Homeworld od Sierry splnil sen mnoha stratégů, kteří si třídimenzionální vesmírnou strategii v reálném čase přáli již drahnou dobu. Takovýto typ hry se stal technicky realizovatelným teprve před několika málo lety, ne-li pouze měsíci, takže je stále ještě možné přijít s nějakou originální alternativou. Tou by se měl stát právě The Rift.
Ačkoliv hned v příběhu najdeme jistou podobnost. Jako bývalý pašerák Jacob Viscero, který se nalodil na koloniální loď Koperník, se po 15ti letech cesty probouzíte, abyste zjistili, že svět, ke kterému jste měli dorazit, prostě neexistuje. Musíte tedy vyrazit na cestu zpět - k Zemi, abyste potrestal zrádce a zároveň dostal do bezpečí kolonisty. Čehož se samozřejmě nedá dosáhnout jinak než vojenskou silou a spojenectvím s dalším rasami, protože létat napříč galaxií zcela osamocen, to není úplně nejlepší nápad ...
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
Jinakost jednotek je samozřejmě důležitá a proto bude The Rift obsahovat více než 75 různorodých vesmírných korábů z výrobních doků tří naprosto odlišných ras. Také na 50 obličejů pilotových zírati vám do tváře bude - a ksichtíky jsou to opravdu povedené, jak můžete vidět na obrázcích. Hodně se dá čekat od 3D enginu a fyzikálního soustrojí této hry. Engine má totiž umožňovat (cituji výrobce hry) "bitvy enormních rozměrů". A představa například takových deseti křižníků obklopených stovkami stíhačů proti obrovské přesile, ta zanechává slastné pohlazení na mlsném jazyku stratégově. Přidejme k tomu detailně vykreslené mlhoviny, kolem se míhající asteroidy, daleká slunce a planety, a dostaneme se do roviny potencionálně na dlouho nepřekonatelné hry.
Využití newtonových fyzikálních zákonů bude více než zřetelné, uvážíme-li, že na nás tvůrci půjdou s takovými (některými z nás) dávno zapomenutými pojmy jako setrvačnost, gravitace či hybnost. Ti, kteří stále uchovávají jisté fyzikální vědomosti, si již jistojistě dělají místo na disku a zjišťují minimální hardwarovou konfiguraci pro The Rift a datum vypuštění.
Tedy vězte, že 3D akcelerátor samozřejmě potřebný bude, minimálně 4MB, k tomu alespoň nějaké to Pentium se 166MHz, a samozřejmě přiměřeně RAM paměti - alespoň 32MB. Toto jsou údaje pro betaverzi hry, finální konfigurace se může poněkud lišit. To se dozvíme již někdy v létě tohoto roku, avšak demoverzi bude možno si vyzkoušet již 9. února, kdy je plánováno její oficiální vypuštění.