The Outer Worlds: když kompromisy kazí kvalitní RPG | Recenze Switch verze

Po mnoha velkých hrách přichází na Switch další ambiciózní port. Tentokrát jde o nové RPG od Obsidianu, ve kterém prozkoumáme celý solární systém. Měla ale vůbec verze pro tuto platformu vzniknout?

Co baví

  • Stále výborné RPG
  • Podpora pohybového ovládání

Co vadí

  • Propady FPS
  • Nízké rozlišení
  • Doskakování textur
  • Kvalita prostředí
  • Zdlouhavé načítání
3/10
Hodnocení

Pokaždé, když se na Nintendo Switch chystá velká AAA hra se těším na to, jak se vývojáři vypořádají s jejím převodem na méně výkonnou konzoli. Mezi ty největší jednoznačně patří třetí Zaklínač, který vyšel na konci minulého roku. V porovnání s ostatními platformami je zážitek z hraní sice horší, ale stále je bez problému hratelný. CD Projekt ho navíc ještě o něco vylepšil s dodatečnými updaty. Dalším výborným kouskem je třeba Alien: Isolation. Pak jsou tady ale případy, kdy si říkám, jestli si to s verzí pro Switch neměli raději vývojáři rozmyslet. The Outer Worlds jsou bohužel jedním z nich.

Jako vždy se na úvod sluší podotknout, že v této recenzi nehodnotím hru jako takovou, ale spíše to, jak se povedla její předělávka na Switch. Pokud máte zájem o její detailnější rozbor, zamiřte na naši recenzi z minulého roku. Teď už ale k práci studia Virtuos Games, které nejnovější počin od Obsidianu dostalo na novou platformu. V tomto oboru rozhodně nejsou žádnými nováčky. Když budeme brát jen porty na Switch, mají za sebou několik úspěchů jako Dark Souls Remastered nebo nově vydanou kolekci Bioshocku. S Outer Worlds si ale zkrátka ukousli moc velké sousto.

Samozřejmě u každého takového portu očekávám, že se zhorší kvalita textur a grafická stránka celkově. The Outer Worlds ale byly ořezány natolik, že na ně opravdu není příjemný pohled. Po úvodním filmečku vás praští do obličeje kostrbatý a rozmazaný povrch první planety. Snížení kvality doznalo prakticky všechno. Ať už přijdete k jakékoliv textuře prostředí, bude zkrátka velmi rozmazaná. I přes to, že jsou Outer Worlds značně stylizovanou hrou to pro Switch očividně není až taková úleva.

2020060415255600-1BD3CFAB1BD3FF0CA4B85344319D6C52.jpg2020060317034900-1BD3CFAB1BD3FF0CA4B85344319D6C52.jpg2020060120202500-1BD3CFAB1BD3FF0CA4B85344319D6C52.jpg
Rozdíl v grafice je vidět na první pohled.

Během úvodních misí a průzkumu krajiny se špatné vlastnosti hry na sebe dále nabalují. Pokud si porovnáte tuto verzi s kteroukoliv jinou, na první pohled uvidíte obrovský rozdíl ve vegetaci. Tráva většinou úplně chybí a některých stromů se vývojáři také zbavili. Důsledkem toho krajina vypadá jako naprostá pustina, kde už nikdy nic neporoste. Na ostatních konzolích je ale na stejném místě bohatá úroda.

2020060317273500-1BD3CFAB1BD3FF0CA4B85344319D6C52.jpg
Porty na cesty jsou skvělé, ale ne na úkor důležitých aspektů hry.

Problémy pokračují dál. Před vydáním jste se v oficiálních prohlášeních mohli dočíst, že hra poběží v rozlišení 720p při handheld módu, v doku pak v 1080p. Ani jeden z těchto případů ale není realitou. Stejně jako většina portů využívají i Outer Worlds dynamické rozlišení, a ještě jsem snad neviděl u žádné jiné, že by klesalo tak hluboko. A to na obrazovce ani neprobíhala žádná akce, jen jsem se procházel krajinou.

 

"Prakticky kamkoliv přijdete, tak se kolem vás budou opožděně načítat některé části budov."

 

Rád bych přešel k nějakým pozitivům, ale stále jsem neskončil se všemi průšvihy, které Virtuos Games v Outer Worlds natropili. Další a zároveň jednou z nejhorších věcí je doskakování textur. Prakticky kamkoliv přijdete, tak se kolem vás budou opožděně načítat některé části budov. Někdy to dojde i na takovou úroveň, že někam dorazíte a až o pár vteřin později se načtou celé objekty kolem vás. Co mě ale zarazilo mnohem víc je to, že se během pobíhání hra zastaví a chvilku si načítá. Jak přesně to vypadá můžete vidět na obrázku níže.

2020060513344400-1BD3CFAB1BD3FF0CA4B85344319D6C52.jpg
Doskakování textur je opravdu nepříjemnou ráno do ledvin.

Když už na tom není dobře grafika a vývojáři šetřili všude, kde se dalo, tak by alespoň měla hra běžet plynule, že? Bohužel, ani to se v případě Outer Worlds nepodařilo. Stejně jako o rozlišení se i o počtu snímků za vteřinu mluvilo v tiskové zprávě. Měli jsme se dočkat konstantních 30 FPS. Z počátku hraní se zdálo, že se to vývojářům povedlo, ale jak jsem se dostával dál a dál, tak mi to přišlo horší a horší. Obzvlášť, když dojde k nějakým větším potyčkám, to opravdu není příjemné. Na rozdíl od ostatních her, kde to alespoň trochu zachraňuje plynulost v interiérech, je to tady spíš ještě horší. Mimo to si ještě musíte protrpět zdlouhavé načítací obrazovky.

2020060415100600-1BD3CFAB1BD3FF0CA4B85344319D6C52.jpg2020060317075300-1BD3CFAB1BD3FF0CA4B85344319D6C52.jpg2020060120320800-1BD3CFAB1BD3FF0CA4B85344319D6C52.jpg
Cestování napříč vesmírem je stále neuvěřitelně lákavé.

Stejně dlouze, jako o negativech hry bych se tady rád rozepisoval i o jejích kladech. Problém je ale v tom, že nemůžu najít žádné, které by ospravedlnily důvod, proč vůbec The Outer Worlds na Switch vznikly. Samozřejmě jsem rád, že je ve hře podpora pohybového ovládání, které se u FPS her na Switchi uchytilo, ale v porovnání se špatným technickým stavem hry je to naprostá malichernost.

2020060317171100-1BD3CFAB1BD3FF0CA4B85344319D6C52.jpg
Pohybové ovládání potěší, jde ale spíše o malý bonus.

Některé hry by se zkrátka na Switch portovat neměly. Je sice možné, že se v následujících měsících dočkáme patchů, které Outer Worlds alespoň trochu vylepší, ale v současnosti je nemohu doporučit. Stále to je totiž výborné a propracované RPG, jako i předchozí výtvory Obsidianu, takže by byla škoda si ho touto verzí zkazit.

Verdikt

The Outer Worlds se na Switchi vyhněte obloukem. Jednoznačně se jedná o jeden z nejhůře provedených portů, které jsme na Doupěti recenzovali. Nepěknou grafickou stánku doprovází technické problémy jako propady FPS, doskakování textur a zdlouhavé načítání. Značně to tak kazí dojem z jinak výborného RPG. Snad se další předělávky od Virtuos Games vrátí ke kvalitě jejich předchozí tvorby. 

Diskuze (2) Další článek: Disintegration: slavná jména neznamenají dobrou hru | Recenze

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,