Velkých AAA RPG v dnešní době vychází pomálu. Proto je kolem toho takové haló, když dojde na oznámení takového kousku, a ještě k tomu od známého studia, kterému tento žánr rozhodně není cizí.
Ještě před tím, než studio Obsidian Entertainment odkoupil Microsoft, se v něm rozjely práce na nové znače jménem The Outer Worlds. Už při oznámení se od něj očekávaly velké věci. Obsidian se totiž zapsal do povědomí hráčů díky výborným kouskům jako je South Park: The Stick of Truth nebo Pillars of Eternity. Outer Worlds budou ale bezesporu nejvíce srovnávané s Fallout: New Vegas, který je pro mnohé hráče tím nejlepším z novodobých dílů Falloutu.
Těšit se můžete na spoustu pestrých světů a různorodých planet
Outer Worlds jsou sci-fi RPG akcí, ve které se budete muset vypořádat s nadvládou megakorporací, kterým moc nezáleží na tom, jak se mají obyvatelé zdejších planet. Hlavně, že jim samotným se daří dobře. Jde o RPG v tom pravém slova smyslu, takže si dle svého budete moci uzpůsobit jak svoji postavu, tak její herní styl. V tomhle ohledu by se měla hratelnost v mnoha směrech podobat sérii Deus Ex. Většina misí bude mít několik možností, jak dosáhnout jejich cíle. Vaše rozhodnutí pak budou ovlivňovat příběh. Vývojáři prý chtějí ukázat obě strany korporací a bude na vás, na kterou z nich se ve výsledku přidáte.
Stejně jako série Fallout, i Outer Worlds budou mít systém zpomalení času, ve kterém se můžete zaměřit na určitou část těla nepřítele. Nese název TTD, což by se dalo přeložit jako systém časové dilatace. Podle ohlasů od novinářů, kteří už si mohli hru vyzkoušet, je o něco svižnější než V.A.T.S a také máte více možností, na jaké části nepřátel zamířit. Když se zadaří, můžete z nich i nějakou část ustřelit.
Připravte se na to, že posloucháním dialogů strávíte pěknou chvíli. K velkým RPG to zkrátka patří. Můžete ostatní NPC vyzpovídat jen ohledně hlavních úkolů. Vedle toho budou v konverzacích další možnosti, které vás mohou nasměrovat k vedlejším úkolům nebo jen rozvinou příběh jako takový.
Není pochyb o tom, že si Obsidian něco vzal z New Vegas, ale také přiznal, že jednou z inspirací byl seriál Firefly
Obsidian si mimo jiné hodně zakládá na společnících, které s sebou budete moci brát na mise. Chtějí, aby byli užiteční, jak jen to jde. Sice to nikde přímo nepadlo, ale nejspíš zkrátka nechtějí, aby to dopadlo jako ve hrách od Bethesdy. Krom toho, že pomůžou v boji, také budou zasahovat do dialogů a můžete jich vzít hned několik najednou. Baví se i mezi sebou a každý z nich má své charakteristické vlastnosti a zbraně.
Přímo v boji pak nebude záležet jen na tom, jak silnou zbraň nebo vysoké statistiky máte. Funguje tady totiž systém strachu. Více strachu znamená menší poškození do nepřátel. Na druhou stranu za jejich zabití ale získáte lepší loot. Mimo to hraje roli i reputace, kterou si budujete skrz celou hru. Ta ovlivňuje mimo jiné to, jak se k vám místní obyvatelé budou chovat a které vedlejší úkoly se vám zpřístupní.
Z předchozích prezentací vypadají The Outer Worlds velmi nadějně, ale po prvních ohlasech hráčů, kteří hráli preview verzi, se možná pár problémů najde. Poznámky tohoto typu směřovaly především k hratelnosti, ale na finální verdikt si raději počkáme, až se do zdejších světů podíváme sami. The Outer Worlds vychází 25. října na PC, Xbox One a PlayStation 4. K tomu nedávno byla oznámena i Nintendo Switch verze, která ale zatím datum vydání nemá.