally a Legionu ukazuje, s jakým počí…

Vývojáři se konečně naučili zveřejňovat přesné specifikace PC a k nim kvalitu nastavení a očekávaný výkon.

27.  10.  2020 | | 2 N/A
Státní svátek na Steamu: Celý týden slevy na hry od českých a slovenských tvůrců

Státní svátek na Steamu: Celý týden slevy na hry o…

27.  10.  2020 | | 2 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox Studios a Amnesia zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox St…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

16.  10.  2020 |
Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nasáklé kultovní atmosférou

Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nas…

Předělávka první Mafie se rozhodně povedla, a kromě recenze to dokazují i pohlednice přímo ze hry.

20.  10.  2020 | | 3 N/A